Jump to content

Błędy w Dowodzie Rejestracyjnym i Karcie Pojazdu - jak "wyprostować"


Piskoor

Recommended Posts

Chciałem w piątek zrobić badania techniczne w aucie ojca i wyskoczył pewien problem.

Diagnosta był miły i uprzejmy aczkolwiek wskazał na następujące problemy

- mocno uszkodzona ( przytarta) naklejka znamionowa 

- błędnie wypełniony dowód i karta pojazdu - w zasadzie nie zgadza się nic poza vin i modelem samochodu.

Wygląda to tak jakby pierwszy właściciel samochodu nie patrzył w papiery a urząd komunikacji wpisał mu parametry z jakiegoś dziwnego modelu

To jest Forester 2,5 AT w wersji USA rocznik 2007

powinien miec moc około 156 KM a w papierach ma wpisane 169 KW

nie zgadza się również maksymalny nacisk na oś, maksymalna waga przyczepy i waga pojazdu.

tak jakby parametry były z 2,5 T 

Baaa nawet źle wpisany jest rocznik pojazdu - 2008 zamiast 2007

Przez 7 lat nikt na to nawet nie spojrzał i badania przechodził bez problemu. 

Diagnosta stwierdził że niestety teraz muszą wszystko skrupulatnie sprawdzać

Auto jest na sprzedaż a nie chce mieć kłopotów i wolałbym przekazać auto już

z "wyprostowanymi" papierami..

 

Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.09.2018 o 09:16, Piskoor napisał:

Baaa nawet źle wpisany jest rocznik pojazdu - 2008 zamiast 2007

W Stanach obowiązująca jest zdaje się data pierwszej rejestracji, a nie produkcji - może stąd taki wpis.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.09.2018 o 09:16, Piskoor napisał:

Chciałem w piątek zrobić badania techniczne w aucie ojca i wyskoczył pewien problem.

Diagnosta był miły i uprzejmy aczkolwiek wskazał na następujące problemy

- mocno uszkodzona ( przytarta) naklejka znamionowa 

- błędnie wypełniony dowód i karta pojazdu - w zasadzie nie zgadza się nic poza vin i modelem samochodu.

Wygląda to tak jakby pierwszy właściciel samochodu nie patrzył w papiery a urząd komunikacji wpisał mu parametry z jakiegoś dziwnego modelu

To jest Forester 2,5 AT w wersji USA rocznik 2007

powinien miec moc około 156 KM a w papierach ma wpisane 169 KW

nie zgadza się również maksymalny nacisk na oś, maksymalna waga przyczepy i waga pojazdu.

tak jakby parametry były z 2,5 T 

Baaa nawet źle wpisany jest rocznik pojazdu - 2008 zamiast 2007

Przez 7 lat nikt na to nawet nie spojrzał i badania przechodził bez problemu. 

Diagnosta stwierdził że niestety teraz muszą wszystko skrupulatnie sprawdzać

Auto jest na sprzedaż a nie chce mieć kłopotów i wolałbym przekazać auto już

z "wyprostowanymi" papierami..

 

Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać ?

Według mnie jedziesz do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów i tam powinni wpisać odpowiednie dane. Z tymi papierami jedziesz do urzędu rejestracyjnego żeby wpisali zmianę w dokumentach. Miałem kiedyś skuter i Pan diagnosta przy pierwszej rejestracji w kraju nie posiadał danych, więc wszystko pomierzył miarką ;)

 

PS: 10 lat temu nawet PZU nie posiadało danych o wolnossącej Imprezie 2.5 żeby zrobić wycenę było tylko 2.5T. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.09.2018 o 09:16, Piskoor napisał:

Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać ?

 

Zadzwoń bezpośrednio do SIPu, Ja u siebie miałem błędną masę pojazdu z przyczepą wbitą w dowód (o 10kg sic! ) i nie puścili przeglądu. Po telefonie dostałem zaświadczenie z SIPu, z tym w urzędzie komunikacji stworzyli notatkę i przegląd bez problemu podbity. Myślę, że inne parametry pojazdu też będą w stanie sprostować. Przy okazji pozdrawiam obsługę :) bo całość załatwiona, szybko, sprawnie i bardzo miło. Z tym, że móje auto jest z PL salonu, ale może i z US coś poradzą.

Link to comment
Share on other sites

 
Zadzwoń bezpośrednio do SIPu, Ja u siebie miałem błędną masę pojazdu z przyczepą wbitą w dowód (o 10kg sic! ) i nie puścili przeglądu. Po telefonie dostałem zaświadczenie z SIPu, z tym w urzędzie komunikacji stworzyli notatkę i przegląd bez problemu podbity. Myślę, że inne parametry pojazdu też będą w stanie sprostować. Przy okazji pozdrawiam obsługę  bo całość załatwiona, szybko, sprawnie i bardzo miło. Z tym, że móje auto jest z PL salonu, ale może i z US coś poradzą.
Delikatnie mówiąc w SIPie powiedzieli ze nie bardzo to ich problem. Ze maja dane tylko EU i "radź że sam"

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...