Szmiglo Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Witam wszystkich, Wątek poświęcony Outbackowi MY10. Samochód od zawsze u nas w domu. Obecnie od maja użytkowany przeze mnie i mam nadzieję, że tak zostanie przez długie lata. Benzyna 2.5, CVT, Comfort Navi. Aktualny przebieg 182 330 kilometrów. W ostatnim czasie w samochodzie wymienione lampy na nowe - stare przestały świecić (znany temat), zaktualizowana Navi Kenwooda oraz wykonany dość spory serwis zawieszenia. W 2017 roku przy przebiegu około 165 000 robione UPG. Mam kilka pytań i wątpliwości, które mam nadzieje starzy wyjadacze forum SIP pomogą rozwiązać 1) Skóra. Poddana była niedawno konserwacji, ale... pozostaje nieszczęsny lewy bok fotela kierowcy. Fotel był już wymieniony na gwarancji bo się "przetarł". Obecnie znów zaczyna się problem. Czy ktoś ma pomysł jak o to zadbać? Zaburza to moje poczucie estetyki i muszę coś z tym zrobić. Widok lewego boczka fotela na fotkach. 2) dekielki do felg. Jakiś czas temu spodobały się jakiemuś amatorowi pod marketem i motyla noga zniknęły. Zaślepione w ASO czymkolwiek. Chciałbym dokupić. Czy jest sens bawić się w dekielki z allegro czy zamówić w aso? Nie chciałbym płacić dużej kasy jak mają zniknąć równie szybko. 3) rozrząd - Pasek, pompa, rolki, napinacz to rok 2014 i przebieg 103 214 kilometrów. Jaki jest interwał wymiany? co 100k kilometrów? Czy to kosztowny temat powiązany z wyciąganiem motoru? 4) olej w skrzyni - po fakturach widzę, że jest 3l Motul Gear 300 75W-90. Przebieg auta wtedy to 121 485 kilometrów, rok 2015. Czy należy odświeżyć olej w CVT po tych 60 tysiącach? 5) na koniec najlepsze - czasami spod kierownicy dobiega dźwięk zgniatanej plastikowej butelki. Podobno ma to związek z klimą i to stałe TTTM w Outbackach. W ASO powiedzieli, że jak nie przeszkadza to jeździć bo żeby zrobić należy rozebrać pół kokpitu. Ktoś wie co to może być? Samochód musi być w stanie perfekcyjnym Ogólnie auto marzenie. Niesamowicie wygodna wanna do łykania olbrzymich dystansów. Do 140 km/h zadziwia spalaniem. Na tempomacie 9,6 l/100. Zadziwia też poborem oleju. Gdy zacząłem go użytkować (ciężka noga i dość spore prędkości) 160 i więcej w ciągu 4000 kilometrów wziął litr oleju. Mechanik mnie nastraszył ("Panie, silnik za sucho chodzi ! auto na maks dwa lata, dolałem litr oleju !" - cokolwiek to oznacza) , ja uspokoiłem jazdę, na autostradzie (nie licząc wyprzedzania) śmigam sobie 140 i spalanie oleju jest znikome. Czy ktoś z Łodzi mógłby podpowiedzieć gdzie serwisować Subaryne? Wiadomo, że ASO na Rzgowskiej oraz serwis na traktorowej. Jest ktoś jeszcze ? Najlepiej Bałuty i okolice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 45 minut temu, Szmiglo napisał: Czy to kosztowny temat powiązany z wyciąganiem motoru? Nie, silnika nie trzeba wyciągać 45 minut temu, Szmiglo napisał: olej w skrzyni - po fakturach widzę, że jest 3l Motul Gear 300 75W-90. 75W90 to olej w dyferencjałach. Wymienia się go co 60tys km 45 minut temu, Szmiglo napisał: Czy należy odświeżyć olej w CVT po tych 60 tysiącach? Subaru nie podaje interwału wymiany oleju w CVT I twierdzi, że jest "wieczny" . Jak chcesz, to dla świętego spokoju możesz wymienić. 45 minut temu, Szmiglo napisał: Czy ktoś z Łodzi mógłby podpowiedzieć gdzie serwisować Subaryne? Wiadomo, że ASO na Rzgowskiej oraz serwis na traktorowej. Jest ktoś jeszcze ? Najlepiej Bałuty i okolice. Niestety, ale zostaje Ci tylko ASO i Traktorowa. Nic innego nie ma 45 minut temu, Szmiglo napisał: Wątek poświęcony Outbackowi MY10 Gratuluję pięknego Outbacka Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 3 godziny temu, Oczkoo15 napisał: Subaru nie podaje interwału wymiany oleju w CVT I twierdzi, że jest "wieczny" . Jak chcesz, to dla świętego spokoju możesz wymienić. To w Europie, bo w USA każą zmieniać i to dosyć często. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted September 13, 2018 Author Share Posted September 13, 2018 Czyli temat na najbliższy przegląd przy 188 tysiącach to rozrząd i dynamiczna wymiana w cvt. Cieszy, że wymianę oleju w dyferencjałach ASO ma w czynnościach serwisowych. W Nissanie takich szaleństw nie było A na tapicerkę ktoś ma jakiś "sposób"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Chyba tylko aftermarketowa skóra i dobry tapicer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 jest jeszcze byłe ASO Subaru na al.włókniarzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
czekker Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 6 godzin temu, Szmiglo napisał: i dynamiczna wymiana w cvt Jeżeli skrzynia dobrze pracuje to po co dynamiczna? Ja bym zmienił statycznie (i raczej nie kombinowałbym, tylko oryginalny Subaru K0425Y0711). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted September 13, 2018 Author Share Posted September 13, 2018 Godzinę temu, czekker napisał: Jeżeli skrzynia dobrze pracuje to po co dynamiczna? Ja bym zmienił statycznie (i raczej nie kombinowałbym, tylko oryginalny Subaru K0425Y0711). Stwierdzilem, że zrobię dynamicznie żeby załatwić kompleksowo. Skrzynia działa bez zarzutów, więc może rzeczywiście nie ma sensu kombinować i lepiej zmieniać po trochu. Co do oleju to wiadoma sprawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted September 14, 2018 Share Posted September 14, 2018 8 godzin temu, Djet napisał: jest jeszcze byłe ASO Subaru na al.włókniarzy O tym to nawet nie warto wspominać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted October 3, 2018 Author Share Posted October 3, 2018 Dobijają mnie piszczące przednie klocki. Chyba czas na zmianę i ogólne sprawdzenie tarcz i klocków przed zimą. Co byście do Outbacka polecili? Druga sprawa. Jak wyżej wspomniałem robiłem serwis zawieszenia. Przeleciałem myślę, że z 2,5 k i coś znów tłucze po lewej stronie przy kierowcy. Coś jak drążek, który był wymieniany Jakiego producenta szukać do zamienników od zawieszenia? Na popularnych stronach z częściami jest tego bardzo mało. Czy jest sens robić to na zamiennikach? czy zamawiać części przez ASO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted October 3, 2018 Share Posted October 3, 2018 4 godziny temu, Szmiglo napisał: Jak wyżej wspomniałem robiłem serwis zawieszenia. Możliwe, że to zaciski hamulcowe tak Ci pukają (taka przypadłość Subaru ) Ewentualnie gumy na wahaczach. 4 godziny temu, Szmiglo napisał: Jakiego producenta szukać do zamienników od zawieszenia? Tuleje, wahacze raczej tylko oryginał Subaru, łączniki stabilizatora CTR (ta firma robi łączniki na pierwszy montaż). 4 godziny temu, Szmiglo napisał: czy zamawiać części przez ASO? PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted October 5, 2018 Author Share Posted October 5, 2018 Oczkoo15 spójrz proszę na PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted October 18, 2018 Author Share Posted October 18, 2018 Dziś piękny dzień. Outback stanął w kolejce do rejestracji pacjentów i po dość długim czasie został umówiony na zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili na..... Marzec 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted October 21, 2018 Author Share Posted October 21, 2018 Dziś dotarł zestaw zimowego obuwia vredestein wintrac xtreme S 225/60 r17 zobaczymy jak się będą sprawiać - wyglądają obiecująco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 Niestety zaczęły się dziać niepokojące rzeczy z CVT. Auto przy większych prędkościach, powyżej 80/90 na godzinę (i zazwyczaj przy większej ilości pasażerów) potrafi pisnąć i "strzelić" przy potrzebie zwiększenia obrotów podczas np. jazdy pod górkę. Nie jest to charakterystyczne ślizganie jak na filmikach na youtube. Raczej objawy jak przy zużytym sprzęgle. Dźwięk jest krótszy i brzmi jakby tarły o siebie jakieś dwa gumowe elementy. 26.11 wymiana oleju w emil-freyu. Oby do tego czasu dotarła już maszyna do dynamicznej wymiany. Czy ktoś ma może czynności serwisowe przy CVT? kiedyś na amerykańskim forum był taki jednostronny pdf w stylu 5 kroków diagnostyki skrzyni i co należy po kolei robić żeby zacząć od rzeczy najtańszych szukam, ale nie mogę tego namierzyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cezary Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 I jakie efekty po wymianie?Jakieś wnioski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJacek Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 @Szmiglo o te instrukcje Ci chodzi : https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2011/USDM Legacy FSM 2011 (BM-BR)/2011/5 TRANSMISSION SECTION/CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION CVT/ https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2011/USDM Legacy FSM 2011 (BM-BR)/2011/5 TRANSMISSION SECTION/CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION DIAGNOSTICS CVTdiag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted December 9, 2018 Author Share Posted December 9, 2018 tak, to jeden z tych pdf. dzięki ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted December 21, 2018 Author Share Posted December 21, 2018 Dziś statycznie wymieniony olej w CVT. To co zostało zlane ze skrzyni trudno nazwać olejem. Zobaczymy jak będzie się auto sprawowało przy obciążeniu. Po pierwszej jeździe jest wrażenie, że samochód lepiej reaguje na gaz. Pewnie placebo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Górski Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 37 minut temu, Szmiglo napisał: Dziś statycznie wymieniony olej w CVT. To co zostało zlane ze skrzyni trudno nazwać olejem. Zobaczymy jak będzie się auto sprawowało przy obciążeniu. Po pierwszej jeździe jest wrażenie, że samochód lepiej reaguje na gaz. Pewnie placebo. Ile miałeś przejechane na tym oleju? Jaki koszt wymiany łącznie z olejem i gdzie robiłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted December 21, 2018 Author Share Posted December 21, 2018 Olej był niestety od nowości. Aktualny przebieg samochodu - coś koło 186k. Cały temat opisany jest w wątku: koszty: Statyczna wymiana w skrzyni CVT - ok 6 litrów oleju Eneos - 360 pln brutto + wymiana 80 pln brutto Adres warsztatu poszedł na priv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cezary Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 Za wymianę dynamiczną z dwukrotną płukanką i jakimś dodatkiem do oleju zapłaciłem ok 1400. Jest różnica, ale mając w perspektywie koszty 10x większe nie zdecydowałem się na statyczną.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted December 22, 2018 Author Share Posted December 22, 2018 jasna sprawa. Problem w Łodzi jest taki, że nie ma gdzie tego zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Pierwsza wymiana oleju w skrzyni? Gratuluję ASO w którym był serwisowany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted December 23, 2018 Author Share Posted December 23, 2018 Samochód był serwisowany w ASO w Radomiu. Dopiero od niedawna doradzają klientom wymianę oleju. Tematu już nie roztrząsam. Nie zmienię tego co się wydarzyło, a i @Dyrekcja zaoferowała pomoc w razie decyzji o naprawie awarii w ASO. Mały update co do stanu skrzyni. Na chwilę obecną wyrok odroczony. Po wymianie oleju skrzynia wróciła do normalnej pracy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.