sztarno Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Witam. Ostatnio mój obk zaskoczył mnie nisko świecącymi światłami, dosłownie tuż przed maskę. Do tej pory nie miałem z nimi problemu, świeciły przynajmniej przyzwoicie z wyraźną linią odcięcia. Po powrocie do domu ustawiłem je ręcznie wyżej (dzień później skorygowałem bo troszkę przesadziłem:) ) Lampy świeciły ok, ale chyba nie działało samopoziomowanie. Dzisiaj byłem na warsztacie zmieniać tarcze, klocki i szczęki z tyłu. Po opuszczeniu auta z podnośnika zauważyłem że zadziałało poziomowanie. Po zmroku byłem już pewien że działa, światła ustawiły się do poprzedniej pozycji, jednak gdy zajechałem po żonę do pracy to zauważyłem że na postoju przy uruchomionym silniku po pewnym czasie znowu opadły. Podniosły się po ruszeniu i przejechaniu około 500m wyregulowały i tak już zostało do następnego postoju pod bankomatem. Tam opadły i już się nie podniosły. Ani razu nie wyskoczył mi błąd od poziomowania na desce. I teraz do sedna... gdzie szukać problemu? Domyślam się że usterka tkwi w czujnikach od poziomowania, tylko jak je zdiagnozować? Czy może być problem z jakąś centralką od poziomowania bądź też silniczkami w lampach (jak poziomowanie działało to obie lampy równo się podnosiły/opadały więc to chyba można wykluczyć). Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Najpierw sprawdź czujniki poziomowania przedni i tylni. Przedni i tylni prawy wachacz. Być może wyskoczył/pękł pałąk od czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek78 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 (edytowane) na 99% tylny czujnik poziomowania - ja już drugi raz go wymieniałem ostatnio a przedni bez problemu Edytowane 15 Września 2018 przez klonek78 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 kontrolka samopoziomowania się nie świeci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztarno Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Kontrolka zapala się tylko przy włączeniu zapłonu (więc działa) potem już się nie świeci, nie zapala. Dzisiaj testowali moje czujniki na podnośniku i podobno działają bez zarzutu. W poniedziałek po południu wracam na warsztat więc dopytam.Dziwi mnie fakt opadania świateł na postoju. Jakieś sensowne wytłumaczenie tego ktoś zna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek78 Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Czujnik położenia to zwykły potencjometr nastawny z trzema pinami. 1 i 3 to obwód pełnej ścieżki i dopóki jest po niej przejście to sterownik nie wykrywa problemu. Problemem jest tu ta część nastawna (pin 2) która podaje na wytartym kawałku coś ponad 1Mohm i sterownik interpretuje to nie jako błąd tylko skrajne położenie. Na podnośniku wahacz jest odciążony i potencjometr znajduje się w pozycji w której styk w potencjometrze jest dobry. Niestety 500zł pójdzie chyba że po taniości utniesz wtyczkę i dolutujesz dwa oporniki (z pierwszego czujnika zrobiłem sobie takie coś na wszelki wypadek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Jeśli faktycznie to wina jednego z czujników to po taniości będzie kupić na ali https://pl.aliexpress.com/item/Homie-High-Quality-84031FG000-84031-FG000-84031-FG000-For-Subaru-Forester-Impreza-Head-Lamp-Level-Sensor/32901253848.html?spm=a2g17.10010108.1000016.1.240f7397BcvCoN&isOrigTitle=true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztarno Opublikowano 16 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 49 minut temu, klonek78 napisał: chyba że po taniości utniesz wtyczkę i dolutujesz dwa oporniki (z pierwszego czujnika zrobiłem sobie takie coś na wszelki wypadek) Przy tej opcji musiałbym chyba jeszcze podmienić czujnik przedni na ten tylny przerobiony. Nie wiem czy dobrze myślę ale ten z tyłu robi chyba większą robotę, przedni raczej nie zmienia zbytnio swojego położenia. Dobrze myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdoon Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 U mnie pękł uchwyt przedniego czujnika. Taka blaszka zgięta pod kątem prostym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się