Jump to content

Docieranie subaru, pierwsze kilometry


Recommended Posts

witam

Jestem od 2 dni posiadaczem nowego forestera 2.0xt.Autko jest super, intersuje mnie jak należ traktować silnik na początku ekspaatacji?Czy trzeba go jakos docierać, nie wchodzić na wysokie obroty?Prosze o wskazówki kiedy wymienić olej i na jaki najlepiej?

 

prosze o odpowiedz

MAciek

Link to post
Share on other sites
  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

W europejskich markach nikt tych silników nie dociera jedynie podłącza sie na sucho pod silniki elektryczne i wykonuje kilka obrotów wałem, na hamowani testowane sa tylko próbki serii co kilak tyś. sz

Pozwolę sobie odkopać temat i zapytać: jak powinno się docierać obecnie nowe WRX STI 2.5 i czy w ogóle trzeba to jeszcze robić  A nuż coś się w tej materii zmieniło w związku z rozwojem technologi

Posted Images

  • Dyrekcja SIP

Przez pierwszy 1.000 km bardzo delikatnie.

Do 3.000 już nieco energiczniej, ale dalej raczej nie używac pełnej mocy i zakresu obrotów.

Po 3.000 km wymiana oleju istotnie nie zaszkodzi.

Następnie - oczywiście w miarę możliwości (nejlepiej w Niemczech) - dać mu ostro "popalić". Osobiscie staram się mnie więcej przy tym przebiegu przejechać przynajmniej 300 km praktycznie cały czas z maksymalną prędkością.

Trzeba pamiętać o sprawdzaniu poziomu oleju - szczególnie w okresie docieranie i przy bardzo ostrym traktowaniu silniki mają tendencję do jego konsumpcji.

 

Łączę pozdrowienia

Link to post
Share on other sites

Następnie - oczywiście w miarę możliwości (nejlepiej w Niemczech) - dać mu ostro "popalić". Osobiscie staram się mnie więcej przy tym przebiegu przejechać przynajmniej 300 km praktycznie cały czas z maksymalną prędkością.

 

kurcze w Polskich warunkach drogowych to jest niewykonalne a i na niemieckich drogach pewnie też ciężo przejechać 300 km z prędkośćią np 250km/h bo tyle powinno pujść np takie STI

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP

W Polsce istotnie niemożliwe, i zdecydowanie nie do zalecenia (bezpieczeństwo !).

W Niemczech szczególnie godna polecenia autostrada Berlin - Helmstedt (A2) np. w niedzielę rano.

Na tej właśnie drodze pokonałem już swego czasu WRX-em 200 km w 53 minuty :)

 

Łączę pozdrowienia

Link to post
Share on other sites

Rozumiem że trzeba docierać ale pare razy troche mocniej go przycisnąłem, mam nadzieje że to nie wpłynie negatywnie.Olej wyminie po 2-3tysiącach, tylko jaki polecacie, w serwisie powiedzieli ze mobli ale ja zawsze jezdzilem na castrolu i nie narzekałem.I jeszcze jedno ważne spostrzeżenie, auto dziwnie trzyma obroty tzn, po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu obroty na moment wzrataja troche i potem dopiero normalnie opadaja, czy to normalne, jeździlem 2 foresterami i było tak samo, czym to jest spowodowane??

 

pozdrawiam

Maciek

Link to post
Share on other sites

Na tej właśnie drodze pokonałem już swego czasu WRX-em 200 km w 53 minuty :)

 

No to nieźle dotarty został, ja swojego to jeszcze aż tak nie docierałem :twisted:

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP

Krótkotrwały przyrost obrotów jest spowodowany przez elektronikę sterującą silnikiem. Wcisnięcie sprzęgła powoduje odłączenie skrzyni, czyli mniejsze obciążenie dla silnika (pokonywanie oporów wewnętrznych skrzynki). Stąd po wcisnięciu sprzęgła na chwilę obroty rosną, po czy sa korygowane przez wspomnianą elektronikę.

Sposób docierania podany powyżej nie jest oczywiście koniecznym imperatywem :wink: Krótkotrwałe zwiększone obciążenie z pewnościa nie spowoduje szkód. Styl jazdy powinien być przede wszystkim uwarunkowany bezpieczeństwem. Jeżeli trzeba będzie dać pełny gaz aby uniknąć np. wypadku - proszę to zrobić !

Mobil jest O.K. Przy współczesnych olejach wysokiej jakości i tak decyduje głównie ich specyfikacja techniczna. Łódź ma istotnie dobre doświadczenia z Mobilem :wink:

 

Bart: przyjemnej zabawy :!:

 

Łączę pozdrowienia

Link to post
Share on other sites

Witam

Pozwole sobie przytoczyć kolejnespostrzeżenia na temat auta.CZy to normalne że po 1000km przebiegu fotel kierowcy ma luz??CZy skrzynia biegów wyrobi sie troche bo narazie biegi wchodzą dość opornie szczególnie wsteczny.A i pytanie jeszcz dotyczące systemu audio, można w nim same głósniki wymienić na takie z wysokotonowymii jaki rozmiar wchodzi w drzwi??Są fabryczne maskownice w sprzedaży na głośniki wysokotonowe??

 

pozdr

MAciek

Link to post
Share on other sites
Witam

Pozwole sobie przytoczyć kolejnespostrzeżenia na temat auta.CZy to normalne że po 1000km przebiegu fotel kierowcy ma luz??CZy skrzynia biegów wyrobi sie troche bo narazie biegi wchodzą dość opornie szczególnie wsteczny.A i pytanie jeszcz dotyczące systemu audio, można w nim same głósniki wymienić na takie z wysokotonowymii jaki rozmiar wchodzi w drzwi??Są fabryczne maskownice w sprzedaży na głośniki wysokotonowe??

 

pozdr

MAciek

co do fotela to nie powinno tak być. ale wsteczny u mnie jest taki sam - szczególnie jak samochód jest zimny.

Link to post
Share on other sites
Na tej właśnie drodze pokonałem już swego czasu WRX-em 200 km w 53 minuty

 

Wreszcie jakaś bratnia dusza... chcociaż jedna osoba tak jak ja lubi dobre wyniki.

Link to post
Share on other sites

Lawino,

Witam i gratuluje zakupu. No i te xt... zazdroszcze...

Wszystko co opiszujesz potwierdza sie i radze sie przyzwyczaic.

Obroty jalowe sie wachluja po wcisnieciu sprzegla, ale to chyba we wszystkich samochodach, no chyba oprocz tych bez obrotomierza :lol: .

Potwierdzam slowa dyrekcji, Forester bierze olej na autostradach. Kazda moja wyprawa do Polski wymaga dodania jakichs 100ml oleju, radze sie z tym pogodzic, ten typ tak ma.

Bieg wsteczny bedzie zawsze ciezko wchodzil, pozostale sie dopracuja.

Glosniki rzeczywiscie naleza do klasy zerowej, radze wymienic wszystkie, ja zalozylem SPECTRONY, ale bez adapterow sie nie obejdzie, bo malo, co tam pasuje.

SPECTRONY byly w zestawie z tweeterami wiec wywiercili mi otwory i zainstalowali je w "trojkatach" lusterek. Zdecydowalem sie na ten ruch gdyz wymiana 4 glosnikow z 2ma tweeterami w specjalistycznym warsztacie kosztowala mnie w calosci 280 euro, podczas gdy SUBAROWSKIE tweetery w trojkatnych obudowach kosztuja z montarzem w serwisie 170 euro, a gdzie reszta glosnikow?

CO do docierania, mi tutaj powiedziano "nie przeciazac" to znaczy nie ciagac przyczepy i nie wozic kafelek. Zadnych innych uwag. Co do wymiany oleju po pierwszych 3 tysiacach to napewno nie zaszkodzi, ale tutaj serwisy autoryzowane z tego zrezygnowaly - ni wiem o czym to swiadczy, moze nie jest to znowu takie konieczne, przeciez to tylko samochod, i tak go sprzedasz za 3 lata.

Pozdrawiam.

Maciej.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

a jak docierac WRX 2,5 prosze opisac jak z obrotami postepowac i kiedy sie cackac.

kolega mowil ze jak bede go tylko do 4 tysiecy krecil to go zamule ...prawda to ?

Link to post
Share on other sites
a jak docierac WRX 2,5 prosze opisac jak z obrotami postepowac i kiedy sie cackac.

kolega mowil ze jak bede go tylko do 4 tysiecy krecil to go zamule ...prawda to ?

 

Słuchaj się kolegów vert a na pewno dobrze na tym wyjdziesz hehe... Żona Ci jeszcze nie mówiła? :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
a jak docierac WRX 2,5 prosze opisac jak z obrotami postepowac i kiedy sie cackac.

kolega mowil ze jak bede go tylko do 4 tysiecy krecil to go zamule ...prawda to ?

 

Słuchaj się kolegów vert a na pewno dobrze na tym wyjdziesz hehe... Żona Ci jeszcze nie mówiła? :mrgreen:

Fido po lekcjach solowa za szkola :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

vert, ja to ci radze, zrob tak jak kaze derekcja re: 2.0 litra.

Rozmulisz go pozniej. Jak go potem bedziesz krecil, to sie sam rozkreci.

Link to post
Share on other sites

Docierało to się kiedyś maluchy i po 1000 km zmieniało się olej. Mam nadzieję że precyzja montażu w Subaru jest troszkę lepsza niż w samochodach FSO czy FSM. Wiadomo że te silniki dostają ognia na hamowni przed montażem.

Ale z drugiej strony jak pisało wielu użytkowników to te silniki mają tendencje do spalania oleju w początkowej fazie życia. Pewnie jest to spowodowane zbyt ciasnym spasowaniem i wszystko musi się ułożyć.

Nie to żebym był wielkim znawcą w tej materii i mimo że wydaje mi się to troszkę dziwne to i tak nowy samochód zawsze traktuje na początku łagodniej ale oleju nie wymieniam poza okresami jakie zaleca producent i jak na razie wszystko było ok.

Link to post
Share on other sites
Docierało to się kiedyś maluchy i po 1000 km zmieniało się olej. Mam nadzieję że precyzja montażu w Subaru jest troszkę lepsza niż w samochodach FSO czy FSM. Wiadomo że te silniki dostają ognia na hamowni przed montażem.

Ale z drugiej strony jak pisało wielu użytkowników to te silniki mają tendencje do spalania oleju w początkowej fazie życia. Pewnie jest to spowodowane zbyt ciasnym spasowaniem i wszystko musi się ułożyć.

Nie to żebym był wielkim znawcą w tej materii i mimo że wydaje mi się to troszkę dziwne to i tak nowy samochód zawsze traktuje na początku łagodniej ale oleju nie wymieniam poza okresami jakie zaleca producent i jak na razie wszystko było ok.

ile dostaja tego ognia na hamowni?

jak sam piszesz - na poczatku biora olej...

paMIETAJ ZE TO SA WYSILONE SILNIKI!

Ja wymieniam olej w kazdym aucie po 3000.

A w wrx co 7.5kilo.

Link to post
Share on other sites

-Co do tego ognia to polecam posty innych użytkowników.

-Nie trzeba być znawcą aby wiedzieć że silniki turbo są rozprężone, więc jakie wysilenie

-To twoje pieniądze

Link to post
Share on other sites

no to sie dowiedzialem :?

na razie staram sie nie przeciagac powyzej 4 000 obrotow mam nadzieje ze to nie jest przesada.delikatniutko sobie jezdze. mam nadzieje ze nic sie nie stanie :?:

Link to post
Share on other sites

Ważne jest też unikanie jazdy ze stałymi obrotami przez dłuższy czas. No i danie autku w pędzel po 3k km i zmianie oleju - wtedy sie chyba własnie odmula silnik.

 

Przy okazji gratulacje "z okazji" nowej furmanki :wink:

Link to post
Share on other sites

Mialem do tej pory 2 auta prosto z salonu (Hondy: HR-V o Civic) i i nie wytrwalem w docieraniu nawet kilku godzin :mrgreen: juz 1 dnia wskazowka obrotomierza zapoznala sie z czerwona linia 8) auta jezdziły bardzo dobrze i nic sie nie dzialo potem. Nie wiem jak to sie ma do subaru, ale te tez made i Japan były.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...