Skocz do zawartości

OBK II H6 - kilka pytań po zakupie


Yanas

Rekomendowane odpowiedzi

Po miesiącach poszukiwań udało mi się znaleźć i kupić wymarzonego Outbacka H6 z 2002 roku. Stan auta wydaje mi się być doskonały, m.in. dlatego, że przez 14 lat auto jeździło po mało górzystym rejonie Szwajcarii, po czym kupił je polski mechanik tam pracujący i nie żałując sił i środków dbał o wóz fundując mu na przykład kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, nadkoli i progów. Na ten moment auto ma - wg. mojej wiedzy - jedynie kilka drobnych problemów do rozwiązania, o których poniżej :

  1. Przepalone żaróweczki podświetlenia przycisków oraz zespołu przycisków w drzwiach kierowcy i przycisku podnoszenia szyb w drzwiach pasażera (było to podświetlane oryginalnie?). Wiecie może jakie żaróweczki są potrzebne i czy do przycisków tych, czyli wysokości świateł, przeciwmgielnych tylnych, podgrzewania siedzeń, awaryjnych, trybu pracy skrzyni i VDC-off da się dobrać od zewnątrz, czy trzeba rozbierać plastiki deski i konsoli?
  2. Chyba klasyczna przypadłość Legacy III i Outbacka II polegająca na tym, że nie unosi się przedni szyberdach, przy prawidłowym działaniu tylnego. Naprawdę naprawa wymaga rozebrania całego mechanizmu?
  3.  Delikatne terkotanie koła kierownicy przy skręcaniu, jakby coś leciutko tarło między samą kierownicą a kolumną.

 

Z góry dziękuję za pomocne głosy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Yanas napisał:
  1. Przepalone żaróweczki podświetlenia przycisków oraz zespołu przycisków w drzwiach kierowcy i przycisku podnoszenia szyb w drzwiach pasażera (było to podświetlane oryginalnie?). Wiecie może jakie żaróweczki są potrzebne i czy do przycisków tych, czyli wysokości świateł, przeciwmgielnych tylnych, podgrzewania siedzeń, awaryjnych, trybu pracy skrzyni i VDC-off da się dobrać od zewnątrz, czy trzeba rozbierać plastiki deski i konsoli

Świeci się tylko napis AUTO na zespole przycisków do ponoszenia szyb. Żarówki przełączników 12-14V 50mA (całoszklane, miniaturowe, 3x8mm).

Trzeba dobierać się od wewnątrz ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Yanas napisał:

Chyba klasyczna przypadłość Legacy III i Outbacka II polegająca na tym, że nie unosi się przedni szyberdach, przy prawidłowym działaniu tylnego. Naprawdę naprawa wymaga rozebrania całego mechanizmu?

No nie wiem czy to klasyczna przypadłość - nie spotkałem się z tym wcześniej. Powszechne są problemy z zasłonkami szybrów. I raczej trzeba zrzucić podsufitkę żeby ocenić co się zpsuło.

 

Godzinę temu, Yanas napisał:

Delikatne terkotanie koła kierownicy przy skręcaniu, jakby coś leciutko tarło między samą kierownicą a kolumną.

Może kiera była ściągana i taśma aribagu została źle ułożona. Czasem tak bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, DETT napisał:

No nie wiem czy to klasyczna przypadłość - nie spotkałem się z tym wcześniej. Powszechne są problemy z zasłonkami szybrów. I raczej trzeba zrzucić podsufitkę żeby ocenić co się zpsuło.

 

Zdążyłem się zorientować, że na forach amerykańskich jest sporo tematów o takiej awarii, zresztą mój kolega-mechanik w identycznym OBK-u ma to samo :) Może sobie jakoś poradzimy, ważne, że ten większy odsuwany chodzi OK. Taśmę sprawdzę.

 

Ps. Mam też tylko jeden kluczyk z oryginalnym pilotem. Czy da się takowy dorobić poza ASO? Najchętniej razem z obudową/sterowaniem, bo ten, co jest, wygląda już tragicznie.

Edytowane przez Yanas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Yanas napisał:

Mam też tylko jeden kluczyk z oryginalnym pilotem. Czy da się takowy dorobić poza ASO? Najchętniej razem z obudową/sterowaniem, bo ten, co jest, wygląda już tragicznie.

Miałem tak samo. Zależy gdzie mieszkasz, jak znajdziesz dobrego fachowca to zreplikuje Ci funkcjonalność immo od ręki. Ja znalazłem takiego dopiero w Lęborku. To ponad 100 km od mojej pipidówy. ;) A z otwieraniem z pilota to już inna historia. Sądzę, że da radę przeprogramować inny, używany kluczyk/pilot. Osobiście dałem sobie siana, bo centralkę KeyLess mam walniętą i otwieram tylko z kluczyka.

 

Masz taki duży kluczyk z dwoma guzikami w gumowatej osłonce? Jeśli ta guma wzbudza Twoje obrzydzenie to doraźnie po prostu ją zerwij. Obudowa będzie gładka i błyszcząca. I będzie łatwiej wyciągać go z kieszeni. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DETT napisał:

Miałem tak samo. Zależy gdzie mieszkasz, jak znajdziesz dobrego fachowca to zreplikuje Ci funkcjonalność immo od ręki. Ja znalazłem takiego dopiero w Lęborku. To ponad 100 km od mojej pipidówy. ;) A z otwieraniem z pilota to już inna historia. Sądzę, że da radę przeprogramować inny, używany kluczyk/pilot. Osobiście dałem sobie siana, bo centralkę KeyLess mam walniętą i otwieram tylko z kluczyka.

 

Masz taki duży kluczyk z dwoma guzikami w gumowatej osłonce? Jeśli ta guma wzbudza Twoje obrzydzenie to doraźnie po prostu ją zerwij. Obudowa będzie gładka i błyszcząca. I będzie łatwiej wyciągać go z kieszeni. ;)

Tak DETT, mam pilota w obudowie z paskudnej zniszczonej i odpadającej gumy.. Tzn. miałem, właśnie ją zdrapałem i jest trochę lepiej,chociaż chętnie zmieniłbym obudowę pilota. Może jakiś aftermarket będzie pasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro są niby dedykowane obudowy pilotów z grotem do Forestera/Imprezy, ale ponoć i tak trzeba w środku szlifować żeby elektronika dobrze leżała. Wg. najrozsądniej jest kupić używany kluczyk w dobrym stanie i przełożyć pastylkę immo i grot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W renomowanym poznańskim punkcie dorobienie samego kluczyka wraz z zaprogramowaniem immo to 250zł, z pilotem około 500zł. Na razie dorobię zwykły kluczyk, podobno postarają się ściągnąć obudowę pilota do której przełożą wnętrzności z tego mojego ori wymęczonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Yanas napisał:

W renomowanym poznańskim punkcie dorobienie samego kluczyka wraz z zaprogramowaniem immo to 250zł, z pilotem około 500zł. Na razie dorobię zwykły kluczyk, podobno postarają się ściągnąć obudowę pilota do której przełożą wnętrzności z tego mojego ori wymęczonego.

Nie musi chyba być tak drogo. PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...