Jump to content

EZ30D (H6) praca na biegu jałowym


Yanas

Recommended Posts

W moim świeżo kupionym OBK-u H6 (MY02) na P można wyczuć delikatnie nierówną pracę/drgania. Wskazówka obrotomierza stoi jak wryta, dokładnych obrotów jeszcze nie sprawdzałem, jutro podłącze OBD. Sprawa o tyle ciekawa, że kolega w identycznym wozie, z podobnym przebiegiem (też grubo poniżej 200k km) też ma taką przypadłość. Gdzie szukać przyczyny? Nie jest to raczej misfire, CEL się nie świeci, bujanie silnikiem jest ledwo wyczuwalne, ale wydaje mi się,że nie powinno być go wcale. Może poduszki pod silnikiem? Świece?

Co myślicie o tym?

Link to comment
Share on other sites

Silnik rozgrzany do 85c, brak AC, tryb skrzyni P lub N - obroty między 690 a 710/min

Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda przepustnica i przepływka? Miałem podobny objaw ale na D, na pozostałych przełożeniach nie chciało mi się sprawdzac. Lekkie, nie zauważalne na obrotomierzu falowanie. Takie do wyczucia dup...mierzem. Czyszczenie przepustnicy i przepływki załatwiło sprawę. Obroty ani drgną, przy okazji auto lepiej jedzie od dołu i wreszcie mogę zrozumieć upór 4EAT do jazdy na ostatnim biegu zawsze i wszedzie. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze ich nie sprawdzałem, ale dzięki za trop. Bujanie jest faktycznie minimalne, trzeba mieć bardzo wyczulony d-pomierz.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wczoraj wyjechałem na miesiąc i zostawiłem auto koledze mechanikowi.Ma szukać przyczyny. Na ten moment stawiamy na świece lub cewki,bo na LPG i ciepłym silniku czuć bujanie bardziej. Napiszę,jeśli coś się wyjaśni. 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...