Piskoor Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 Chciałem w piątek zrobić badania techniczne w aucie ojca i wyskoczył pewien problem. Diagnosta był miły i uprzejmy aczkolwiek wskazał na następujące problemy - mocno uszkodzona ( przytarta) naklejka znamionowa - błędnie wypełniony dowód i karta pojazdu - w zasadzie nie zgadza się nic poza vin i modelem samochodu. Wygląda to tak jakby pierwszy właściciel samochodu nie patrzył w papiery a urząd komunikacji wpisał mu parametry z jakiegoś dziwnego modelu To jest Forester 2,5 AT w wersji USA rocznik 2007 powinien miec moc około 156 KM a w papierach ma wpisane 169 KW nie zgadza się również maksymalny nacisk na oś, maksymalna waga przyczepy i waga pojazdu. tak jakby parametry były z 2,5 T Baaa nawet źle wpisany jest rocznik pojazdu - 2008 zamiast 2007 Przez 7 lat nikt na to nawet nie spojrzał i badania przechodził bez problemu. Diagnosta stwierdził że niestety teraz muszą wszystko skrupulatnie sprawdzać Auto jest na sprzedaż a nie chce mieć kłopotów i wolałbym przekazać auto już z "wyprostowanymi" papierami.. Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 W dniu 17.09.2018 o 09:16, Piskoor napisał: Baaa nawet źle wpisany jest rocznik pojazdu - 2008 zamiast 2007 W Stanach obowiązująca jest zdaje się data pierwszej rejestracji, a nie produkcji - może stąd taki wpis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 Dla aut z oficjalnej dystrybucji EU jest homologacja. Dla każdego VIN importer ma możliwość przygotowania dokumentu. No ale auto jest US-spec więc być może https://www.subaru.com/customer-support.html i pytanie do nich, dokument i tłumaczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 W dniu 17.09.2018 o 09:16, Piskoor napisał: Chciałem w piątek zrobić badania techniczne w aucie ojca i wyskoczył pewien problem. Diagnosta był miły i uprzejmy aczkolwiek wskazał na następujące problemy - mocno uszkodzona ( przytarta) naklejka znamionowa - błędnie wypełniony dowód i karta pojazdu - w zasadzie nie zgadza się nic poza vin i modelem samochodu. Wygląda to tak jakby pierwszy właściciel samochodu nie patrzył w papiery a urząd komunikacji wpisał mu parametry z jakiegoś dziwnego modelu To jest Forester 2,5 AT w wersji USA rocznik 2007 powinien miec moc około 156 KM a w papierach ma wpisane 169 KW nie zgadza się również maksymalny nacisk na oś, maksymalna waga przyczepy i waga pojazdu. tak jakby parametry były z 2,5 T Baaa nawet źle wpisany jest rocznik pojazdu - 2008 zamiast 2007 Przez 7 lat nikt na to nawet nie spojrzał i badania przechodził bez problemu. Diagnosta stwierdził że niestety teraz muszą wszystko skrupulatnie sprawdzać Auto jest na sprzedaż a nie chce mieć kłopotów i wolałbym przekazać auto już z "wyprostowanymi" papierami.. Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać ? Według mnie jedziesz do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów i tam powinni wpisać odpowiednie dane. Z tymi papierami jedziesz do urzędu rejestracyjnego żeby wpisali zmianę w dokumentach. Miałem kiedyś skuter i Pan diagnosta przy pierwszej rejestracji w kraju nie posiadał danych, więc wszystko pomierzył miarką . PS: 10 lat temu nawet PZU nie posiadało danych o wolnossącej Imprezie 2.5 żeby zrobić wycenę było tylko 2.5T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamul Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 W dniu 17.09.2018 o 09:16, Piskoor napisał: Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać ? Zadzwoń bezpośrednio do SIPu, Ja u siebie miałem błędną masę pojazdu z przyczepą wbitą w dowód (o 10kg sic! ) i nie puścili przeglądu. Po telefonie dostałem zaświadczenie z SIPu, z tym w urzędzie komunikacji stworzyli notatkę i przegląd bez problemu podbity. Myślę, że inne parametry pojazdu też będą w stanie sprostować. Przy okazji pozdrawiam obsługę bo całość załatwiona, szybko, sprawnie i bardzo miło. Z tym, że móje auto jest z PL salonu, ale może i z US coś poradzą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piskoor Posted October 2, 2018 Author Share Posted October 2, 2018 Zadzwoń bezpośrednio do SIPu, Ja u siebie miałem błędną masę pojazdu z przyczepą wbitą w dowód (o 10kg sic! ) i nie puścili przeglądu. Po telefonie dostałem zaświadczenie z SIPu, z tym w urzędzie komunikacji stworzyli notatkę i przegląd bez problemu podbity. Myślę, że inne parametry pojazdu też będą w stanie sprostować. Przy okazji pozdrawiam obsługę bo całość załatwiona, szybko, sprawnie i bardzo miło. Z tym, że móje auto jest z PL salonu, ale może i z US coś poradzą. Delikatnie mówiąc w SIPie powiedzieli ze nie bardzo to ich problem. Ze maja dane tylko EU i "radź że sam" Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.