Skocz do zawartości

FORESTER_SJ lampy przednie XENON vs HALOGEN


arkitekt

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

 

mam Forka 2.0XT SJ (US spec.) najwyższa pora zmienić lampy  na EU, ale czy warto wydawać sporo więcej na wersję Xenon czy absolutnie nie warto ?

W poprzednich Forkach jakość oraz odcięcie światła w xenonach to była pomyłka. Dobry halogen miewał i lepsze odcięcie światło/cień i więcej światła.

Jak jest w SJ ???

Proszę o pomoc oraz fotki szczególnie z "odcięciem".

 

Tomasz

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, arkitekt napisał:

Koledzy,

 

mam Forka 2.0XT SJ (US spec.) najwyższa pora zmienić lampy  na EU, ale czy warto wydawać sporo więcej na wersję Xenon czy absolutnie nie warto ?

W poprzednich Forkach jakość oraz odcięcie światła w xenonach to była pomyłka. Dobry halogen miewał i lepsze odcięcie światło/cień i więcej światła.

Jak jest w SJ ???

Proszę o pomoc oraz fotki szczególnie z "odcięciem".

 

Tomasz

Mieliśmy Forestera SJ przedliftowego z ksenonami - ogólnie lipa, świećiły właśnie bardzo blisko, nie oświetlały pobocza, w stacjach diagniostycznych twierdzili, że podnieść nie mogą. Dodatkowo konstrukcja tych lamp jest odbłyśnikowa. W zasadzie w ksenonach na plus tylko barwa światła.

W polfcie są soczewkowe LEDy skrętne i one dopiero robią robotę. Nie wiem czy można je włożyć do przedlifta. Jeśli opcja LED nie wchodzi w grę to w mojej ocenie, gdy dochodzi kwestia dorobienia układu spryskiwnia reflektorów - lepiej brać halogeny.

Dodatkowo pamiętaj, ze to nie bi-ksenony, więc "długie" to i tak halogeny, a używać ich będziesz często wobec faktu jak słabe są światła mijania.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mechanik napisał:

Mieliśmy Forestera SJ przedliftowego z ksenonami - ogólnie lipa ....

 

My mieliśmy podobne odczucia.

 

Co prawda w porównaniu z halogenami ksenony te świeciły wyraźnie jaśniej (bardziej biało), ale właśnie stale mieliśmy wrażenie, że świecą za krótko i za wąsko, może z powodu ostrej granicy światło/cień. Z początku na każdym przeglądzie prosiłem o regulację, po której miałem wrażenie, że jest jeszcze gorzej.

 

Myślę, że warto zainwestować w porządne żarówki + światła dzienne, a zaoszczędzone pieniądze wydać na co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Jacocz napisał:

W moim forku zgłosiłem w ASO na przeglądzie żeby sprawdzili czy nie jest za nisko . Sprawdzili i podnieśli minimalnie . Poprawa znaczna . Tak jakby fabrycznie były za nisko 

Mi poprawiali w ASO. Podobno dali na maxa do góry, ale ja żadnej różnicy nie widzialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie info że przy wymianie zarnikow D2r na Philipsa dają już poprawę w jakości i ilości światła...

Co do wysokości święcenia, nie miałem z tym problemu. Jednakże, fakt światła 13-15 Xenon nie powala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marol napisał:

A ja mam takie info że przy wymianie zarnikow D2r na Philipsa dają już poprawę w jakości i ilości światła...

Co do wysokości święcenia, nie miałem z tym problemu. Jednakże, fakt światła 13-15 Xenon nie powala ;)

Tam są D4R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...