Gliwot Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Hej, Słyszę od osób istotnych, że Subaru Legacy IV 3.0 Kombi jest ma "za twarde zawieszenie" czyli po prostu ostro reaguje na wszelkie wyboje czy dziury. Mam 45/R17 opony, czy jak bym wyminenił na coś wyższego to będzie jakaś zmiana? Jeżeli tak to jakie są najwyższe dopuszczalne opony dla R17? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Wskazane było by podanie jeszcze szerokości felgi w celu dobrania maksymalnej wysokiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Możesz założyć 215/50 R17 2 godziny temu, Gliwot napisał: Jeżeli tak to jakie są najwyższe dopuszczalne opony dla R17? Producent zaleca 215/45 BTW moim zdaniem to Legacy IV nie ma zbyt twardego zawieszenia. Masz oryginalne amortyzatory i sprężyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 albo nawet 16" i będzie bardziej komfortowo. Ja miałem ten efekt przy zmianie z 17 i 215/45r17 na 195/65r15 -zupełnie inne auto, szczególnie na progach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Hej, Ja u siebie założyłem 205/50/17 zamiast 215/45/17 i zmian była na plus komfortu. Jednocześnie nie było efektu jazdy na balonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 7 minut temu, Gacu Gac napisał: Hej, Ja u siebie założyłem 205/50/17 zamiast 215/45/17 i zmian była na plus komfortu. Jednocześnie nie było efektu jazdy na balonie. Wojtas to Ty nie na forum BMW ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 39 minut temu, AdaSch napisał: albo nawet 16" i będzie bardziej komfortowo. Do Legacy H6 16" się nie zmieszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Ja mam 18. I jak zmieniam na 17 zimowe to jakbym w citroena wsiadł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 2 godziny temu, AdaSch napisał: albo nawet 16" i będzie bardziej komfortowo. Ja miałem ten efekt przy zmianie z 17 i 215/45r17 na 195/65r15 -zupełnie inne auto, szczególnie na progach. Dokładnie niebo a ziemia będzie przy zmianie na 195/65R15 a sprawę polepszy już 205/55R16, niestety profil 45 zapewnia komfort jazdy tylko na drogach o bardzo dobrej jakości a w naszym kraju nadal jeszcze o takowe trudno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 6 godzin temu, Gliwot napisał: Słyszę od osób istotnych, że Subaru Legacy IV 3.0 Kombi jest ma "za twarde zawieszenie" Jeśli masz wszystko w serii, to jest wręcz odwrotnie. Tył jest znacznie za miękki co może być niefajne w sytuacji krytycznej. Jak amorki są nieoryginalne (np.KYB) to faktycznie jest sztywniej, ale bez przesady. Ja mogę tylko zaproponować rozwiązanie mało radykalne - montaż opon 225/45R17 (przy założeniu że felgi masz seryjne). To tylko minimalnie podniesie profil, ale zapewni ewolucję a nie rewolucję w charakterystyce pracy zawieszenia. Opinie typu załóż 16 lub 15, są niepoważne. Raz że takie felgi nie wejdą na hamulec, to auto zrobi się gumowate w skręcie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 4 godziny temu, llkuba napisał: Wojtas to Ty nie na forum BMW ?. Był Szerszeń, jest Bawara, a już niedługo będzie Świnia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafcioL27 Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Ja mam u siebie 215/50/17 na lato nie jest moim zdaniem źle, w zimie jeżdżę na 225/45/17 i jest trochę lepiej ale to może dla tego że opona jest bardziej miękka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 7 godzin temu, Oczkoo15 napisał: Do Legacy H6 16" się nie zmieszczą ZTCW wchodzą 16" na seryjny zacisk ale może to nie prawdziwa informacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 ZTCW wchodzą 16" na seryjny zacisk ale może to nie prawdziwa informacja Na przednie zaciski spec b wchodzą 16 z forka. Ale nie ruszą się, bo przylegają do zacisku. Można na nich postawić samochód w garażu.Wysłane z mojego mądrego telefonu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 ok, to moje 16" wchodzą na specb, czyli pewnie stykowa sprawa. Czyli nic innego jak 17 z miękką gumą. Dobrze sprawdza się 6,5j w szerokości 215 bo felga chowa sie w głąb opony i nie da siej ej łatwo zarysować szczególnie przy oponach bez rantu ochronnego z reguły miększych. Tak jest np w foresterze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gliwot Opublikowano 26 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 Dzięki za odpowiedzi, zasadniczo chyba wszystko u mnie się rozbija o wysokość opony, da się coś większego wsadzić, ma to sens w kwestii reakcji na wyboje/dziury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simpulator Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Z własnego niedawnego doświadczenia: może się zdarzyć, że warsztat (nie będę wskazywał paluchami, ale taki jeden przy chemobudowie ;) założy tuleje wahaczy odwrotnie. Wtedy wszystkie zakręty są nasze hehe, ale jazda po mieście to horror. Może to nie to, ale warto sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Polecam wziąć pod uwagę różnice w sztywności opon. Przy tym samym rozmiarze i nawet tej samej nośności mogą istnieć spore różnice. Niestety nie istnieje żadna klasyfikacja sztywności i trzeba polegać na doświadczeniu własnym lub innych. Ew. macać przed zakupem bok opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 W swoim Legacy z 2006roku zainstalowalem opony 225/45/17, i wygoda jazdy oraz hamowanie bardzo sie poprawily. Dodam ze auto mialo staby whiteline oraz sprezyny teina obnizajace o jeden cal. Dodanie szerokosci poprawia komfort. Dodam ze uwzywalem opon Continental DWS - ktore zdawaly egzamin zasadniczo pod kazdym wzgledem i byly przy tym calkiem lekkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się