Skocz do zawartości
arecki74s

Forester SH doposażenie

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o informacje jakie są możliwości techniczne doposażenia Forestera III. Chodzi mi przede wszystkim o następujące modyfikacje:

- wymiana kierownicy na wielofunkcyjną skórzaną i możliwość uruchomienia tempomatu ( co będzie dodatkowo potrzebne?)

- montaż przednich halogenów (czy samochód ma przygotowaną instalację ?)

- wymiana klamek zewnętrznych na chromowane

- wymiana głośników na dwutonowe ( być może od Imprezy)

Te dwie ostatnie wiążą się z demontażem tapicerek. Czy układ kołków zatrzaskowych i wkrętów jest podobny jak w wersji SG?

Czy instalacja głośnikowa jest przygotowana do podpięcia fabrycznego subwoofera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pewna forumowiczka pisała o wymianie kierownicy w Imprezie Lanosie na kierownicę z przyciskami tempomatu - po podłączeniu tempomat działał bez żadnych dalszych przeróbek. Ponieważ to są "siostrzane" modele, więc może też się uda.

 

Nie rozbierałem tapicerki w swoim Forku, ale pewnie nie będzie istotnych różnic w porównaniu z poprzednimi modelami.

Klamki też pewnie uda się podmienić bez problemu.

Jeśli chodzi o głośniki to lepiej zainwestować parę groszy i kupić jakiś lepszy zestaw dedykowany do Forestera, a przy okazji wytłumić drzwi. Fabryczne, nawet dwutonowe głośniki nie grają rewelacyjnie. ;)

Mam fabryczny subwoofer, zamontowany przez poprzedniego właściciela, więc nie powiem czy ciągnął kable, czy instalacja już była. Ale tutaj też, bez wygłuszenia auta wiele on nie wnosi. Tzn. jest więcej basu, ale nic poza tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Przemku. Wygląda na to że warto niewielkim kosztem ocieplić nieco klimat  podstawowej wersji Forka SH Gdyby ktoś jeszcze miał jakieś sugestie lub pomysły  w tym temacie proszę o info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne chodzi ci o doposażenie wersji przed liftingowej na tą po liftingową która  ma już wymienione przez ciebie wyposażenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jaceknie przedlift też miał skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, tempomat i halogeny. Srebrne klamki też miał. Po prostu było to w opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem wersję Forester III Active ze słabszym wyposażeniem bez elementów o które pytam. Pomyślałem że warto trochę ożywić golasa. Kierownica skórzana to podstawa? A reszta też się przyda, 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się nawet udało wsadzić całe skórzane wnętrze do Forka III, łącznie z elektrycznym fotelem kierowcy, koszt chyba 800zl. Jedynie pamiętać trzeba że handlarze wyciągają poduszki z foteli, przełożyłem ze swoich ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę. Podpowiem ze swojej strony w dwóch punktach:

- kierownica wielofunkcyjna jest typu plug&play, do uruchomienia tempomatu potrzebny jest jednak czujnik położenia pedału hamulca w wersji na 4-pinowy,  odpowiednia wtyczka powinna tam już być. Czujnik albo z ASO albo szukaj w necie. Co do sterowania  radiem kup kierownicę z wersji właściwej do auta, przed albo poliftowej, ja kupiłem od wersji po lifcie a mam auto sprzed i sterowanie nie działa :) Muszę kupić starszą kierę.

- wymieniłem też klamki na srebrne, nie trzeba sciągać tapicerki ani rozbierać drzwi, wszystko da się opanować przez otwory w drzwiach, nad ryglem.

 

Powodzenia !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Informacje będą pomocne. Czy nie ma potrzeby wymiany żadnej wiązki przy kierownicy?. Rozumiem, że kierownica musi być z wersji SH ale przed liftem (2010?). Czy czujnik pedału hamulca może być z Diesla SH?

Czy ktoś posiada informację jak jest z halogenami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie ma potrzeby wymiany żadnej wiązki przy kierownicy. Kierownica musi być z wersji SH ale przed liftem (2010), ewentualnie z lanosa z tego okresu. Czujnik pedału hamulca może być z Diesla SH, sam taki mam. Też mam wersję active ale halogeny już miałem fabryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minutes ago, massera said:

Tak, nie ma potrzeby wymiany żadnej wiązki przy kierownicy. Kierownica musi być z wersji SH ale przed liftem (2010), ewentualnie z lanosa z tego okresu. Czujnik pedału hamulca może być z Diesla SH, sam taki mam. Też mam wersję active ale halogeny już miałem fabryczne.

 

Bo z tego co wiem to można było je jeszcze dowolnie customizować co powodowało, że faktycznie tych wersji jest mnóstwo. U mnie na przykład były halogeny, podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, grzane lustra, climatronic, grzane stołki i tempomat za to w połączeniu z najbiedniejszymi fotelami i plastikową kierownicą :) Kierownicę kupiłem skórę z Imprezy GH i pasowała P&P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, taką samą tylko bez przycisków do Radia (Nie potrzebuję, i tak wymieniam na nieseryjne) z samymi przyciskami tempomatu pasowało z Imprezy GH do mojego Forka SH 09.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×