konewqa Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Witam wszystkich,jakoś niedawno podczas wymiany koła po złapanej gumie rozładował się aku. Standardowo telefon po kumpla, żeby sie zjawił z kablami... I NIC. Generalnie ładowaliśmy jak szaleni, samochód nic nie chciał odpalić. No to zaciągneliśmy na serwis, goście stwierdzili, że akumulator niby jest ok i że go po prostu podładowali. Pare dni później samochód znowu nie odpala.. No to jedziemy do drugiego mechanika tym razem z polecenia znajomego - robi tam pare samochodów i jest zadowolony. Goście stwierdzają, że na pewno będzie to akumulator, bo ogólnie był śmieciowej jakości i bliski śmierci. Wymieniamy akumulator i dzień później znowu samochód nie pali, rozrusznik w ogóle nie kręci. Wtedy zirytowany natknąłem się na podobny problem kogoś z forum:viewtopic.php?f=4&t=204Na ten moment wku**iony zadzwoniłem do mechaników i kazałem wyciągnąć rozrusznik i sprawdzić, ew. przeczyścić/wymienić jeśli będzie taka potrzeba. Wtedy goście powiedzieli dwie rzeczy:1) Gdy normalnie pali auto - rozrusznik nie dostaje prądu2) Gdy podłączają prąd bezpośrednio pod rozrusznik - on kręci tylko nie odpala samochodu.Czy myślicie, że może to być kwestia rozrusznika, może immobilizer a może jakaś inna blokada elektroniczna ? Oni stawiają na elektronikę. Z neta udało mi się wyciągnąć poniższe problemy:-Rozrusznik-czujnik polozenia walu-immobilizer-przepływka paliwa-swiece-czujnik walka rozrzadu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted September 30, 2018 Share Posted September 30, 2018 Troszkę to niejasne. W dniu 28.09.2018 o 13:20, konewqa napisał: Gdy normalnie pali auto - rozrusznik nie dostaje prądu jest dziwne. Rozrusznik "dostaje prąd" poprzez elektromagnes zwierający styki zasilające silnik i jednocześnie przesuwający tzw, bendix w stronę koła zamachowego. Sam silnik, bezpośrednio zasilany, może się kręcić. Sprawdź działanie tegoż elektromagnesu. Po podaniu napięcia powinien przesunąć zębatkę i jednocześnie zewrzeć styki zasilające silnik. Zazwyczaj wygląda jak taka puszka przyklejona do silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.