Skocz do zawartości

Pomożecie?


Palacz69

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

w trakcie jazdy (90km/h) wyłączył się tempomat i wywaliło 3 kontrolki check engine (pali sie ) , trakcja ( pali sie ) i cruise ( miga). Chwilę przed tym dotankowałem z 35 l paliwa na przeciętnej stacji. OBD nie mam. Jedzie normalnie, żadnych objawów, oczywiście poza tym, że nie mogę włączyć tempomatu.

 

Pytanie -> Mogę tak "wyjeździć" bak i zatankować inne paliwo, czy mam to olać i pojechać do serwisu natychmiast?

 

Dzięki 

Adam

1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

w trakcie jazdy (90km/h) wyłączył się tempomat i wywaliło 3 kontrolki check engine (pali sie ) , trakcja ( pali sie ) i cruise ( miga). Chwilę przed tym dotankowałem z 35 l paliwa na przeciętnej stacji. OBD nie mam. Jedzie normalnie, żadnych objawów, oczywiście poza tym, że nie mogę włączyć tempomatu.

 

Pytanie -> Mogę tak "wyjeździć" bak i zatankować inne paliwo, czy mam to olać i pojechać do serwisu natychmiast?

 

Dzięki 

Adam

1.thumb.JPG.20b29cd40db9d6c60eb6ad58e1fae73e.JPG

Wróżenie z fusów. Jak nie masz obdII to dołącz aku na 5min. Jeslubledypowroca to konieczna głębsza diagnoza

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tankowałeś ostatnio paliwo na jakiej nie firmowej stacji? Tzw. święta Trójca (check, temp i trakcja) mi w H6 się zapalała po zalaniu paliwa wątpliwej jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zatankowałem na nie firmowej, przeciętnej stacji, a w zasadzie dotankowałem 35l (tankuję 95 ) Kupię oczywiście OBD, ale dziś w Czechach święto, a chciałem trochę pojeździć przez weekend więc stąd pytanie, bo kupić będę mógł dopiero w poniedziałek. Zrobiłem teraz po mieście z 30km i nie widzę/słyszę, żadnych zmian do tego co było wcześniej. Dziękuję za reakcję

 

Edit: czy tym OBD sprawdzę kody? Jaką apkę do tego polecacie? BTW zobaczcie jaka cena w CZ za tą wersję mini cca 64 PLN

 

Adam

2.JPG

Edytowane przez Palacz69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam ze to był błąd P0327, sonda lambda. Mialem ten sam problem w tydzień po zakupie i nie lada sie przestraszyłem, że zaczynają się problemy. Tak jak juz koledzy pisali, paliwo z "lepszej" stacji powinno pomóc :)

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Ja tankuje wyłącznie na orlenie bezproblemowo, po pierwsze mam tylko taki w moim mieście, ale sprawdziłem i tankuje na nim siódme moje auto z kolei...  nawet jak wyjeżdżam na wakacje to staram sie szukać tylko takiej,  nie wiem czy to przypadek, ale skoro wszystko gra to się tego 3mam...  a poza tym mam karte dużej rodziny :) i na orlenie mam spore zniżki na wache i jedzonko itd :-) 

Pozdro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0420 to kończący się katalizator, gorsze paliwo mogło spowodować że dolny limit efektywność katalizatora został przekroczony i wywaliło błąd. Pasuje podjechać na skaner i zobaczyć co rysują sondy AFR i O2. Ten drugi błąd to całkiem możliwe że błąd towarzyszący. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, na chwilę obecną finał problemu jest następujący. Przejechałem cca 300km i zatankowałem 37l Shell V-Power 100. Po zatankowaniu, i przekręceniu kluczyka, kontrolki błędów się natychmiast wyłączyły. Dziękuję wszystkim za porady, które mnie uspokoiły i skłoniły dodatkowo do pogrzebania nie tylko na forum w sprawie sygnalizacji i interpretacji błędów. OBD jak pojadę do PL kupię i spróbuję nauczyć się korzystać.

 

Dzięki wszystkim za pomoc!

Adam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że kontrolki zgasły to efekt 10 odpaleń samochodu, w których ECU nie odnotował anomalii. Niektóre systemy w tym katalizatory są monitorowane przez ECU przy odpowiednim rozgrzaniu silnika, katalizatora, odpowiedniej ilości paliwa, stabilnej jeżdzie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na P0420 dobre paliwo nie pomaga. Cały czas jeżdżę na PB98 (tylko BP) i P0420 pojawia się od czasu do czasu. Przy dużym przebiegu (>200tys. km) katalizatory mają gorszą efektywność i ten błąd jest nieuchronny. Wiele osób próbuje z tym walczyć ale skutki są różne (biorąc pod uwagę że wymiana katów na oryginały jest mega kosztowna a zamienniki pomagają na jakiś czas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...