Skocz do zawartości
Baryson

Check engine - Legacy III 2.0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drogie forum. Chciałbym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny zapalającego się check engine. Rzecz się dzieje na postoju np. na światłach czy na parkingu. Wystarczy dodać gazu albo ruszyć z miejsca i kontrolka gaśnie - czasem tak czasem tak. Ogolnie dzieje to się rzadko na pewno nie codziennie ale myślę że w raz w tygodniu mi mignie. Raczej zawsze po jakimś odcinku nigdy od razu po starcie. Jest mała dziurka między wlotem a filtrem powietrza. Kody błędów są na FAQ ale też nie wszystkie. Poniżej lista i foto z komputera. Czy są tam jakieś poważne błędy które wymagają interwencji ? Osobiście podejrzewam O2 sensor ale który to ? Bo chodzi o sondę lambda są dwie dobrze rozumiem ? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam !735098714ca63454794be2b25b9f1d48.jpg

 

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sensor O2 to pierwsza sonda - ta szerokopasmowa na 6 pinów (przynajmniej w Legacy z 2001 roku z 2.0 N/A).

Nr OEM części - 22641AA100

Nie warto kupować tańszego zamiennika - Bosch robi dobre i sprawdzone przeze mnie sondy do tych silników choć nie są jakoś super tanie bo ok 450 zł chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. W jaki sposób wymiana tej sondy wpłynie na samochód ? Czy możliwe jest że do tej pory nie wykorzystywałem pełni możliwości silnika nieświadomie nie mając porównania ? Wydaje mi się lekko mułowaty na dole ale byłem pewien że jest to normalne w subkach. Dzięki pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda to Denso dox307

Zamiennik dedykowany do tego auta.

Wymieniłem u siebie bo miałem błąd grzałki.

 

Po wymienie oem na denso brak problemów od 15kkm.

 

Sprawdź układ paliwowy bo możliwe że masz zbyt małe ciśnienie paliwa.

 

 

A po tej ilości błędów związanych z sondą podejrzewam wiazkę elektryczną albo po stronie sondy albo po stronie auta

Edytowane przez niebieskiultras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.09.2018 o 21:20, Baryson napisał:

Rozumiem. W jaki sposób wymiana tej sondy wpłynie na samochód ? Czy możliwe jest że do tej pory nie wykorzystywałem pełni możliwości silnika nieświadomie nie mając porównania ? Wydaje mi się lekko mułowaty na dole ale byłem pewien że jest to normalne w subkach. Dzięki pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
 

Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się że może nawet nie tyle, że nie wykorzystywałeś możliwości silnika co np. auto więcej pali niż powinno. U mnie po wymianie sondy (ale wyrzucało mi tylko jeden błąd P0031 - bank 1, sensor 1) spalanie poprawiło się na korzyść w stosunku do jazdy na uszkodzonej sondzie. Po prostu myślę, że mieszanka nie była do końca właściwa przy błędnych odczytach i analizach czujnika sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×