Jump to content

LEGACY II sedan swap na eg33/ez30


ernesto

Recommended Posts

Witam wszystkich, w związku że w garażu od dawna stoi przytarte ez30 urodził się pomysł żeby wsadzić motor do legasia II ej25, ewentualnie eg33 bo to podobno większe ej22. 

I teraz pojawia się pytanie co trzeba zrobić aby urzeczywistnić ten piękny sen. Z tego co się dowiedziałem to pod eg33 skrzynia z dyfrem podejdzie elegancko od legacy 2.0 twin turbo, ale czy ktoś wie czy silnik pasuje bez przeróbek? A co do ez30 bo taki posiadam, nie wiem czy trzeba kombinować mocno żeby włożyć go do gacka no i jeszcze jaka skrzynia do tego żeby to sensownie śmigało. Próbowałem coś szukać w tym temacie ale może ktoś by się sensownie zechciał wypowiedzieć i doradzić co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Do EG33 podejdzie jakakolwiek skrzynia, manual czy automat (o ile jest Phase I, czyli gdzieś tak do 1997), nawet taka jaka akuratnio siedzi w Legacu - kwestia trwałości.

 

Osobiście odradzam EG33 ze względu na dostępność części zamiennych (zwłaszcza czujników) i zwyczajny żal za "niszczonymi" dla takich swapów SVX'ami. Nie jest to też tak do końca "większe EJ22" - tłoki są różne, różnic generalnie jest więcej niż mniej.

 

Mimo wszystko jednak EG33 będzie o tę odrobinę prostsze w zamontowaniu, że jest to silnik na SSM-1. EZ30 to już OBD-2 (SSM-II)... bo chyba nie CAN? Tak czy siak, czeka Cię mnóstwo zabawy z wiązką (w sumie całość do przełożenia i połączenia).

 

Piękny projekt, kupa $ i roboty.

Link to comment
Share on other sites

No dobra łopatologicznie, bo jestem zielony w temacie.

Czy ez30 będzie pasował w mocowania silnika ej25, jaka skrzynia będzie OK w przypadku że będzie siedziała w legacy II

Potrzebne będzie TCU (w przypadku automatu) i ECU i wiącha do tego?

Co tam jeszcze?

 

44 minuty temu, hugo napisał:

Do tego tzw. milion podciśnień.

 

No właśnie dużo jest tam różnych wężyków, przekonałem się kiedyś o tym wyjmując ten motor. Jeśli o to chodzi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 9/27/2018 at 1:21 AM, ernesto said:

No dobra łopatologicznie, bo jestem zielony w temacie.

Czy ez30 będzie pasował w mocowania silnika ej25, jaka skrzynia będzie OK w przypadku że będzie siedziała w legacy II

Potrzebne będzie TCU (w przypadku automatu) i ECU i wiącha do tego?

Co tam jeszcze?

Też jestem bardzo ciekaw tego. Znalazłeś jakieś info? 

H6 z 6 biegowym manualem z Legacy IV spec B do Legacy III przełożyć to by było coś.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Odgrzeję kotleta. Upchnąłem EG33 do Hawkeye'a. co do skrzyni: bez problemu spiąłem to z 5MT z 2.0R.  Druga rzecz, silnik pasuje w oryginalne mocowania i poduszki z 2.0R, czyli z innych też. Oczywiście trzeba gdzieś upchnąć chłodnice, nie miesci sie silnik wraz z nią, dorobić dodatkową jest bardzo trudno (niestandardowy wymiar, koszt miedziaka okolo 2.500. Co do wiązki, Hawk jest już na OBD2, trzeba zmienić polaryzację sterownika z svx przekaźnikiem, ewentualnie postawić to standalone. Ja miałem zrobioną pierwszą opcję. W nowszych autach pojawia się problem pedału gazu (w  Hawku potencjometr) i nie pasującej linki od żadnego innego subaru. Reasumując, trochę kasy, czasu i wiedzy i można to zrobić. Jedno z moich EJ25D zgubiło rozrząd, także czeka je w najbliższym czasie eksmisja i w zamian wlatuje EG33. Imprezę sprzedałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...