Jump to content
Piotr L

wymiana oleju w skrzyni CVT Subaru Forester SJ

Recommended Posts

W dniu 15.12.2019 o 07:44, Ireq napisał:

co z tym filtrem w srodku, ruszac go czy nie?

 

Są dwa filtry w środku:

image.png.98eb15ed254912839080562dc3991463.png

Tego nie ruszać, bo trzeba by wyjąć i rozebrać skrzynię.

 

image.png.2d97253478d7c2a46c2a999db0b89dd9.png

Ten można od czasu do czasu umyć lub wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, TOMA52 napisał:

Tego nie ruszać, bo trzeba by wyjąć i rozebrać skrzynię.

No właśnie o ten mi chodzi.., to uważasz że ten filtr nie wymaga żadnej wymiany bez względu na przebieg auta, np. 150 czy 200kkm..?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy wymaga, ale jego wymiana kosztowo = prawie remontowi skrzyni. To tak jakby okresowo wymieniać panewki w silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to trzeba chyba przyjąć założenie że się go nie wymienia.., chyba że przy okazji rozbierania lub remontu samej skrzyni..

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.10.2019 o 20:23, pat napisał:

Byłem dziś na wymianie oleju w moim XT, który ma przejechane 71000. Olej wymieniałem u Sosnowskiego w Gdańsku razem z filtrem w misce olejowej. Koszt wymiany dynamicznej to ponad 1200zl wliczając olej, filtr i robociznę. Olej był w miarę dobry po tym przebiegu i myśle, że jeszcze samochód mógłby przejechać na nim ''kilka'' tysięcy. Najważniejsze, że w oleju nie było żadnych opiłków ani nic niepokojącego co by mogło zwiastować przyszłe problemy. Na zdjęciu ciemny olej przed wymiana, a jasny to olej jaki jest teraz w skrzyni po wyminie. 

thumbnail_IMG_6620.jpg

Czy w aso ceny ulegly zmianie? Moja wiedza to ok 2500 za wymianę dynamiczną w aso. Biorac pod uwagę tę cene to duza roznica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sosnowski to nie ASO, to spece od skrzyń biegów. Zajmują się tylko skrzyniami.

Czy mógłbyś "polecić" to ASO w którym chcieli Cię odciążyć z 2,5 tyś, aby można było omijac tych złodziei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.12.2019 o 21:51, TOMA52 napisał:

 

Są dwa filtry w środku:

image.png.98eb15ed254912839080562dc3991463.png

Tego nie ruszać, bo trzeba by wyjąć i rozebrać skrzynię.

 

image.png.2d97253478d7c2a46c2a999db0b89dd9.png

Ten można od czasu do czasu umyć lub wymienić.

Czy nie ma przeciwskazań żeby ten filtr myć i ponownie go założyć ? Mam dylemat, ponieważ do mojego Forestera MY2017 ten filtr kosztuje ponad 500zł. Cena jest chora !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, cargo1985 napisał:

do mojego Forestera MY2017 ten filtr kosztuje ponad 500zł. Cena jest chora !!

Ten filter kosztuje 180 zł razem z VAT. Wymienia się go razem z olejem. Litr oleju do przekładni CVT kosztuje 55 zł razem z VAT. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Miałki napisał:

Ten filter kosztuje 180 zł razem z VAT. Wymienia się go razem z olejem. Litr oleju do przekładni CVT kosztuje 55 zł razem z VAT. 

Panowie sytuacja wygląda następująco:

Według Subaru OEM w moim Foresterze siedzi skrzynia CVT TR580 a wiec filtr 31728AA180 ktory w Aso kosztuje ponad 500zł tak mi dzisiaj powiedzieli w Białymstoku. W internecie oryginał można znaleźć za 460zł.

Ten filtr o którym mówisz, że kosztuje 180zł pasował do rocznika 2016 i starszych a jego nr. to  31728AA141, 31728AA120 itp. Cena 180zł za kawałek blachy z wkładem siatkowym jest jeszcze do przełknięcia ale 500zł? Cytując klasyk " chyba im się w głowach popierd......" 

Jak myślicie czy jest sens kupować zamiennik? Czy ten filtr ma jakieś kluczowe znaczenia dla pracy skrzyni? 

 
 
Edited by cargo1985
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 To zwykły smok olejowy z siatką w obudowie.  Na stronie, którą podlinkowałem jest też filtr do TR580. Jeszcze tańszy.

A czy pchać się w zamiennik - nie wiem, trzeba by poszukać opinii o nim. Ja do skrzyni 4EAT założyłem zamiennik z tej samej strony i na razie przez rok nic się nie stało. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak. Te filtry kosztują miedzy 92 a 122 $ w USA.  Plus 68$  za zostawe i tyle samo Cię wyjdzie.  Filtr jest nierozbieralny i nie czyści się go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeżeli tak jest to masz rację - to chore (dyplomatycznie rzecz biorąc..,) jak nie znajdziesz zamiennika to dmuchaj, płucz, wytrząsaj ale nie daj się namówić na 500 zł..

Swoją drogą nigdy nie sądziłem że się ucieszę że mam auto starsze o rok niż nowsze.. :cry:

Mój (na szczęście..) jest 2016 - po lift i do niego ten filtr jest tak jak koledzy piszą po 180 zł..  Skrzynia  chyba właśnie TR690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, na codzień zajmuję sie AT, więc może coś powiem ;) owszem, ori filtry są bardzo drogie (mowa o CVT).. Ale zamienniki zbyt wiele nie odbiegają jakością od oem. U nas ludzie zawsze wybierają zamiennik na wymianę oleju czy przy naprawie.. I nic złego się nie dzieje. I pamiętajcie, takich filtrów nie powinno się czyścić, taka jest moja opinia.. CVT to najbardziej wrażliwa skrzynia na jakiekolwiek zanieczyszczenia i jedna z droższych w naprawie.. Olej co 50tys, nie ważne co zaleca serwis.. Serwis nie naprawia skrzyń tylko wymienia, więc zasada ich działania jest prosta.. ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Michen napisał:

Ale zamienniki zbyt wiele nie odbiegają jakością od oem

W sumie dlaczego mają odbiegać. Filtrów nie produkuje Subaru tylko zleca firmie która produkuje takie filtry pod swoja własna marką. Tak jest ze wszystkim co oem z klockami ( jurid) filtrami powietrza i silnika ( denso) itp itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz racje Karas, tak jest. Kup sobie tuleje itp Lemforder np, wtedy jest odwrotnie z kolei, nr oem jest przytarty i jest ori w pudełku Lemfordera :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Michen napisał:

Olej co 50tys, nie ważne co zaleca serwis..

Statycznie, czy dynamicznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli mam być szczery nie zważając na to, jak 'nam' wygodniej i lepiej finansowo dla serwisu, to wolałbym robic statyczna wymianę... A dlaczego? A no dlatego, że w starszych pojazdach, mimo tego, ze jeździ dobrze, to bardzo czesto jest tak, ze wymieniajac olej dynamicznie wyplukujemy ze skrzyni wszystko i dostajac full nowego oleju skrzynka zaczyna szwankować.. Nie wziąłem tego z palca, uwierzcie mi ;) w miare nowych pojazdach, dynamiczna owszem, ale jak dla mnie tylko wtedy jak ktos kupil swiezy pojazd i wie, ze serwis jego malo nie kosztuje i ma na niego kase bo go po prostu stac..wgl, ludzie ktorzy kupili swiezy pojazd nie powinni robic z siebie 'dziada', skoro mialo sie kase na zakup to trza miec i na serwis ;) np, ludzie sa w stanie zaplacic za naprawe skrzyni np w audi a4 b6 ok 6tys gdzie cale auto mozna kupic za dyche, a z kolei ostatnio 'pan' przyprowadzil Porsche Macan 2017 i wycena za skrzynie S-Tronic wyniosla 7tys, i dla tego pana jest to kwota ogromna i nie chce za to zaplacic...taka anegdotka malo wnosząca w temat ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

To proste. Porsche w leasingu, nie ma budzetu na ekstra wydatki. Albo gorzej, po leasingu i gwarancji ale ladne. I nie ma prawa się popsuć 

Jak miałem s80 i na granicy gwarancji poinformowano ze skrzynia do wymiany, nawet przez mysl mi nie przeszlo ze mam za nia płacić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i śmialiście się pewnie do rozpuku z "pana" . Gdzie od teraz pojedzie z tym S-Tronic'kiem, do Janusza do garażyku? A jak panu koła przyjdzie wymienić w tym Porsche,  albo kompresor od zawiechy wysiądzie? To 7 kafli też bedzie mało.

Ta anegdotka mowi wiele o ludzkiej mentalnosci.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kola ma tel do asistance, tak jak jego zona i corka

Kupujac nowe auto, zwlaszcza z takim logo, nawet jak to macan, masz prawo wymagac i oczekiwac pewnego standardu i jakosci

Kupujac tipo takze liczysz ze bezawaryjnie przejezdzisz iles km bądź lat

Czy to zle? Czy to zle swiadczy o mentalnosci kierowcy Tipo czy macan'a? 

Moim zdaniem nie. Ale byc moze jestem odosobniony w takiej ocenie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale wymaganiami auta nie naprawisz, zwłaszcza po gwarancji. Kiedy mi wysiadła klima po trzech latach od nowości,  nie powiedziałem majstrowi że mu nie zapłacę bo to powinno działać jeszcze i spełniać standardy jakości. 

Chciałem tylko powiedzieć że wiele ludzi kupuje auta ponad stan. Tak jest. I to jest fakt. Do Macan'a nic nie mam. Super wozidło.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie są w mojej ocenia zbyt duże wymagania przejechać na skrzyni 3 lata w normalnej eksploatacji

Naprawa po gwarancji boli

To że niekiedy kupujemy auta ponad stan to prawda, widać to po ofertach powindykacyjnych firm leasingowych jak niekiedy w 12m można zapuscić auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana oleju w CVT, pacjent Forester 2.5 MY2017 przebieg 62400km.

Po przewertowaniu forum na temat dynamicznie czy statycznie zapadła decyzja DYNAMICZNIE ! 

Z doborem filtru nie było łatwo o czym pisałem kilka postów wcześniej ale jak już się z tym uporałem pora na zakup oleju. 

Wybór padł na MOTUL CVTF ze względu na to, że w specyfikacji jasno jest podana nazwa i model skrzyni z tego auta a wiec CVT TR580. W innych olejach tego nie było i między innymi dlatego nie kupiłem Ravenolu czy Millersa. Nie znaczy to oczywiście, że Ravenol, Millers czy inny olej będzie gorszy. Ja sugerowałem się ulotką MOTULA gdzie czarno na białym była wymieniona moja skrzynia.  

Sam proces nie jest zbyt skomplikowany i nie jest straszny. W moim przypadku olej przy przebiegu 62tys nadawał się do wymiany. Misa olejowa pokryta była czarną mazią, filtr był zabrudzony. Olej wyglądał na "zmęczony" swoją pracą. Sam proces wyglądał mniej więcej tak:

1. Podłącznie maszyny i wpuszczenie środka czyszczącego skrzynię.

2. Spuszczenie oleju statycznie (wyszlo około 5.5l)

3. Zdjęcie misy i wyjęcie starego filtra.

4. Ponowne uruchomienie maszyny która wyssała resztę oleju uzupełnijąc jednocześnie nowym. ( silnik uruchomiony przy jednoczenym przerzucaniu biegów).

5. Odczekaliśmy na włączonym silniku trochę czasu, żeby olej osiągnął temp. 40`C i mechanik sprawdził jego poziom. Nadmiar oleju wylał.

 

Mniej więcej tak to wyglądało, nie jestem mechanikiem więc mogłem kolejność pomylić lub coś pominąc. 

Ogólnie cała operacja trwała około 2 godziny bez pośpiechu. 

Oleju na całą operację poszło 13l. 

Po wymienie oleju pierwsze wrażenia są takie, jakby dla auta było lżej. Takie miałem wrażenie. Tyle mogę powiedzieć.

Finalny koszt opecacji to 1100zł. Wyszedłem z założenia " jak dbasz tak masz" i jak chcę pojeździć tym autem kilka ładnych lat to nie ma co oszczędzać. Ja osobiście operację powtórzę po kolejnych 60 tyś km. 

Cała operacja przeprowadzona w Białymstoku, jeżeli ktoś byłby zainteresowany dokładnym adresem prosze o wiadomość na priv. 

 

IMG_20200222_114937.jpg

IMG_20200222_112024.jpg

IMG_20200222_112812.jpg

IMG_20200222_114234.jpg

IMG_20200222_114248.jpg

IMG_20200222_114332.jpg

IMG_20200222_114923.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...