Jump to content
Gliwot

"Samochód jest za twardy..." czy zmiana rozmiaru opon coś da?

Recommended Posts

Hej,

Słyszę od osób istotnych, że Subaru Legacy IV 3.0 Kombi jest ma "za twarde zawieszenie" czyli po prostu ostro reaguje na wszelkie wyboje czy dziury. Mam 45/R17 opony, czy jak bym wyminenił na coś wyższego to będzie jakaś zmiana? Jeżeli tak to jakie są najwyższe dopuszczalne opony dla R17?

pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskazane było by podanie jeszcze szerokości felgi w celu dobrania maksymalnej wysokiej 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz założyć 215/50 R17 :)

2 godziny temu, Gliwot napisał:

Jeżeli tak to jakie są najwyższe dopuszczalne opony dla R17?

Producent zaleca 215/45 

BTW moim zdaniem to Legacy IV nie ma zbyt twardego zawieszenia. Masz oryginalne amortyzatory i sprężyny? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo nawet 16" i będzie bardziej komfortowo.

 

Ja miałem ten efekt przy zmianie z 17 i 215/45r17 na 195/65r15 -zupełnie inne auto, szczególnie na progach.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Ja u siebie założyłem 205/50/17 zamiast 215/45/17 i zmian była na plus komfortu. Jednocześnie nie było efektu jazdy na balonie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Gacu Gac napisał:

Hej,

Ja u siebie założyłem 205/50/17 zamiast 215/45/17 i zmian była na plus komfortu. Jednocześnie nie było efektu jazdy na balonie.

Wojtas to Ty nie na forum BMW ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, AdaSch napisał:

albo nawet 16" i będzie bardziej komfortowo.

Do Legacy H6 16" się nie zmieszczą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 18. I jak zmieniam na 17 zimowe to jakbym w citroena wsiadł;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, AdaSch napisał:

albo nawet 16" i będzie bardziej komfortowo.

 

Ja miałem ten efekt przy zmianie z 17 i 215/45r17 na 195/65r15 -zupełnie inne auto, szczególnie na progach.

 

 

Dokładnie niebo a ziemia będzie przy zmianie na 195/65R15 a sprawę polepszy już 205/55R16, niestety profil 45 zapewnia komfort jazdy tylko na drogach o bardzo dobrej jakości a w naszym kraju nadal jeszcze o takowe trudno

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Gliwot napisał:

Słyszę od osób istotnych, że Subaru Legacy IV 3.0 Kombi jest ma "za twarde zawieszenie"

 

Jeśli masz wszystko w serii, to jest wręcz odwrotnie. Tył jest znacznie za miękki co może być niefajne w sytuacji krytycznej.

Jak amorki są nieoryginalne (np.KYB) to faktycznie jest sztywniej, ale bez przesady.

Ja mogę tylko zaproponować rozwiązanie mało radykalne - montaż opon 225/45R17 (przy założeniu że felgi masz seryjne).

To tylko minimalnie podniesie profil, ale zapewni ewolucję a nie rewolucję w charakterystyce pracy zawieszenia.

Opinie typu załóż 16 lub 15, są niepoważne. Raz że takie felgi nie wejdą na hamulec, to auto zrobi się gumowate w skręcie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, llkuba napisał:

Wojtas to Ty nie na forum BMW ?.

Był Szerszeń, jest Bawara, a już niedługo będzie Świnia :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam u siebie 215/50/17 na lato nie jest moim zdaniem źle, w zimie jeżdżę na 225/45/17 i jest trochę lepiej ale to może dla tego że opona jest bardziej miękka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Do Legacy H6 16" się nie zmieszczą ;)

ZTCW wchodzą 16" na seryjny zacisk ale może to nie prawdziwa informacja

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZTCW wchodzą 16" na seryjny zacisk ale może to nie prawdziwa informacja
Na przednie zaciski spec b wchodzą 16 z forka. Ale nie ruszą się, bo przylegają do zacisku. :mrgreen: Można na nich postawić samochód w garażu.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, to moje 16" wchodzą na specb, czyli pewnie stykowa sprawa. Czyli nic innego jak 17 z miękką gumą. Dobrze sprawdza się 6,5j w szerokości 215 bo felga chowa sie w głąb opony i nie da siej ej łatwo zarysować szczególnie przy oponach bez rantu ochronnego z reguły miększych. Tak jest np w foresterze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi, zasadniczo chyba wszystko u mnie się rozbija o wysokość opony, da się coś większego wsadzić, ma to sens w kwestii reakcji na wyboje/dziury?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z własnego niedawnego doświadczenia: może się zdarzyć, że warsztat (nie będę wskazywał paluchami, ale taki jeden przy chemobudowie ;) założy tuleje wahaczy odwrotnie. Wtedy wszystkie zakręty są nasze hehe, ale jazda po mieście to horror. 

Może to nie to, ale warto sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam wziąć pod uwagę różnice w sztywności opon. Przy tym samym rozmiarze i nawet tej samej nośności mogą istnieć spore różnice. Niestety nie istnieje żadna klasyfikacja sztywności i trzeba polegać na doświadczeniu własnym lub innych. Ew. macać przed zakupem bok opony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W swoim Legacy z 2006roku zainstalowalem opony 225/45/17, i wygoda jazdy oraz hamowanie bardzo sie poprawily.  Dodam ze auto mialo staby whiteline oraz sprezyny teina obnizajace o jeden cal.  Dodanie szerokosci poprawia komfort.  Dodam ze uwzywalem opon Continental DWS - ktore zdawaly egzamin zasadniczo pod kazdym wzgledem i byly przy tym calkiem lekkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...