Jump to content
Pawel W

OBK 2011 w Dieslu po wymianie shortblocka

Recommended Posts

Dzień dobry, drodzy Forumowicze.

Proszę - na początek - nie hejtujcie mnie - od tygodnia czytam wątki, więc trochę info wyszperałem, ale wciąż mam deficyt konkretnej informacji.

Chcę kupić OBK w Dieslu z 2011 r. z shortblockiem wymienionym w ASO w 2016 r.

Auto mi się podoba i do wpisów z forum podchodzę na chłodno, choć z szacunkiem dla osobistych dramatów (w moim mondeo TDCi też kilka przeszedłem).

Pytania mam 2:

1. Czy taki silnik (znaczy Diesel Subaru po wymianie shortblocka w 2016) jest już wolny od słynnej wady fabrycznej, czy też za chwilę znów może być konieczna wymiana shortblocka? Jasne, że wszystko się psuje, chodzi o to, czy wymiana eliminuje pierwotną przyczynę

2. Czy - jeśli auto wciąż było robione w ASO i przeze mnie też będzie (chociaż w innym ASO) - w wypadku kolejnego ukręcenia wału, mogę liczyć na partycypację serwisu w kosztach (tak, wiem, indywidualnie, wszystkie pieczątki, oleje na czas itp - tu zakładamy, że będzie dopełnione) - czy w ogóle jest na to szansa.

 

Z góry dziękuję za pomoc, outback to moje wymarzone auto od dobrych 15 lat i jestem już za stary na odkładanie takich decyzji (wiem, wiem, benzyna, tylko weź i znajdź używaną benzynę na FV23 w rozsądnej cenie).

Pozdrawiam i wierzę, że wkrótce zamieszkam na tym forum ;)

Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że coś jest w dobrej cenie a coś (OTB w benzynie) w nierozsądnej cenie o czymś świadczy. Badziewie można kupić tanio a za coś wartościowego trzeba niestety a może stety dobrze zapłacić. Zazwyczaj cena wynika z wartości towaru więc chyba warto się zastanoiwić. Moja Babcia dawno dawno temu mówiła "tanie mięso jedzą psy" - chyba coś w tym jest. Może warto rozważyć zakup samochodu starszego za mniejsze pieniądze. Tak czy owak warto czytać forum. Nikt Ci nie da gwarancji, że ktoś będzie partycypował w kosztach naprawy więc warto się doooobrze zastanowić. Piszesz że

17 minut temu, Pawel W napisał:

Jasne, że wszystko się psuje

ale ważne ile naprawa kosztuje i kto za nią płaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Sławek1 said:

To że coś jest w dobrej cenie a coś (OTB w benzynie) w nierozsądnej cenie o czymś świadczy. Badziewie można kupić tanio a za coś wartościowego trzeba niestety a może stety dobrze zapłacić. Zazwyczaj cena wynika z wartości towaru więc chyba warto się zastanoiwić. Moja Babcia dawno dawno temu mówiła "tanie mięso jedzą psy" - chyba coś w tym jest. Może warto rozważyć zakup samochodu starszego za mniejsze pieniądze. Tak czy owak warto czytać forum. Nikt Ci nie da gwarancji, że ktoś będzie partycypował w kosztach naprawy więc warto się doooobrze zastanowić. Piszesz że

ale ważne ile naprawa kosztuje i kto za nią płaci.

Dziękuję.

Poczułem się pouczony i przyjąłem do wiadomości. Jeśli jednak ktoś z Forumowiczów orientuje się w kwestii (dość jednak merytorycznego) pytania nr 1, będę niezwykle zobowiązany. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy usatysfakcjonuje Cię taka odpowiedź, ale po wymianie shortblocka mam 100 tys. km. gwarancji lub 2 lata. Mnie to zadowala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście szukałbym z padniętym SBD i naprawił w N.Sączu

a potem już cieszył się fajnym  autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja osobiście szukałbym z padniętym SBD i naprawił w N.Sączu

a potem już cieszył się fajnym  autem.

Jest wiele możliwości, ale wszystkie wiążą się z wyłożeniem dużych $. Przemyśl dobrze sprawę jak radzą koledzy wyżej, głównie po kątem co zrobisz z takim autem za np.3lata. Nie sądzę żeby było wielu chętnych na kupno.

 

Jest ciekawa dyskusja w tym temacie:

 

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://forum.subaru.pl/topic/98821-jaki-odsetek-sbd-pad%C5%82-forumowa-statystyka/&share_tid=98821&share_fid=56227&share_type=t

 

Wysłane z mojego Armor_2 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na otomoto jest 2014 CVT z wymienionym silnikiem przy 190tkm i nowy model 2015 CVT też z wymienionym więc to bajki o rzekomej poprawionej wersji od 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takiego białego outback 2.0d z cvt z 2014r z fv za 70000 brutto auto w najbogatszej wersji sport jesteś zainteresowany spojrzyj na OtoMoto lokalizacja śląskie

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...