Skocz do zawartości

Subaru BRZ - niezidentyfikowany problem, rozrusznik ?


konewqa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jakoś niedawno podczas wymiany koła po złapanej gumie :D rozładował się aku. Standardowo telefon po kumpla, żeby sie zjawił z kablami... I NIC. Generalnie ładowaliśmy jak szaleni, samochód nic nie chciał odpalić. No to zaciągneliśmy na serwis, goście stwierdzili, że akumulator niby jest ok i że go po prostu podładowali. Pare dni później samochód znowu nie odpala.. No to jedziemy do drugiego mechanika tym razem z polecenia znajomego - robi tam pare samochodów i jest zadowolony. Goście stwierdzają, że na pewno będzie to akumulator, bo ogólnie był śmieciowej jakości i bliski śmierci. Wymieniamy akumulator i dzień później znowu samochód nie pali, rozrusznik w ogóle nie kręci. Wtedy zirytowany natknąłem się na podobny problem kogoś z forum:
viewtopic.php?f=4&t=204

Na ten moment wku**iony zadzwoniłem do mechaników i kazałem wyciągnąć rozrusznik i sprawdzić, ew. przeczyścić/wymienić jeśli będzie taka potrzeba. Wtedy goście powiedzieli dwie rzeczy:
1) Gdy normalnie pali auto - rozrusznik nie dostaje prądu
2) Gdy podłączają prąd bezpośrednio pod rozrusznik - on kręci tylko nie odpala samochodu.

Czy myślicie, że może to być kwestia rozrusznika, może immobilizer a może jakaś inna blokada elektroniczna ? Oni stawiają na elektronikę. Z neta udało mi się wyciągnąć poniższe problemy:
-Rozrusznik
-czujnik polozenia walu
-immobilizer
-przepływka paliwa
-swiece
-czujnik walka rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę to niejasne.

W dniu ‎28‎.‎09‎.‎2018 o 13:20, konewqa napisał:

Gdy normalnie pali auto - rozrusznik nie dostaje prądu

jest dziwne.

Rozrusznik "dostaje prąd" poprzez elektromagnes zwierający styki zasilające silnik i jednocześnie przesuwający tzw, bendix w stronę koła zamachowego. Sam silnik, bezpośrednio zasilany, może się kręcić. Sprawdź działanie tegoż elektromagnesu. Po podaniu napięcia powinien przesunąć zębatkę i jednocześnie zewrzeć styki zasilające silnik. Zazwyczaj wygląda jak taka puszka przyklejona do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...