Palacz69 Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Cześć, w trakcie jazdy (90km/h) wyłączył się tempomat i wywaliło 3 kontrolki check engine (pali sie ) , trakcja ( pali sie ) i cruise ( miga). Chwilę przed tym dotankowałem z 35 l paliwa na przeciętnej stacji. OBD nie mam. Jedzie normalnie, żadnych objawów, oczywiście poza tym, że nie mogę włączyć tempomatu. Pytanie -> Mogę tak "wyjeździć" bak i zatankować inne paliwo, czy mam to olać i pojechać do serwisu natychmiast? Dzięki Adam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Cześć, w trakcie jazdy (90km/h) wyłączył się tempomat i wywaliło 3 kontrolki check engine (pali sie ) , trakcja ( pali sie ) i cruise ( miga). Chwilę przed tym dotankowałem z 35 l paliwa na przeciętnej stacji. OBD nie mam. Jedzie normalnie, żadnych objawów, oczywiście poza tym, że nie mogę włączyć tempomatu. Pytanie -> Mogę tak "wyjeździć" bak i zatankować inne paliwo, czy mam to olać i pojechać do serwisu natychmiast? Dzięki Adam Wróżenie z fusów. Jak nie masz obdII to dołącz aku na 5min. Jeslubledypowroca to konieczna głębsza diagnoza Wysłane z tel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palacz69 Posted September 28, 2018 Author Share Posted September 28, 2018 (edited) Dzięki, idę sprawdzić. edit: wypięcie akumulatora na 5 min nic nie zmieniło Edited September 28, 2018 by Palacz69 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Czy tankowałeś ostatnio paliwo na jakiej nie firmowej stacji? Tzw. święta Trójca (check, temp i trakcja) mi w H6 się zapalała po zalaniu paliwa wątpliwej jakości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 podjedź do kogoś z OBDII, te EU beka- z liczników wnoszę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Też mi się tak dzieje. Jak pojadę na nie firmową stację to wywala błąd . (Mimo tego, że PB98) Ja po prostu kasuję błąd (OBDII) i tankuję na innej stacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 (edited) @Oczkoo15 jaki to błąd? Edited September 28, 2018 by BazaN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 2 godziny temu, BazaN napisał: jaki to błąd? Niestety, ale nie pamiętam numeru. To był błąd sondy lambda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palacz69 Posted September 28, 2018 Author Share Posted September 28, 2018 (edited) Tak, zatankowałem na nie firmowej, przeciętnej stacji, a w zasadzie dotankowałem 35l (tankuję 95 ) Kupię oczywiście OBD, ale dziś w Czechach święto, a chciałem trochę pojeździć przez weekend więc stąd pytanie, bo kupić będę mógł dopiero w poniedziałek. Zrobiłem teraz po mieście z 30km i nie widzę/słyszę, żadnych zmian do tego co było wcześniej. Dziękuję za reakcję Edit: czy tym OBD sprawdzę kody? Jaką apkę do tego polecacie? BTW zobaczcie jaka cena w CZ za tą wersję mini cca 64 PLN Adam Edited September 28, 2018 by Palacz69 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Zatankujesz do pełna na Orlen i będzie git Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapicefor Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Stawiam ze to był błąd P0327, sonda lambda. Mialem ten sam problem w tydzień po zakupie i nie lada sie przestraszyłem, że zaczynają się problemy. Tak jak juz koledzy pisali, paliwo z "lepszej" stacji powinno pomóc Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palacz69 Posted September 28, 2018 Author Share Posted September 28, 2018 Dziękuje wszystkim za pomoc. @BazaN tak to wersja EU Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 aplikacja np. torque chyba najpopularniejsza, ale jest bardzo duży wybór. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 3 godziny temu, Palacz69 napisał: BTW zobaczcie jaka cena w CZ za tą wersję mini cca 64 PLN Ja taki sam kupiłem za 20zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoi Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Witam. Ja tankuje wyłącznie na orlenie bezproblemowo, po pierwsze mam tylko taki w moim mieście, ale sprawdziłem i tankuje na nim siódme moje auto z kolei... nawet jak wyjeżdżam na wakacje to staram sie szukać tylko takiej, nie wiem czy to przypadek, ale skoro wszystko gra to się tego 3mam... a poza tym mam karte dużej rodziny i na orlenie mam spore zniżki na wache i jedzonko itd :-) Pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Kolego nie panikuj, na szybko jeśli nie skasowałeś błędów poprzez odpięcie aku to możesz odczytać błędy poprzez tą procedurę 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palacz69 Posted September 29, 2018 Author Share Posted September 29, 2018 @lutek34 skorzystałem z tej procedury. Błędy, które się wyświetliły to: P0420 i po następnym przełączeniu C0575 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted September 29, 2018 Share Posted September 29, 2018 P0420 to kończący się katalizator, gorsze paliwo mogło spowodować że dolny limit efektywność katalizatora został przekroczony i wywaliło błąd. Pasuje podjechać na skaner i zobaczyć co rysują sondy AFR i O2. Ten drugi błąd to całkiem możliwe że błąd towarzyszący. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palacz69 Posted September 30, 2018 Author Share Posted September 30, 2018 Witam, na chwilę obecną finał problemu jest następujący. Przejechałem cca 300km i zatankowałem 37l Shell V-Power 100. Po zatankowaniu, i przekręceniu kluczyka, kontrolki błędów się natychmiast wyłączyły. Dziękuję wszystkim za porady, które mnie uspokoiły i skłoniły dodatkowo do pogrzebania nie tylko na forum w sprawie sygnalizacji i interpretacji błędów. OBD jak pojadę do PL kupię i spróbuję nauczyć się korzystać. Dzięki wszystkim za pomoc! Adam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 1, 2018 Share Posted October 1, 2018 To że kontrolki zgasły to efekt 10 odpaleń samochodu, w których ECU nie odnotował anomalii. Niektóre systemy w tym katalizatory są monitorowane przez ECU przy odpowiednim rozgrzaniu silnika, katalizatora, odpowiedniej ilości paliwa, stabilnej jeżdzie itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remoo Posted October 2, 2018 Share Posted October 2, 2018 Na P0420 dobre paliwo nie pomaga. Cały czas jeżdżę na PB98 (tylko BP) i P0420 pojawia się od czasu do czasu. Przy dużym przebiegu (>200tys. km) katalizatory mają gorszą efektywność i ten błąd jest nieuchronny. Wiele osób próbuje z tym walczyć ale skutki są różne (biorąc pod uwagę że wymiana katów na oryginały jest mega kosztowna a zamienniki pomagają na jakiś czas). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted October 2, 2018 Share Posted October 2, 2018 4 godziny temu, remoo napisał: biorąc pod uwagę że wymiana katów na oryginały jest mega kosztowna Mógłbyś zdradzić cenę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
remoo Posted October 6, 2018 Share Posted October 6, 2018 Przewijało się na forum. Z tego co pamiętam to padały kwoty powyżej 10tys. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now