Skocz do zawartości

Legacy IV - hamulce i osłony kolektora


bzikus7

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy potrzebuję pomocy.

Pacjent:

Legacy IV 2.0R Kombi 2006 rok

 

Problem 1.

Hamulce przód – już nie mam pomysłów na krzywiące się tarcze mam już 3 komplet – montaż ok bez żadnych smarów, piasta czysta. Czy mogę wrzucić zestaw jarzmo + zacisk + tarcza z jakiegoś mocniejszego subaru, żeby to zaczęło hamować i nie krzywiło się jak dziecko przy cytrynie po jednym mocniejszym hamowaniu z prędkości autostradowej. Wolno nie jeżdżę i często z pełnym autem a standardowe hamulce są po prostu za małe.  Nie chce chyba już pchać się w zestaw o tym rozmiarze chyba czas na coś większego/mocniejszego.

Warunek: musi wejść standardowa felga alu 17 na lato i stalowa 16 z zimowymi oponami.

 

Problem 2

Osłony kolektora – spawane już 2 razy znów grają jak młody perkusista – czy można to wywalić? Nie chce żadnych owijek na kolektor ze względu na to, że przy jakimś wycieku będzie się na nie lał olej co zmieni je w pochodnie. Czy ktoś z was jeździe bez tych osłon z fabryczną osłoną plastikową pod silnikiem?

 

Auto mnie bardzo ciszy mam już je 7 lat i nie mam zamiaru zmieniać, ale te dwa problemy (+ siedzący tył, ale to w innym wątku) doprowadzają mnie do pasji. Czekam na każdy pomysł jak się pozbyć tych dwóch i będę dalej cieszył się autem w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę osłon wydechu będę ogarniał na dniach. Będę to robił po raz drugi. Dzisiaj przyszedł bandaż dei titanium, nowe uszczelki kolektora wydechowego i koszyczek do środkowego. Poprzednio robiłem to tak , że odkręciłem kolektor z katalizatorem i sondami (często brzęczą osłony wokół kata), zdjąłem te wszystkie łuski, owinąłem bandażem, na to osłony skręcone śrubami z nierdzewki, na to opaski z nierdzewki. Wsytarczyło na jakieś dwa lata. Obecnie czeka mnie powtórka z rozrywki. Uwaga bo założeniu bandaza i osłon wydech jest dużo mniej słyszalny w aucie co w legacy jest zaletą.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Myślałem że większość z was w wersjach n/a już to wywaliło. Dobra będę walczył żeby to zdjąć i jakoś poskrecac.



Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

wrzuć większy dwutłoczek z tarczą 294mm (np. z forestera XT), można również wymienić same jarzma na większe - Carfit ma je w swojej ofercie. 
Kolego a czy z nowym jarzmem zostaje stary zacisk i większą tarczą? Możesz podrzucić jakiś link?

Odnośnie Forka XT to z jakich roczników będzie pasować. Rozumiem że potrzebuje jarzmo zacisk i tarcze. Jarzmo będzie pasować pod moją piaste? Wejdzie taki zestaw na stalowa 16?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester XT z tych samych roczników co masz auto. Wystarczą same jarzma, zacisk może zostać ten sam. Podchodzi bez żadnej rzeźby (mój brat ma zaciski z forka XT z większymi tarczami). Zaciski można kupić za około 250zł komplet, a nowe jarzma kosztują tyle za sztukę (carsport.pl) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester XT z tych samych roczników co masz auto. Wystarczą same jarzma, zacisk może zostać ten sam. Podchodzi bez żadnej rzeźby (mój brat ma zaciski z forka XT z większymi tarczami). Zaciski można kupić za około 250zł komplet, a nowe jarzma kosztują tyle za sztukę (carsport.pl) 
Dzięki w takim razie na chwilę obecną idą nowe jarzma i tarcze a jak będzie mało wpadnie zacisk z XT.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski są takie same w Forku i w Legacy, różnią się tylko jarzmami.
A nie jest z przodu jeden tłoczek w legacy? Już nie pamiętam.

W każdym razie udało się znaleźć zaciski z jarzma od Forka XT więc już zamówione. Do tego tarcze 294 mm zobaczymy czy ten zestaw wystarczy.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie pomyliłem z tyłem bo cały czas myślałem że jest jeden tłoczek. Będę miał w takim razie zapasowe zaciski. Dzięki wielkie za pomoc. Pewnie w przyszłym tygodniu wszystko złożę a że mam daleki wyjazd to od razu przetestuje. Dam znać czy będzie lepiej. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to coś masz nie halo, albo źle dobierasz, albo ładujesz rozgrzanymi w wodę. Nikt tu raczej nie narzeka na notoryczne krzywienie się tarcz.
Kurczę nie lubię jak ktoś mówi że ładujesz rozgrzanymi w wodę, szczerze nie zwracam uwagi jadę jak mogę jechać i hamuje kiedy muszę specjalnie w wodę nie jadę. Tak mi ostatnio kolega mówił to spytałem czy mam wjechać na czołowe czy nie hamować. Hamulce maja działać i tyle. Jeżdżę służbowym oplem i tam mi tarczy nie krzywi. Auto lżejsze a tarcze większe niż w legacy a legacy lekkie nie jest.

Jeżeli chodzi o tarcze to oryginał wytrzymał 120 kkm, brembo chyba coś koło 80 kkm a teraz super zestaw zimmerman 30 kkm i się pokrzywił. Te tarcze poszły na przetoczenie i było dobrze 2 tygodnie przez 2 kkm i powtórka. Jak pisałem wcześniej pasta za każdym razem czysta do żywego bez żadnych smarów składane, zacisk chodzi lekko nic nie zapieczone. Jeżdżę często pełnym autem z prędkościami autostradowymi lub lepiej bo cały czas jestem gdzieś spóźniony. Może to ten zimmerman taki słaby więc doszedłem do wniosku że jak zmieniać to równie dobrze na coś większego.

Skoro ludziom dobrze jeździ zestaw 277 mm to czemu zmieniają na większe?

Teraz będzie 294 mm oem tarcza zobaczymy jak będzie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar bicia piasty zrobiłeś?  znam kilka przypadków gdzie wymiany tarcz co chwilę na drogie, tanie, bardzo tanie dawały jeden efekt - bicie przy hamowaniu po kilku tyś km.

 

Po wymianie piast na nowe problem znikł- piasty mimo że bez rdzy były same w sobie przekoszone. Przez co tarcza nie siadała idealnie.

 

Kolejna sprawa to czy docierasz tarcze i klocki zaraz po montażu? 

Odpowiednie dotarcie wydłuża żywotność tarcz i minimalizuje ryzyko bicia.

 

 

Przy tarczy 294 możesz pokusić się o zacisk 4tloczkowy - na 100% poczujesz różnice na plus przy hamowaniu.

 

 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurczę że też nie pomyślałem żeby sprawdzić piaste na bicie. Chyba się załamie jak okaże się że piasta była winna od samego początku. Dzięki.

 

Odnośnie docierania czy układania tarcz to tak robiłem ale teraz po przetoczeniu nie.

 

A tak z ciekawości to jaki zacisk będzie pasował (4 tłoczek) z jakiego auta i czy na to samo jarzmo?

 

Na razie zostanę przy tym co ma być ale na przyszłość dobrze wiedzieć.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bzikus7 napisał:


A tak z ciekawości to jaki zacisk będzie pasował (4 tłoczek) z jakiego auta i czy na to samo jarzmo?

Na razie zostanę przy tym co ma być ale na przyszłość dobrze wiedzieć.

 

 

 

 

Czterotłoczki były w uturbionych subarakach - gt, wrx itd (nie zawsze bo były też i na dwutloku - usa a sti mają brembo)

Kupujesz cały zestaw jarzmo i zacisk i instalacja praktycznie p&p

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy montażu nowych tarcz dopuszczalne bicie jest +/- max 0,05mm. A im mniej tym lepiej. Rozumiem, że przy każdej poprzedniej wymianie sprawdzałeś i było dobrze?

Jeśli nie to, zacznij od poprawnego montażu.

poza tym, do ciężkich zadań w rozmiarze 276mm są (w mojej opinii) tarcze Brembo nacinane nr ref. 09.5674.76 (o ile mnie pamięć nie myli) i klocki Hawk HPS.

Ten zestaw ciężko zamordować.

Jeśli chcesz przejść na zestaw 294mm, to w twoim przypadku trzeba jedynie wymienić jarzma zacisków (te słynne ze stukania), więc kup nowe.

Zacisk pozostaje ten  sam.

Tarcze możesz kupić tanie, np. Speedmax (nacinane i nawiercane), ale znów - pomiar bicia.

Bez czujnika zegarowego zapomnij.

 

Aha, obejrzyj jeszcze dokładnie tył - stan tarcz, klocków, zacisków. Z niedziałającym bardzo dobrze tyłem zabijesz każdy przód, bo jest wtedy przeciążony.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Brembo o których mówi house to Brembo Max i u mnie dają radę już prawie 70 tyś km (drugi komplet klocków - pierwszy to Ferrodo, drugie Valeo i między nimi nie widzę różnicy). Chociaż z tego co o tych tarczah hamulcowych czytałem, to jest to zwykłe Brembo, tylko nacinane, więc nie wiem czy rzeczywiście te nacięcia dużo dają. Za to cena Maxów jak je kupowałem była bardzo dobra (niższa niż zwykłych Brembo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy montażu nowych tarcz dopuszczalne bicie jest +/- max 0,05mm. A im mniej tym lepiej. Rozumiem, że przy każdej poprzedniej wymianie sprawdzałeś i było dobrze?
Jeśli nie to, zacznij od poprawnego montażu.
poza tym, do ciężkich zadań w rozmiarze 276mm są (w mojej opinii) tarcze Brembo nacinane nr ref. 09.5674.76 (o ile mnie pamięć nie myli) i klocki Hawk HPS.
Ten zestaw ciężko zamordować.
Jeśli chcesz przejść na zestaw 294mm, to w twoim przypadku trzeba jedynie wymienić jarzma zacisków (te słynne ze stukania), więc kup nowe.
Zacisk pozostaje ten  sam.
Tarcze możesz kupić tanie, np. Speedmax (nacinane i nawiercane), ale znów - pomiar bicia.
Bez czujnika zegarowego zapomnij.
 
Aha, obejrzyj jeszcze dokładnie tył - stan tarcz, klocków, zacisków. Z niedziałającym bardzo dobrze tyłem zabijesz każdy przód, bo jest wtedy przeciążony.
Nie przy każdej sprawdzałem. W poniedziałek zorganizuje czujnik i będę sprawdzał. Jeżeli chodzi o tył to wszystko działa jak powinno. Tarczo- bębny ostatnio przytoczone i nowe klocki + czyszczenie i smarowanie żeby wszystko płynnie chodziło.

Myślę że teraz przy wymianie od razu wpadnie nowy płyn bo ten który jest ma już kilka lat nie pamiętam dobrze kiedy wymieniłem go ostatnio.

Nie będę robił na wariata w przyszłym tygodniu pozbieram graty i zrobię na spokojnie całość jak powinna być.

Dzięki wszystkim za pomoc. Dam znać jakie będą efekty.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...