Jump to content

Forester SH kilka pytań przed zakupem


Airamdile
 Share

Recommended Posts

Witam planuje kupić moje pierwsze Subaru i mam kilka pytań odnośnie Forestera SH. 

Chce kupić Forestera SH z silnikiem 2.0 benzyna ( z instalacją LPG lub bez tak czy inaczej planują taką założyć ) 

Czemu akurat 2.0 słyszałem że jest to najbardziej trwała jednostka w tym aucie i tutaj moje pierwsze pytanie czy faktycznie tak jest

Jak już przy silniku jesteśmy to czy ta jednostka nadaje się do LPG ( każda czy są różne wersje tego silnika ) ? 

Może jeszcze dodam że robię dość sporo kilometrów miesięcznie bo około 2000 dlatego tak interesuje mnie trwałość i instalacja gazowa. 

Szczerze za dużo nie wiem na temat tego samochodu i tutaj obecnie ostatnie pytanie czy na coś jeszcze zwrócić szczególną uwagę ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź wersję silnika po kodzie - EJ20F ma wzmacniane gniazda zaworowe i lepiej znosi gaz niż EJ204.
Przyjedź się autem i zobacz czy odpowiada Ci komfort, jakość wykończenia wnętrza itd jeśli robisz takiw przebiegi.
Zastanów się też czy nie lepszą opcją jest Legacy/Outback.

Link to comment
Share on other sites

Tu masz trochę informacji:

Jeżeli szukasz samochodu na autostrady to Forek nie jest najlepszym pomysłem.

Jeżeli jeździsz po drogach krajowych i wojewódzkich to Forek zda egzamin,  przyzwoicie sprawdza się także w mieście.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O właśnie to takie informacje mi chodziło.

W jaki sposób sprawdzić wersje silnika po kodzie ? 

To sprawdzę po Vin czy na silniku jest ten numer ? 

Z tych 2000 km myślę że może z 500 jest autostradami reszta drugi powiatowe i wojewódzkie. Dlatego pomyślałem o Forku ale oczywiście też jestem zdania że przed zakupem trzeba się przejechać i sprawdzić czy auto "pasuje".

Dzięki za podrzucenie tematu już zabieram się do lektury.

Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, ewemarkam napisał:

Kod silnika, Vin oraz skrzyni, powinien być na tabliczce znamionowej przy lewym kielichu z przodu.

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka
 

W SH już nie ma na kielichu . Teraz jest na słupku B na dole przy progu.  

Link to comment
Share on other sites

Na słupku kierowcy jest naklejka z kodem silnika ale czy naprawdę "f" ma wzmacniane gniazda tego niestety nie wiem ale podobno tak jest. Sam posiadam takiego jegomościa od trzech miesięcy. Dużo się naczytałem przed zakupem i szczerze powiem każdy nowy dzień przynosi coraz większą radość z zakupu. Szukaj raczej kraju b sprowadzane a szczególnie handlarzy omijaj bo szkoda czasu szukałem  "prawie rok"

Link to comment
Share on other sites

Albo poszukaj sam za granicą. Ja generalnie tak zrobiłem, bo u nas akurat żadnego ciekawego SH w wolnossaku nie było. Ostatecznie udało mi się własnoręcznie ściągnąć fajnego bezwypadka w bardzo dobrym stanie i za dobre pieniądze.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, P4uk4 napisał:

Albo poszukaj sam za granicą. Ja generalnie tak zrobiłem, bo u nas akurat żadnego ciekawego SH w wolnossaku nie było. Ostatecznie udało mi się własnoręcznie ściągnąć fajnego bezwypadka w bardzo dobrym stanie i za dobre pieniądze.

A masz z instalacją LPG?

Bo słyszałem o tym że trzeba regulować zawory co 20 tys km co mnie dość przeraża czy to prawda ? 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Airamdile napisał:

A masz z instalacją LPG?

Bo słyszałem o tym że trzeba regulować zawory co 20 tys km co mnie dość przeraża czy to prawda ? 

Najczęściej Regulacji wymagają po 40-50kkm przy EJ204 . Przy optymalnie ustawionej LPG można zrobić więcej przebiegu.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, spawalniczy napisał:

Warto jeszcze napisać, że w Forku SH były montowane także nowsze jednostki z serii FB20 - chyba od 2010 roku. Stosuje je się do dnia dzisiejszego w aktualnym modelu Forestera. To zupełnie inny silnik niż EJ20.

A jak wygląda sprawa z LPG w tych nowszych FB20 ? 

Link to comment
Share on other sites

Witam jestem tu nowy kupiłem florka testowego xt MY18 ale robi psikusy dla audi na autobahnie

Chciałem jeepa granda 2013 ale jest ok odkrywam Subaru mój pierwszy.I mam pytanko jak lakier zabezpieczyć bo wszystkie te nowe auta to chyba wodnymi akwarelami pomalowane

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, maro751 said:

Witam jestem tu nowy kupiłem florka testowego xt MY18 ale robi psikusy dla audi na autobahnie

Chciałem jeepa granda 2013 ale jest ok odkrywam Subaru mój pierwszy.I mam pytanko jak lakier zabezpieczyć bo wszystkie te nowe auta to chyba wodnymi akwarelami pomalowane

 

Tutaj była dość długa dyskusja na ten temat:

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.09.2018 o 15:55, Airamdile napisał:

A EJ20F co ile musi być regulowany ? 

 

Z własnego doświadczenia: EJ20F powinien być "SPRAWDZANY" co 60 kkm, a regulowany dopiero, jak będzie taka potrzeba.

U mnie (przebieg 220 kkm, silnik EJ20F) luz zaworowy był sprawdzany przy 175 kkm, i nie wymagał żadnych ingerencji, ani regulacji - więc na kolejne 15 kkm mam jeszcze spokój.

I żadnych niepokojących objawów nie ma, póki co :) 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...