Skocz do zawartości

Montaż chłodnicy oleju w STI 2011 - Mishimoto


Simon WRC

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem za wiele w temacie, więc zakładam nowy wątek. Może komuś się przyda w przyszłości.

Zakupiłem dedykowany zestaw Mishimoto MMOC-STI-08SL do swojego STI sedana 2011 w wersji EU. Wszystko wygląda fajnie, nawet jest film instruktażowy na YT :):

 

 

Niestety w rzeczywistości montaż nie wygląda już tak kolorowo jak na filmie, który przedstawia WRX. Kolega @badyl napotkał następujące problemy:

1. Chłodnica nie wchodzi pod przednią belkę tak jak na filmie (pokazane od ok. 3min). Belka koliduje i żeby zamontować chłodnicę w pionie trzeba byłoby wyciąć ją od wewnątrz jakieś 30mm.

2. Niestety nie da się zamontować podstawki filtra tak, żeby przepuścić przewody olejowe jak na filmie (ok. 6min). Nawet po demontażu ori chłodnicy oleju jedyna możliwa pozycja, to wylot w kierunku tyłu samochodu a nie przodu nad kolektor wydechowy. A wtedy pojawia się problem z długością przewodów olejowych (za krótkie) i nie ma jak ich upchnąć nawet gdyby były dłuższe.

 

Poruszam temat, bo może ktoś się już z tym spotkał. Napisałem wyczerpującego maila do Mishimoto, zobaczymy co odpiszą. Nie chce nam się rzeźbić, bo jak się kupuje coś co powinno pasować, to powinno pasować. Jakbym chciał rzeźby, to bym kupił zestaw uniwersalny za mniej niż połowę i też dałoby się zrobić.

 

Dodam tylko, że podobny zestaw dedykowany montowałem w hawku i tam nie było większego problemu. Wszystko pasowało jak trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Przy montażu chłodnicy przeszkadza belka, a przy montażu podstawki nie ma jak wyprowadzić przewodów. Chcąc puścić w prawo przeszkadza zawór od faz , do przodu wydech albo osłona rozrządu, w zależności czy na czy bez wymiennika. Może udało by się zamontować na wymienniku ,ale trzeba zdjąć osłony metalowe kolektora. Nie zdecydowaliśmy się na taki krok bo jednak przewody idą nad nim samym, a ta osłona zawsze coś ochrania.
Poza tym demontując wymiennik nie ma odpowiedniej śruby do montażu samej podstawki.

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

No chyba że ta czarna podkłada powinna być w zestawie a my jej nie mamy. To trochę zmienia postać rzeczy :)

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20180917_204239.thumb.jpg.4f5c7134b7cf0758f7da8c08862084ee.jpgChłopcy , nie wiem dlaczego nie pasuje do sti jak w moim FXT SH  na moją prośbę Edwin zamontował Mishimoto właśnie dedykowaną od STi GH. Z tego co pamiętam miał obawy czy  wejdzie bez rzeźby ale okazało się ,że wszystko pasuje. Jedynie górny wąż trzeba było skrócić aby nie stykał się z kołem przypadkiem podczas pracy. Trochę to dziwnw ,że nie pasuje jak powinna skoro dedykowana.

Edytowane przez tedimy99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc w końcu się udało :). Trzeba zrobić to całkiem inaczej niż jest w instrukcji i podstawka pasuje. Niestety z belką nie da się bezinwazyjnie i trzeba użyć szlifierki. Po wycięciu kilkunastu centymetrów blachy jest OK. Poniżej kilka zdjęć, może się komuś w przyszłości przydać.

Zestaw działa jak powinien i temperatura oleju jest ok. 8-9stC niższa niż poprzednio w takich samych warunkach pracy.

 

01.thumb.JPG.e9d90ed8c82dc3d06271a4c0933ec9b9.JPG

 

02.thumb.JPG.9dab54ec043eca0d86a34aee4e6700b1.JPG

 

03.thumb.JPG.ace46ea3a69c3a0bd99ad112d6e601ab.JPG

 

04.thumb.JPG.99f6a91b7ad4bd3b0cede6255e797f4a.JPG

 

05.thumb.JPG.ab6b3b400e947f45008a67e5f623a3ec.JPG

 

06.thumb.JPG.a73de60f45dec8c9724d31da0dda706d.JPG

 

07.thumb.JPG.0639c5b677e47682406d916619cd02ca.JPG

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznań ma w ofercie też zestawy - ktoś korzystał? Ciekawe czy adapter ma termostat.

 

W skład zestawu wchodzą:
-adapter,
-węże w oplocie,
-chłodnica 
-do silników 2.0 (GT, WRX, STi) i mocy 170-500 PS: 1500 zł netto,
-do silników 2,5 (WRX, STi) i mocy rzędu 300 - 600 PS: 1650 zł netto

 

http://subaru.nie-ASO.pl/pl/oferta/impreza_wrx_sti__08_13my.php

Edytowane przez Ptasi0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ptasi0r napisał:

Poznań ma w ofercie też zestawy - ktoś korzystał? Ciekawe czy adapter ma termostat.

Chłopaki z Poznania w większości montują zestawy Mishimoto ale Piotrek mówił mi kiedyś też coś o chłodnicy i podstawce Mocala oraz na zamówienie robionych wężach. Akurat Map-tek słynie z niekonwencjonalnych rozwiązań i chłodnicę oleju umieszczają np. w nadkolu z dodatkowym wentylatorem. Takie rozwiązanie Piotrek ma/miał w swoim lanosie.

W Mishimoto można wybrać czy chcesz z termostatem (+36 EUR) czy bez oraz dodatkowo kolor chłodnicy - czarna czy srebrna :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...