Skocz do zawartości
Licho

Zamiana Starlink na Android Auto

Rekomendowane odpowiedzi

W autach wyposażonych w Starlink, aplikacja ta umiera naturalnie, bo ilość dostępnych modeli telefonów jest coraz bardziej ograniczona oraz nowsze wersje androida to nie wspierają. Pojawia się pytanie czy Subaru może wypuścić w formie komercyjnej oprogramowanie zmieniające ten istniejący soft na dostosowany do obecnych trendów czy możliwości smartfonów? Rozumiem, że aktualizacja oprogramowania multimedialnego dla samochodów sprzedanych to nie biznes, ale czy jest taka możliwość, że takie oprogramowanie powstanie jako dostępne, osobno płatne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Możliwe do zrobienia, ale nierealne aby ktoś się tym zajął. Zwyczajnie nieopłacalne.

Jeżeli osobna opłata dla Ciebie nie jest problemem, po prostu wymień radio.

Edytowane przez grzes124

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

System audio jest dostarczany przez dostawców tego sprzętu. Ponieważ jak do tej pory jeszcze nigdy nie było tego rodzaju modyfikacji do istniejących już urządzeń obawiam się, że naie bardzo można na to liczyć. 

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WSTYD.  Zostawiacie nas z problemem, zwalacie temat na wirtualnych innych. Proszę zatem zgłosić problem u dostawców, jeśli nie zareagują rozumiem że zostaną nam wymienione jednostki multimedialne na takie które mają wsparcie producenckie, mam nadzieje że markowe niekoniecznie mające cokolwiek wspólnego z subaru. Podejrzewam że w dzisiejszych czasach problem do rozwiązania w jeden dzień góra dwa dni przez profesjonalną firmę audio, ale lepiej opowiadać że się nie da niż zapłacić obcej firmie, gadanie nic nie kosztuje.

Liczę jak wielu użytkowników na rozwiązanie problemu. Prosiłbym o podanie list nowych telefonów które mogę kupić, aby współpracowały z systemem, dopasuje się.

Hipotetycznie jeśli pojawią się problemy z oprogramowaniem skrzyni albo silnika to też dostaniemy odpowiedź że dostawca nie reaguje i mamy porzucić nasze auta na parkingach?

Ostatnio kolega sprzedał prawie nowe Wasze auto ze względu na to jak potraktowanyzostał jego problem z radiem. Kupił SKODE, gdzie radio działa tak jak obiecano w broszurze.

Edytowane przez panklex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@panklex jaki konkretnie trapi Cię problem na który oczekujesz rozwiązania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wielu z nas brak AA lub CP w samochodach jest problemem. Sam wolałbym mieć i kminie tak żeby problem rozwiązać. Kupowaliśmy auta wiedząc że oba systemy są niedostępne, więc teraz nie możemy narzekać że nam ich nie wprowadzają. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.10.2018 o 13:12, Dyrekcja napisał:

System audio jest dostarczany przez dostawców tego sprzętu.

 

20 godzin temu, hornblower napisał:

Kupowaliśmy auta wiedząc że oba systemy są niedostępne, więc teraz nie możemy narzekać że nam ich nie wprowadzają.

 

OK, ale:

 

Z jednej strony - większość z nas kupuje Subaru nie dla multimedialnych bajerów (bo zresztą samochód nie do tego służy), więc rzeczywiście całościowo patrząc, te kilkanaście osób, dla których problem ten jest krytyczny, nie stanowi uszczerbku.

 

Z drugiej strony - producent niewspierający własnego produktu jest partnerem niewiarygodnym i nie ma w dzisiejszym świecie racji bytu. Tym bardziej, że z punktu widzenia marketingowego, ale też i funkcjonalnego, takie elektroniczne bajery SĄ ISTOTNE. Bo jak mam tłumaczyć zadufanemu w sobie użytkownikowi starego VW, "którego właściciel jak sprzedawał, to płakał", że nawigacja w samochodzie kosztującym 150 000 zł ma wartość kolorowych obrazków, radio wskazuje losowe słowa zamiast nazw rozgłośni, a telefon ewentualnie da się podłączyć i można jedynie porozmawiać? A jak ma to wytłumaczyć klientowi sprzedawca w sklepie? Tym bardziej, że w owym VW wszystko to jakoś działa. (To porównanie z VW też oparte na moim osobistym doświadczeniu, jechałem niedawno starym Tiguanem i trochę było mi żal, gdy patrzyłem na jego radio.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I znowu wracamy do starej maksymy, że Subaru to stan umysłu. Albo samochód użytkowy. No dobra, i sportowy :biglol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, subarutux napisał:

 

Z drugiej strony - producent niewspierający własnego produktu jest partnerem niewiarygodnym i nie ma w dzisiejszym świecie racji bytu. Tym bardziej, że z punktu widzenia marketingowego, ale też i funkcjonalnego, takie elektroniczne bajery SĄ ISTOTNE. Bo jak mam tłumaczyć zadufanemu w sobie użytkownikowi starego VW, "którego właściciel jak sprzedawał, to płakał", że nawigacja w samochodzie kosztującym 150 000 zł ma wartość kolorowych obrazków, radio wskazuje losowe słowa zamiast nazw rozgłośni, a telefon ewentualnie da się podłączyć i można jedynie porozmawiać? A jak ma to wytłumaczyć klientowi sprzedawca w sklepie? Tym bardziej, że w owym VW wszystko to jakoś działa. (To porównanie z VW też oparte na moim osobistym doświadczeniu, jechałem niedawno starym Tiguanem i trochę było mi żal, gdy patrzyłem na jego radio.)

Ja się zgadzam z tym co napisałeś. Jeżeli coś sprzedają ma to działać dobrze, a nie być.  Stacja multimedialna w moim Outbacku to porażka, właściwie nic oprócz radia i Bluetooth nie nadaje się do użytku: nawigacja prowadzi jak chce, aplikacja są bez użyteczne, Mirror Link działa jak chce, albo nie działa. Kupując auto za 170 tyś masz prawo oczekiwać że wszystko będzie działało tak jak należy.

 

Mój poprzedni wpis dotyczył tylko systemów Android Auto i Car Play. W momencie kiedy kupowałem Outbacka ich nie było na pokładzie i wiedziałem o tym, dlatego teraz nie mam prawa wymagać że mi ktoś to dołoży. Mam za to prawo wymagać żeby to co było sprzedawane to jest Mirror Link działał poprawnie. Ale tego się raczej nie doczekam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, co Dyrekcja napisała. Brakuje mi tylko informacji jakie plany ma  Subaru na wyższym szczeblu zarządzania, czyli w Japonii odnośnie poruszanych tutaj kwestii, czy pozostaje po staremu, czy w dobie coraz szybciej zmieniającej się elektroniki użytkownicy aut będą mieli nadzieję na nowum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli sie nie myle to W OBK system multimedialny dziala w oparciu o Windows CE. Mysle, ze byle lebek znajacy sie na tym systemie by go udoskonalil tak, zeby sie dalo ladowac wlasne aplikacje.

Zgadzam sie z jednym - mam 3 Subaru i czym nowsze tym gorsze multimedia. W pierwszym Foresterze mialem przynajmniej dostep do aktualizowanych 2 razy w roku map Volvo i wszystko chodzilo.

Teraz dostajem przestarzale mapy, na ktorych nie ma glownych drog oddanych do urzytku pare lat temu. Po postoju na stacji benzynowej nawigacja czasmi potrzebuje paru minut, zeby sie odnalezc w terenie, a te pare minut w obcym duzy miesicie ma duzy wplyw na samopoczucie kierowcy. Ostatnio mi kompletnie zglupiala w Sztokholmie. Wyjezdzam ze stacji benzynowej i nie wiem gdzie jechac bo nie moze znalezc wlasciwej loikalizacji. Pare minut poznie wyjezdzam z tunelu i to samo. Duzo lepiej dziala moj ponad 10 letni przenosny TomTom, ktory nigdy mnie nie zawiodl.

Odtwarzanie MP3 to meka. Polaczym USB pen driva 32 GB. Przez kilka minut nie moge zmienic sciezki bo stacja wczytuje i sortuje liste. Nie moge zrobic listy z 2 lub wiecej poziomami np. Wykonawca-Tytul Plyty- Plyta 1- Utwor, bo wtedy sortowanie glupieje kompletnie.

Jakosc dzwieku z HK tez nie powala.

Sluchalem ostatnio w Ranault system Bose - az milo bylo posluchac i to w samochodzie prawie polowe tanszym od Subaru.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro już tak sobie narzekamy na multimedia w Subaru to może ktoś z Was podpowie mi jak sobie poradzić z takim problemem: gdy po sparowaniu z telefonem próbuję zaciągnąć do samochodu listę kontaktów z telefonu zaciąga się tylko część kontaktów. Usuwanie i ponowne zaczytywanie listy kontaktów nie pomaga. Mało tego, samochód co jakiś czas "zapomina" tego telefonu i nie chce się połączyć, więc trzeba go usunąć z pamięci auta i sparować od nowa. 

Zaczytywanie jedynie części kontaktów powoduje, że w praktyce niemożliwe jest wybieranie poprzez system audio samochodu więc trzeba w czasie jazdy szukać kontaktów w telefonie.

Co do tego całego Starlinka to lepiej się nie wypowiadać - wstyd i żenada. Na szczęście w BRZ system audio jest mi zbędny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zczytuje kontakty wyjatkowo bez najmniejszych problemow, ale mam Iphona. Wyglada na to, ze Starlink byl robiony pod Iphona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na Androidzie też zaciąga kontakty bez problemu. Natomiast faktycznie ze dwa razy telefon rozpiął się ze stacją i trzeba było na telefonie dodać ją do zaufanych urządzeń i włączyć synchronizację książki telefonicznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem OCK - Galaxy S6, S7 oraz S9+ ten samo problem - zaciąga tylko część kontaktów. Czy problemem może być liczba recordów (1,5 k)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że moja książka to połowa z tej ilości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może SIP by chciał zarobić na czymś takim:

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=173074721502&category=39754&pm=1&ds=0&t=1534465415000&ver=0&cspheader=1

Ktoś może już ma lub może polecić lepszy sprzęt?

oczywiscie najlepiej by było gdyby jakiś informatyk - fan marki pogrzebał w fabrycznym systemie :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Urbi napisał:

Może SIP by chciał zarobić na czymś takim:

Z tego, co wiem - już zarabia. 

 

11 godzin temu, Urbi napisał:

oczywiscie najlepiej by było gdyby jakiś informatyk - fan marki pogrzebał w fabrycznym systemie

w celu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, anakinsky napisał:

 

13 godzin temu, Urbi napisał:

Może SIP by chciał zarobić na czymś takim:

Z tego, co wiem - już zarabia.

 

 

Ten sprzęt czy inny?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten jest na rynek australijski, więc inny. Ale Kenwood.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem was , zamiast sie męczyć po 2 miesiącach od zakupu auta wymieniłem fabryczną stacje na andorida od chińczyka.

Jak ktoś che kupować stacje od SIP co pewnie kosztowało by min 10 tyś to nie stać go na 600$ z aliexpresu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.10.2018 o 00:24, Karenz napisał:

Nie rozumiem was , zamiast sie męczyć po 2 miesiącach od zakupu auta wymieniłem fabryczną stacje na andorida od chińczyka.

Jak ktoś che kupować stacje od SIP co pewnie kosztowało by min 10 tyś to nie stać go na 600$ z aliexpresu ?

 

Zakładam, że masz jeszcze gwarancję, wobec tego ciekawi mnie, jak ta zamiana wpływa na nią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość stacji można wymienić wypinając starą i wpinając nową więc nie ma co płakać z tą gwarancją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak , straciłem gwarancje na stacje multimedialną której nawet już nie mam 

zresztą zakup jednej aktualizacji map  od subaru był droższy od całej stacji na androidzie 

Edytowane przez Karenz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.10.2018 o 10:02, anakinsky napisał:
W dniu 16.10.2018 o 22:43, Urbi napisał:

oczywiscie najlepiej by było gdyby jakiś informatyk - fan marki pogrzebał w fabrycznym systemie

w celu

 

Np. w takim celu:

W instrukcji obsługi jest link do kodu stacji multimedialnej (open source):

http://www.fujitsu-ten.com/support/source/oem/14f/index.html

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×