Skocz do zawartości

Forester SH kilka pytań przed zakupem


Airamdile

Rekomendowane odpowiedzi

Witam planuje kupić moje pierwsze Subaru i mam kilka pytań odnośnie Forestera SH. 

Chce kupić Forestera SH z silnikiem 2.0 benzyna ( z instalacją LPG lub bez tak czy inaczej planują taką założyć ) 

Czemu akurat 2.0 słyszałem że jest to najbardziej trwała jednostka w tym aucie i tutaj moje pierwsze pytanie czy faktycznie tak jest

Jak już przy silniku jesteśmy to czy ta jednostka nadaje się do LPG ( każda czy są różne wersje tego silnika ) ? 

Może jeszcze dodam że robię dość sporo kilometrów miesięcznie bo około 2000 dlatego tak interesuje mnie trwałość i instalacja gazowa. 

Szczerze za dużo nie wiem na temat tego samochodu i tutaj obecnie ostatnie pytanie czy na coś jeszcze zwrócić szczególną uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wersję silnika po kodzie - EJ20F ma wzmacniane gniazda zaworowe i lepiej znosi gaz niż EJ204.
Przyjedź się autem i zobacz czy odpowiada Ci komfort, jakość wykończenia wnętrza itd jeśli robisz takiw przebiegi.
Zastanów się też czy nie lepszą opcją jest Legacy/Outback.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz trochę informacji:

Jeżeli szukasz samochodu na autostrady to Forek nie jest najlepszym pomysłem.

Jeżeli jeździsz po drogach krajowych i wojewódzkich to Forek zda egzamin,  przyzwoicie sprawdza się także w mieście.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie to takie informacje mi chodziło.

W jaki sposób sprawdzić wersje silnika po kodzie ? 

To sprawdzę po Vin czy na silniku jest ten numer ? 

Z tych 2000 km myślę że może z 500 jest autostradami reszta drugi powiatowe i wojewódzkie. Dlatego pomyślałem o Forku ale oczywiście też jestem zdania że przed zakupem trzeba się przejechać i sprawdzić czy auto "pasuje".

Dzięki za podrzucenie tematu już zabieram się do lektury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, ewemarkam napisał:

Kod silnika, Vin oraz skrzyni, powinien być na tabliczce znamionowej przy lewym kielichu z przodu.

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka
 

W SH już nie ma na kielichu . Teraz jest na słupku B na dole przy progu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na słupku kierowcy jest naklejka z kodem silnika ale czy naprawdę "f" ma wzmacniane gniazda tego niestety nie wiem ale podobno tak jest. Sam posiadam takiego jegomościa od trzech miesięcy. Dużo się naczytałem przed zakupem i szczerze powiem każdy nowy dzień przynosi coraz większą radość z zakupu. Szukaj raczej kraju b sprowadzane a szczególnie handlarzy omijaj bo szkoda czasu szukałem  "prawie rok"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo poszukaj sam za granicą. Ja generalnie tak zrobiłem, bo u nas akurat żadnego ciekawego SH w wolnossaku nie było. Ostatecznie udało mi się własnoręcznie ściągnąć fajnego bezwypadka w bardzo dobrym stanie i za dobre pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, P4uk4 napisał:

Albo poszukaj sam za granicą. Ja generalnie tak zrobiłem, bo u nas akurat żadnego ciekawego SH w wolnossaku nie było. Ostatecznie udało mi się własnoręcznie ściągnąć fajnego bezwypadka w bardzo dobrym stanie i za dobre pieniądze.

A masz z instalacją LPG?

Bo słyszałem o tym że trzeba regulować zawory co 20 tys km co mnie dość przeraża czy to prawda ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Airamdile napisał:

A masz z instalacją LPG?

Bo słyszałem o tym że trzeba regulować zawory co 20 tys km co mnie dość przeraża czy to prawda ? 

Najczęściej Regulacji wymagają po 40-50kkm przy EJ204 . Przy optymalnie ustawionej LPG można zrobić więcej przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spawalniczy napisał:

Warto jeszcze napisać, że w Forku SH były montowane także nowsze jednostki z serii FB20 - chyba od 2010 roku. Stosuje je się do dnia dzisiejszego w aktualnym modelu Forestera. To zupełnie inny silnik niż EJ20.

A jak wygląda sprawa z LPG w tych nowszych FB20 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tu nowy kupiłem florka testowego xt MY18 ale robi psikusy dla audi na autobahnie

Chciałem jeepa granda 2013 ale jest ok odkrywam Subaru mój pierwszy.I mam pytanko jak lakier zabezpieczyć bo wszystkie te nowe auta to chyba wodnymi akwarelami pomalowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, maro751 said:

Witam jestem tu nowy kupiłem florka testowego xt MY18 ale robi psikusy dla audi na autobahnie

Chciałem jeepa granda 2013 ale jest ok odkrywam Subaru mój pierwszy.I mam pytanko jak lakier zabezpieczyć bo wszystkie te nowe auta to chyba wodnymi akwarelami pomalowane

 

Tutaj była dość długa dyskusja na ten temat:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2018 o 15:55, Airamdile napisał:

A EJ20F co ile musi być regulowany ? 

 

Z własnego doświadczenia: EJ20F powinien być "SPRAWDZANY" co 60 kkm, a regulowany dopiero, jak będzie taka potrzeba.

U mnie (przebieg 220 kkm, silnik EJ20F) luz zaworowy był sprawdzany przy 175 kkm, i nie wymagał żadnych ingerencji, ani regulacji - więc na kolejne 15 kkm mam jeszcze spokój.

I żadnych niepokojących objawów nie ma, póki co :) 

 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...