ernesto Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Witam wszystkich, w związku że w garażu od dawna stoi przytarte ez30 urodził się pomysł żeby wsadzić motor do legasia II ej25, ewentualnie eg33 bo to podobno większe ej22. I teraz pojawia się pytanie co trzeba zrobić aby urzeczywistnić ten piękny sen. Z tego co się dowiedziałem to pod eg33 skrzynia z dyfrem podejdzie elegancko od legacy 2.0 twin turbo, ale czy ktoś wie czy silnik pasuje bez przeróbek? A co do ez30 bo taki posiadam, nie wiem czy trzeba kombinować mocno żeby włożyć go do gacka no i jeszcze jaka skrzynia do tego żeby to sensownie śmigało. Próbowałem coś szukać w tym temacie ale może ktoś by się sensownie zechciał wypowiedzieć i doradzić co i jak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Do EG33 podejdzie jakakolwiek skrzynia, manual czy automat (o ile jest Phase I, czyli gdzieś tak do 1997), nawet taka jaka akuratnio siedzi w Legacu - kwestia trwałości. Osobiście odradzam EG33 ze względu na dostępność części zamiennych (zwłaszcza czujników) i zwyczajny żal za "niszczonymi" dla takich swapów SVX'ami. Nie jest to też tak do końca "większe EJ22" - tłoki są różne, różnic generalnie jest więcej niż mniej. Mimo wszystko jednak EG33 będzie o tę odrobinę prostsze w zamontowaniu, że jest to silnik na SSM-1. EZ30 to już OBD-2 (SSM-II)... bo chyba nie CAN? Tak czy siak, czeka Cię mnóstwo zabawy z wiązką (w sumie całość do przełożenia i połączenia). Piękny projekt, kupa $ i roboty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Na Allegro jest do kupienia takie oto coś https://allegro.pl/silnik-ej20h-subaru-legacy-ii-2-0-dohc-twin-turbo-i6440134045.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Problem z TwinTurbo jest taki, że ogromnej rzeźby potrzeba, żeby go w LHD upchać. Z tego co wiem jedna z turbin koliduje z kolumną kierowniczą w LHD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Do tego tzw. milion podciśnień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ernesto Posted September 26, 2018 Author Share Posted September 26, 2018 No dobra łopatologicznie, bo jestem zielony w temacie. Czy ez30 będzie pasował w mocowania silnika ej25, jaka skrzynia będzie OK w przypadku że będzie siedziała w legacy II Potrzebne będzie TCU (w przypadku automatu) i ECU i wiącha do tego? Co tam jeszcze? 44 minuty temu, hugo napisał: Do tego tzw. milion podciśnień. No właśnie dużo jest tam różnych wężyków, przekonałem się kiedyś o tym wyjmując ten motor. Jeśli o to chodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 O to chodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ernesto Posted September 26, 2018 Author Share Posted September 26, 2018 Skąd je wziąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syn Adama Posted October 9, 2018 Share Posted October 9, 2018 On 9/27/2018 at 1:21 AM, ernesto said: No dobra łopatologicznie, bo jestem zielony w temacie. Czy ez30 będzie pasował w mocowania silnika ej25, jaka skrzynia będzie OK w przypadku że będzie siedziała w legacy II Potrzebne będzie TCU (w przypadku automatu) i ECU i wiącha do tego? Co tam jeszcze? Też jestem bardzo ciekaw tego. Znalazłeś jakieś info? H6 z 6 biegowym manualem z Legacy IV spec B do Legacy III przełożyć to by było coś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ernesto Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 ez30 w legacy III to by było cudeńko Będę pomału zbierał informację na temat swapu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Wojewódzki Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Odgrzeję kotleta. Upchnąłem EG33 do Hawkeye'a. co do skrzyni: bez problemu spiąłem to z 5MT z 2.0R. Druga rzecz, silnik pasuje w oryginalne mocowania i poduszki z 2.0R, czyli z innych też. Oczywiście trzeba gdzieś upchnąć chłodnice, nie miesci sie silnik wraz z nią, dorobić dodatkową jest bardzo trudno (niestandardowy wymiar, koszt miedziaka okolo 2.500. Co do wiązki, Hawk jest już na OBD2, trzeba zmienić polaryzację sterownika z svx przekaźnikiem, ewentualnie postawić to standalone. Ja miałem zrobioną pierwszą opcję. W nowszych autach pojawia się problem pedału gazu (w Hawku potencjometr) i nie pasującej linki od żadnego innego subaru. Reasumując, trochę kasy, czasu i wiedzy i można to zrobić. Jedno z moich EJ25D zgubiło rozrząd, także czeka je w najbliższym czasie eksmisja i w zamian wlatuje EG33. Imprezę sprzedałem. VID_20190611_152849.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepanoo Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Rasowy bulgot zażynanego prosia lubie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Wojewódzki Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 wydech nie był połączony z silnikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.