Jump to content

Outback MY10, 2.5 CVT - członek rodziny.


Szmiglo

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Wątek poświęcony Outbackowi MY10. 

 

Samochód od zawsze u nas w domu. Obecnie od maja użytkowany przeze mnie i mam nadzieję, że tak zostanie przez długie lata. 

 

Benzyna 2.5, CVT, Comfort Navi. 

 

Aktualny przebieg 182 330 kilometrów.

 

W ostatnim czasie w samochodzie wymienione lampy na nowe - stare przestały świecić (znany temat), zaktualizowana Navi Kenwooda oraz wykonany dość spory serwis zawieszenia.

 

W 2017 roku przy przebiegu około 165 000 robione UPG.

 

Mam kilka pytań i wątpliwości, które mam nadzieje starzy wyjadacze forum SIP pomogą rozwiązać :D

 

1) Skóra. Poddana była niedawno konserwacji, ale... pozostaje nieszczęsny lewy bok fotela kierowcy. Fotel był już wymieniony na gwarancji bo się "przetarł". Obecnie znów zaczyna się problem. Czy ktoś ma pomysł jak o to zadbać? Zaburza to moje poczucie estetyki i muszę coś z tym zrobić. Widok lewego boczka fotela na fotkach. 

2) dekielki do felg. Jakiś czas temu spodobały się jakiemuś amatorowi pod marketem i motyla noga zniknęły. Zaślepione w ASO czymkolwiek. Chciałbym dokupić. Czy jest sens bawić się w dekielki z allegro czy zamówić w aso? Nie chciałbym płacić dużej kasy jak mają zniknąć równie szybko.

3) rozrząd - Pasek, pompa, rolki, napinacz to rok 2014 i przebieg 103 214 kilometrów. Jaki jest interwał wymiany? co 100k kilometrów? Czy to kosztowny temat powiązany z wyciąganiem motoru?

4) olej w skrzyni - po fakturach widzę, że jest 3l Motul Gear 300 75W-90. Przebieg auta wtedy to 121 485 kilometrów, rok 2015. Czy należy odświeżyć olej w CVT po tych 60 tysiącach? 

5) na koniec najlepsze - czasami spod kierownicy dobiega dźwięk zgniatanej plastikowej butelki. Podobno ma to związek z klimą i to stałe TTTM w Outbackach. W ASO powiedzieli, że jak nie przeszkadza to jeździć bo żeby zrobić należy rozebrać pół kokpitu. Ktoś wie co to może być? Samochód musi być w stanie perfekcyjnym :evil2:

 

Ogólnie auto marzenie. Niesamowicie wygodna wanna do łykania olbrzymich dystansów. Do 140 km/h zadziwia spalaniem. Na tempomacie 9,6 l/100. Zadziwia też poborem oleju. Gdy zacząłem go użytkować (ciężka noga i dość spore prędkości) 160 i więcej w ciągu 4000 kilometrów wziął litr oleju. Mechanik mnie nastraszył ("Panie, silnik za sucho chodzi ! auto na maks dwa lata, dolałem litr oleju !" - cokolwiek to oznacza) , ja uspokoiłem jazdę, na autostradzie (nie licząc wyprzedzania) śmigam sobie 140 i spalanie oleju jest znikome. 

 

Czy ktoś z Łodzi mógłby podpowiedzieć gdzie serwisować Subaryne? Wiadomo, że ASO na Rzgowskiej oraz serwis na traktorowej. Jest ktoś jeszcze ? Najlepiej Bałuty i okolice. 

IMG_20180911_104845_HDR.jpg

IMG_20180911_104919_HDR.jpg

IMG_20180911_103950.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply
45 minut temu, Szmiglo napisał:

Czy to kosztowny temat powiązany z wyciąganiem motoru?

Nie, silnika nie trzeba wyciągać :)

 

45 minut temu, Szmiglo napisał:

olej w skrzyni - po fakturach widzę, że jest 3l Motul Gear 300 75W-90.

75W90 to olej w dyferencjałach. Wymienia się go co 60tys km ;)

 

45 minut temu, Szmiglo napisał:

Czy należy odświeżyć olej w CVT po tych 60 tysiącach? 

Subaru nie podaje interwału wymiany oleju w CVT I twierdzi, że jest "wieczny" :huh:. Jak chcesz, to dla świętego spokoju możesz wymienić.

 

45 minut temu, Szmiglo napisał:

Czy ktoś z Łodzi mógłby podpowiedzieć gdzie serwisować Subaryne? Wiadomo, że ASO na Rzgowskiej oraz serwis na traktorowej. Jest ktoś jeszcze ? Najlepiej Bałuty i okolice. 

Niestety, ale zostaje Ci tylko ASO i Traktorowa. Nic innego nie ma :)

45 minut temu, Szmiglo napisał:

Wątek poświęcony Outbackowi MY10

Gratuluję pięknego Outbacka :D

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Subaru nie podaje interwału wymiany oleju w CVT I twierdzi, że jest "wieczny" :huh:. Jak chcesz, to dla świętego spokoju możesz wymienić.

 

To w Europie, bo w USA każą zmieniać i to dosyć często. 

Link to comment
Share on other sites

Czyli temat na najbliższy przegląd przy 188 tysiącach to rozrząd i dynamiczna wymiana w cvt. Cieszy, że wymianę oleju w dyferencjałach ASO ma w czynnościach serwisowych. W Nissanie takich szaleństw nie było :mrgreen:

 

A na tapicerkę ktoś ma jakiś "sposób"? 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Szmiglo napisał:

i dynamiczna wymiana w cvt

 

Jeżeli skrzynia dobrze pracuje to po co dynamiczna?

Ja bym zmienił statycznie (i raczej nie kombinowałbym, tylko oryginalny Subaru K0425Y0711).

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, czekker napisał:

 

Jeżeli skrzynia dobrze pracuje to po co dynamiczna?

Ja bym zmienił statycznie (i raczej nie kombinowałbym, tylko oryginalny Subaru K0425Y0711).

 

Stwierdzilem, że zrobię dynamicznie żeby załatwić kompleksowo. Skrzynia działa bez zarzutów, więc może rzeczywiście nie ma sensu kombinować i lepiej zmieniać po trochu. Co do oleju to wiadoma sprawa ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dobijają mnie piszczące przednie klocki. Chyba czas na zmianę i ogólne sprawdzenie tarcz i klocków przed zimą. Co byście do Outbacka polecili?

 

Druga sprawa. Jak wyżej wspomniałem robiłem serwis zawieszenia. Przeleciałem myślę, że z 2,5 k i coś znów tłucze po lewej stronie przy kierowcy. Coś jak drążek, który był wymieniany :blink:

 

Jakiego producenta szukać do zamienników od zawieszenia? Na popularnych stronach z częściami jest tego bardzo mało. Czy jest sens robić to na zamiennikach? czy zamawiać części przez ASO? 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Szmiglo napisał:

Jak wyżej wspomniałem robiłem serwis zawieszenia.

Możliwe, że to zaciski hamulcowe tak Ci pukają (taka przypadłość Subaru :huh:)

Ewentualnie gumy na wahaczach.

4 godziny temu, Szmiglo napisał:

Jakiego producenta szukać do zamienników od zawieszenia?

Tuleje, wahacze raczej tylko oryginał Subaru, łączniki stabilizatora CTR (ta firma robi łączniki na pierwszy montaż).

4 godziny temu, Szmiglo napisał:

czy zamawiać części przez ASO? 

PW:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dziś piękny dzień. Outback stanął w kolejce do rejestracji pacjentów i po dość długim czasie został umówiony na zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili na..... Marzec 2019 :blink: :biglol:

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Niestety zaczęły się dziać niepokojące rzeczy z CVT. 

 

Auto przy większych prędkościach, powyżej 80/90 na godzinę (i zazwyczaj przy większej ilości pasażerów) potrafi pisnąć i "strzelić" przy potrzebie zwiększenia obrotów podczas np. jazdy pod górkę. 

 

Nie jest to charakterystyczne ślizganie jak na filmikach na youtube. Raczej objawy jak przy zużytym sprzęgle. Dźwięk jest krótszy i brzmi jakby tarły o siebie jakieś dwa gumowe elementy.

 

26.11 wymiana oleju w emil-freyu. Oby do tego czasu dotarła już maszyna do dynamicznej wymiany. Czy ktoś ma może czynności serwisowe przy CVT? kiedyś na amerykańskim forum był taki jednostronny pdf w stylu 5 kroków diagnostyki skrzyni i co należy po kolei robić żeby zacząć od rzeczy najtańszych :mrgreen: szukam, ale nie mogę tego namierzyć 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dziś statycznie wymieniony olej w CVT. To co zostało zlane ze skrzyni trudno nazwać olejem. Zobaczymy jak będzie się auto sprawowało przy obciążeniu. Po pierwszej jeździe jest wrażenie, że samochód lepiej reaguje na gaz. Pewnie placebo.  

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, Szmiglo napisał:

Dziś statycznie wymieniony olej w CVT. To co zostało zlane ze skrzyni trudno nazwać olejem. Zobaczymy jak będzie się auto sprawowało przy obciążeniu. Po pierwszej jeździe jest wrażenie, że samochód lepiej reaguje na gaz. Pewnie placebo.  

 

Ile miałeś przejechane na tym oleju? 

Jaki koszt wymiany łącznie z olejem i gdzie robiłeś? 

Link to comment
Share on other sites

Olej był niestety od nowości. Aktualny przebieg samochodu - coś koło 186k. Cały temat opisany jest w wątku:

 

 

koszty:  Statyczna wymiana w skrzyni CVT - ok 6 litrów oleju Eneos - 360 pln brutto + wymiana 80 pln brutto

 

Adres warsztatu poszedł na priv. 

Link to comment
Share on other sites

Za wymianę dynamiczną z dwukrotną płukanką i jakimś dodatkiem do oleju zapłaciłem ok 1400. Jest różnica, ale mając w perspektywie koszty 10x większe nie zdecydowałem się na statyczną....

Link to comment
Share on other sites

Samochód był serwisowany w ASO w Radomiu. Dopiero od niedawna doradzają klientom wymianę oleju. Tematu już nie roztrząsam. Nie zmienię tego co się wydarzyło, a i @Dyrekcja zaoferowała pomoc w razie decyzji o naprawie awarii w ASO.  Mały update co do stanu skrzyni. Na chwilę obecną wyrok odroczony. Po wymianie oleju skrzynia wróciła do normalnej pracy :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...