Jump to content

IV Subariada LIGHT - Płw. Kolski, Nordkap zimą - 11-22 marca 2019


Recommended Posts

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kontynuacja tematu z odmową wpuszczenia naszego samochodu do Rosji:  Potwierdzenie z Brześcia przesłałem do urzędu celnego w Kingisepp, z kopią do  Federalnej Służby Celnej w Moskwie.  Po około 2 tygo

Ponieważ trasa pierwszej zimowej Subariady biegła w całości drogami a wszystkie noclegi były pod dachem, kolejną wyprawę zimową na Płw. Kolski i Nordkap nazwaliśmy Subariadą LIGHT. Poniżej szczeg

dzięki za info Lista uczestników 1.       Japony                  2os. 2.       AAD                      2os. 3.       PrzemQ               2os.

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Fatalna sytuacja i biorąc pod uwagę panującą tam biurokrację faktycznie odkręcenie tego może być niewykonalne.

Pozostaje chyba tylko wykorzystać przygotowania i czas wolny na podróże po krajach bałtyckich na własną rękę.:)

Edytowane 2 godziny temu przez Michał W.

Dokładnie tak. Jak wytrzeźwiejemy, jedziemy spokojnie po Pribałtyce, skoro udało się nam juź oderwać od biurek. Mamy czas.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Michał W. napisał:

Fatalna sytuacja i biorąc pod uwagę panującą tam biurokrację faktycznie odkręcenie tego może być niewykonalne.

Można próbować przez polskie placówki dyplomatyczne, bądź wykorzystując panująca tam korupcję załatwić to z kimś mającym dostęp do systemu (ale to raczej przez jakiegoś pośrednika biegłego w temacie lub miejscowego)...

Przykra sprawa. Może nie dopilnowaliście jakiegoś kwitka wyjeżdżając wówczas z Rosji...

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Kambol napisał:

Może nie dopilnowaliście jakiegoś kwitka wyjeżdżając wówczas z Rosji...

Wszystkiego dopilnowaliśmy, jeszcze niedawno robiąc porządki natknąłem się na deklarację celną z potwierdzeniem wywozu tego samochodu z Białorusi. Nie jestem pewien, czy jej nie wyrzuciłem, bo kto trzyma takie stare papiery? Jeśli ją znajdę, będzie łatwiej.

Okazuje się, że pod koniec ubiegłego roku wprowadzono w Związku Celnym (Rosja, Białoruś, Kazachstan, Kirgizja, Armenia) przepis, że jeden właściciel może zrobić tylko jeden tymczasowy wwóz samochodu. Cierpią na tym użytkownicy aut w leasingu, bo jeśli ktoś wjechał aurem leasingowanym np od PKO Leasing i jeszcze nie wyjechał, drugie auto leasingowane od tej firmy wjedzie dopiero po wpłaceniu gwarancji celnej. Nam też powiedzieli, że możemy wpłacić 25000 euro i wtedy wjedziemy naszym Subaru. Niestety, nie mam takiego limitu na karcie. :)

 

Tutaj artykuł na ten temat: https://radiovesti.ru/brand/61178/episode/1906762/

Link to post
Share on other sites

No to niezły kanał. Teraz może się okazać, że nikt nie może być pewny kolejnego wjazdu. My też przeszliśmy pełną procedurę i też pewnie ten papier gdzieś przepadł. Ciekawe jak jest z wjazdem leasingowanych ciężarówek? Też płacą kaucję?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, PrzemQ napisał:

Nam też powiedzieli, że możemy wpłacić 25000 euro i wtedy wjedziemy naszym Subaru. Niestety, nie mam takiego limitu na karcie. :)

 

Ładna kwota, adekwatna do rozmiarów krajów unii celnej. ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
3 godziny temu, przemekka napisał:

Ciekawe jak jest z wjazdem leasingowanych ciężarówek?

Ciężarówki mają chyba specjalne karnety ( zezwolenia na transport w Rosji ). Może więc być zupełnie inna procedura. Ale w tej sytuacji jakikolwiek wjazd na teren Rosji staje się czystą loterią ( naturalnie szczególnie w przypadku pojazdów w leasingu ).

Cóż, bardzo przykra niespodzianka :facepalm:

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Ciężarówki mają chyba specjalne karnety ( zezwolenia na transport w Rosji ). Może więc być zupełnie inna procedura. Ale w tej sytuacji jakikolwiek wjazd na teren Rosji staje się czystą loterią ( naturalnie szczególnie w przypadku pojazdów w leasingu ).

Cóż, bardzo przykra niespodzianka :facepalm:

 

Nie demonizowalbym sytuacji, samych ekip, które z nami do Rosji wyjeżdżają co roku jest kilkadziesiąt i od 7 lat to pierwsza taka sytuacja. Pierwsza również w znana mi w środowisku 4x4, które intensywnie jeździ na wschód. 

Pech, ktoś czegoś nie wklepał do systemu. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Miłosz Rzeźnik napisał:

i od 7 lat to pierwsza taka sytuacja.

Przepisy im się zmieniły pod koniec ubiegłego roku. Teraz problemy mogą się zdarzać. Mają bałagan w ich perfekcyjnych systemach informatycznych. Mnie to zupełnie nie dziwi, przez 15 lat w Rosji nie takie kwiatki widziałem. Typowy słowiański „bardak”.

Edited by PrzemQ
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Czemu nie ma meldunków z frontu? 

Internetu nie wykupili?

 

Z dobrego źródła wiem, że bawią się przednio i cyt. "są uchachani". :ok:

Link to post
Share on other sites

Pytanie i prośba o wskazówki do Dyrekcji: w outbacku 2017 diesel zapala się kontrolka żółta check engine; zdażyło się to po raz pierwszy w Rosji. „Usunęliśmy” błąd odłączając akumulator ale po dniu jeżdżenia, pojawił się znowu. Samochód jeździ normalnie. Szukać serwisu, czy damy radę wrócić do Polski? Będziemy wdzięczni za wskazowki 

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Olag11 napisał:

Szukać serwisu, czy damy radę wrócić do Polski?

Nikt w ekipie nie ma czytnika ELM? Nie wierzę...

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites

To błąd. Kostka kosztuje parę groszy,  a apką w telefonie łatwiej się kasuje błędy niż klemą na akumulatorze. No i wiadomo jaki jest kod błędu. Bez tego podejrzewam, że nawet Dyrekcja nic mnie poradzi.

Jak będziecie w Murmańsku to poszukaj jakiegokolwiek warsztatu (myślę, że nawet w Rosji każdy będzie posiadał czujnik OBD) i dla świętego spokoju zczytaj błąd. Pewnie w Kirowsku też się znajdzie taki warsztat.  

Link to post
Share on other sites

Kontynuacja tematu z odmową wpuszczenia naszego samochodu do Rosji:  Właśnie dzisiaj dostałem z białoruskiego urzędu celnego w Brześciu potwierdzenie, że "niewywieziony" w 2013 roku samochód został faktycznie wywieziony, czyli nasza niewinność została urzędowo poświadczona.  Teraz zastanawiam się, jak sprawę załatwić z rosyjskimi celnikami, bo Białorusini napisali, że żadnych informacji Rosjanom nie przesyłają.  O ile białoruski urząd celny jest bardzo przyjazny w kontakcie (formularz na stronie internetowej) i szybko odpowiada, to z rosyjskim urzędem chyba tak nie jest.

 

Mam nadzieję, że dostaliście wszyscy potwierdzenie, że wywieźliście samochody z Rosji.  Pilnujcie tych kwitków jak oka w głowie, bo inaczej możecie mieć takie same kłopoty, jak my. Nigdy nie wiadomo, kiedy będziecie chcieli znów wjechać do Rosji lub Białorusi.

 

Edited by PrzemQ
Link to post
Share on other sites

Ja tak miałem raz, oczywiście papiery wyrzucam zawsze, z resztą miałem jakiś światek z wjazdu do Kirgistanu niestandardowy. Ale wjezdzales tym samym autem, które rzekomo nie wyjechało i to po 2 miesiącach. Wystarczyło 15 minut rozmowy z naczelnikiem i sprawdzenie pieczątki. 

Myślę, że powinieneś zacząć korespondencję z urzędem celnym w Rosji i uzyskać potwierdzenie o wywozie, aby móc jechać na Kolski za rok ;)

Jak trzeba to mamy anglojezycznego prawnika w Pskowie od spraw celnych, który może zająć się sprawą.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Miłosz Rzeźnik napisał:

Myślę, że powinieneś zacząć korespondencję z urzędem celnym w Rosji

Wczoraj napisałem już maila do urzędu celnego w Kingisepp (podlega pod niego Iwangorod).  Bedę czekał na odpowiedź - zobaczymy jak długo. Dobrze, że mówię i piszę po rosyjsku, nie wyobrażam sobie znaleźć się w takiej sytuacji bez znajomości języka.  A kwitków wyrzucać nie można, jak się okazuje, nawet po wielu latach.  Całe szczęście, że Białorusinom udało się odkopać informacje w systemie - chwała im za to.

Edited by PrzemQ
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Kontynuacja tematu z odmową wpuszczenia naszego samochodu do Rosji:  Potwierdzenie z Brześcia przesłałem do urzędu celnego w Kingisepp, z kopią do  Federalnej Służby Celnej w Moskwie.  Po około 2 tygodniach dostałem odpowiedź z Federalnej Służby Celnej, że fakt wywozu samochodu w roku 2013 został wprowadzony do systemu informatycznego organów celnych.  Czyli mogę już  jechać autem do Rosji.  Szkoda, że zepsuli mi tegoroczną Subariadę.  Maybe next time...

A tak w ogóle, to może opublikowalibyście jakieś fotki z tej subariady, żebyśmy chociaż widzieli, co straciliśmy :)

  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...