Baryson Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Witam drogie forum. Chciałbym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny zapalającego się check engine. Rzecz się dzieje na postoju np. na światłach czy na parkingu. Wystarczy dodać gazu albo ruszyć z miejsca i kontrolka gaśnie - czasem tak czasem tak. Ogolnie dzieje to się rzadko na pewno nie codziennie ale myślę że w raz w tygodniu mi mignie. Raczej zawsze po jakimś odcinku nigdy od razu po starcie. Jest mała dziurka między wlotem a filtrem powietrza. Kody błędów są na FAQ ale też nie wszystkie. Poniżej lista i foto z komputera. Czy są tam jakieś poważne błędy które wymagają interwencji ? Osobiście podejrzewam O2 sensor ale który to ? Bo chodzi o sondę lambda są dwie dobrze rozumiem ? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam ! Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikon Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Sensor O2 to pierwsza sonda - ta szerokopasmowa na 6 pinów (przynajmniej w Legacy z 2001 roku z 2.0 N/A). Nr OEM części - 22641AA100 Nie warto kupować tańszego zamiennika - Bosch robi dobre i sprawdzone przeze mnie sondy do tych silników choć nie są jakoś super tanie bo ok 450 zł chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baryson Opublikowano 14 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Rozumiem. W jaki sposób wymiana tej sondy wpłynie na samochód ? Czy możliwe jest że do tej pory nie wykorzystywałem pełni możliwości silnika nieświadomie nie mając porównania ? Wydaje mi się lekko mułowaty na dole ale byłem pewien że jest to normalne w subkach. Dzięki pozdrawiam.Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 (edytowane) Sonda to Denso dox307 Zamiennik dedykowany do tego auta. Wymieniłem u siebie bo miałem błąd grzałki. Po wymienie oem na denso brak problemów od 15kkm. Sprawdź układ paliwowy bo możliwe że masz zbyt małe ciśnienie paliwa. A po tej ilości błędów związanych z sondą podejrzewam wiazkę elektryczną albo po stronie sondy albo po stronie auta Edytowane 16 Września 2018 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikon Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 W dniu 14.09.2018 o 21:20, Baryson napisał: Rozumiem. W jaki sposób wymiana tej sondy wpłynie na samochód ? Czy możliwe jest że do tej pory nie wykorzystywałem pełni możliwości silnika nieświadomie nie mając porównania ? Wydaje mi się lekko mułowaty na dole ale byłem pewien że jest to normalne w subkach. Dzięki pozdrawiam. Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się że może nawet nie tyle, że nie wykorzystywałeś możliwości silnika co np. auto więcej pali niż powinno. U mnie po wymianie sondy (ale wyrzucało mi tylko jeden błąd P0031 - bank 1, sensor 1) spalanie poprawiło się na korzyść w stosunku do jazdy na uszkodzonej sondzie. Po prostu myślę, że mieszanka nie była do końca właściwa przy błędnych odczytach i analizach czujnika sondy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się