Skocz do zawartości

Forester SH doposażenie


arecki74s

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o informacje jakie są możliwości techniczne doposażenia Forestera III. Chodzi mi przede wszystkim o następujące modyfikacje:

- wymiana kierownicy na wielofunkcyjną skórzaną i możliwość uruchomienia tempomatu ( co będzie dodatkowo potrzebne?)

- montaż przednich halogenów (czy samochód ma przygotowaną instalację ?)

- wymiana klamek zewnętrznych na chromowane

- wymiana głośników na dwutonowe ( być może od Imprezy)

Te dwie ostatnie wiążą się z demontażem tapicerek. Czy układ kołków zatrzaskowych i wkrętów jest podobny jak w wersji SG?

Czy instalacja głośnikowa jest przygotowana do podpięcia fabrycznego subwoofera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pewna forumowiczka pisała o wymianie kierownicy w Imprezie Lanosie na kierownicę z przyciskami tempomatu - po podłączeniu tempomat działał bez żadnych dalszych przeróbek. Ponieważ to są "siostrzane" modele, więc może też się uda.

 

Nie rozbierałem tapicerki w swoim Forku, ale pewnie nie będzie istotnych różnic w porównaniu z poprzednimi modelami.

Klamki też pewnie uda się podmienić bez problemu.

Jeśli chodzi o głośniki to lepiej zainwestować parę groszy i kupić jakiś lepszy zestaw dedykowany do Forestera, a przy okazji wytłumić drzwi. Fabryczne, nawet dwutonowe głośniki nie grają rewelacyjnie. ;)

Mam fabryczny subwoofer, zamontowany przez poprzedniego właściciela, więc nie powiem czy ciągnął kable, czy instalacja już była. Ale tutaj też, bez wygłuszenia auta wiele on nie wnosi. Tzn. jest więcej basu, ale nic poza tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę. Podpowiem ze swojej strony w dwóch punktach:

- kierownica wielofunkcyjna jest typu plug&play, do uruchomienia tempomatu potrzebny jest jednak czujnik położenia pedału hamulca w wersji na 4-pinowy,  odpowiednia wtyczka powinna tam już być. Czujnik albo z ASO albo szukaj w necie. Co do sterowania  radiem kup kierownicę z wersji właściwej do auta, przed albo poliftowej, ja kupiłem od wersji po lifcie a mam auto sprzed i sterowanie nie działa :) Muszę kupić starszą kierę.

- wymieniłem też klamki na srebrne, nie trzeba sciągać tapicerki ani rozbierać drzwi, wszystko da się opanować przez otwory w drzwiach, nad ryglem.

 

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Informacje będą pomocne. Czy nie ma potrzeby wymiany żadnej wiązki przy kierownicy?. Rozumiem, że kierownica musi być z wersji SH ale przed liftem (2010?). Czy czujnik pedału hamulca może być z Diesla SH?

Czy ktoś posiada informację jak jest z halogenami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie ma potrzeby wymiany żadnej wiązki przy kierownicy. Kierownica musi być z wersji SH ale przed liftem (2010), ewentualnie z lanosa z tego okresu. Czujnik pedału hamulca może być z Diesla SH, sam taki mam. Też mam wersję active ale halogeny już miałem fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, massera said:

Tak, nie ma potrzeby wymiany żadnej wiązki przy kierownicy. Kierownica musi być z wersji SH ale przed liftem (2010), ewentualnie z lanosa z tego okresu. Czujnik pedału hamulca może być z Diesla SH, sam taki mam. Też mam wersję active ale halogeny już miałem fabryczne.

 

Bo z tego co wiem to można było je jeszcze dowolnie customizować co powodowało, że faktycznie tych wersji jest mnóstwo. U mnie na przykład były halogeny, podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, grzane lustra, climatronic, grzane stołki i tempomat za to w połączeniu z najbiedniejszymi fotelami i plastikową kierownicą :) Kierownicę kupiłem skórę z Imprezy GH i pasowała P&P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam. Ponawiam temat bo dopiero zabieram się za modyfikacje. Wiem już na pewno, że czujnik przy pedale hamulca jest dwu-pinowy, wiązka niestety również. Czyli rozumiem, że w tej sytuacji tempomatu nie odpalę?

Co do subwoofera montowanego pod fotelem kołki w podłodze montażowe są ale przewodów z kostkami nie namacałem. Czy to znaczy, że trzeba ciągnąć przewody od radia? Proszę również o pomoc w doborze głośników

(przód+ tył). Czy radio jest w stanie zagrać dużo lepiej na fajnych głośnikach czy też trzeba je zamienić? Czy radia po 13' roku będą pasować do SH przed liftem? może mają bluetooth?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeżeli ktoś trafił na fajne radyjko z dalekiego wschodu to proszę o radę. Natomiast głośniki pewnie będą wymagały przebudowy. Gdyby ktoś  jednak znał odpowiedzi na moje pytania dotyczące modyfikacji fabrycznej proszę o wsparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, arecki74s napisał:

Natomiast głośniki pewnie będą wymagały przebudowy. Gdyby ktoś  jednak znał odpowiedzi na moje pytania dotyczące modyfikacji fabrycznej proszę o wsparcie.

 

o poprawie audio jest osobny wątek, ale jeśli nie chcesz się doktoryzować to mogę polecić audiosystem m165 (lub nieco tańsze mx165).

 

kupujesz zestaw głośników na przód + dystanse + 2-3 maty wygłuszające (na oklejenie przednich drzwi) i po operacji nawet z seryjnym radiem powinno zagrać o niebo lepiej.

nie ściągałem boczków w forku SH, ale nie powinno być większej różnicy w stosunku do SG, zresztą na pewno są filmy na y-t z instruktażem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...