Skocz do zawartości

Opadające światła - ksenon


sztarno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio mój obk zaskoczył mnie nisko świecącymi światłami, dosłownie tuż przed maskę. Do tej pory nie miałem z nimi problemu, świeciły przynajmniej przyzwoicie z wyraźną linią odcięcia. Po powrocie do domu ustawiłem je ręcznie wyżej (dzień później skorygowałem bo troszkę przesadziłem:) ) Lampy świeciły ok, ale chyba nie działało samopoziomowanie. Dzisiaj byłem na warsztacie zmieniać tarcze, klocki i szczęki z tyłu. Po opuszczeniu auta z podnośnika zauważyłem że zadziałało poziomowanie. Po zmroku byłem już pewien że działa, światła ustawiły się do poprzedniej pozycji, jednak gdy zajechałem po żonę do pracy to zauważyłem że na postoju przy uruchomionym silniku po pewnym czasie znowu opadły. Podniosły się po ruszeniu i przejechaniu około 500m wyregulowały i tak już zostało do następnego postoju pod bankomatem. Tam opadły i już się nie podniosły. Ani razu nie wyskoczył mi błąd od poziomowania na desce. I teraz do sedna... gdzie szukać problemu? Domyślam się że usterka tkwi w czujnikach od poziomowania, tylko jak je zdiagnozować? Czy może być problem z jakąś centralką od poziomowania bądź też silniczkami w lampach (jak poziomowanie działało to obie lampy równo się podnosiły/opadały więc to chyba można wykluczyć).

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź czujniki poziomowania przedni i tylni. Przedni i tylni prawy wachacz. Być może wyskoczył/pękł pałąk od czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się tylko przy włączeniu zapłonu (więc działa) potem już się nie świeci, nie zapala. Dzisiaj testowali moje czujniki na podnośniku i podobno działają bez zarzutu. W poniedziałek po południu wracam na warsztat więc dopytam.
Dziwi mnie fakt opadania świateł na postoju. Jakieś sensowne wytłumaczenie tego ktoś zna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia to zwykły potencjometr nastawny z trzema pinami. 1 i 3 to obwód pełnej ścieżki i dopóki jest po niej przejście to sterownik nie wykrywa problemu. Problemem jest tu ta część nastawna (pin 2) która podaje na wytartym kawałku coś ponad 1Mohm i sterownik interpretuje to nie jako błąd tylko skrajne położenie. Na podnośniku wahacz jest odciążony i potencjometr znajduje się w pozycji w której styk w potencjometrze jest dobry. Niestety 500zł pójdzie chyba że po taniości utniesz wtyczkę i dolutujesz dwa oporniki (z pierwszego czujnika zrobiłem sobie takie coś na wszelki wypadek) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, klonek78 napisał:

chyba że po taniości utniesz wtyczkę i dolutujesz dwa oporniki (z pierwszego czujnika zrobiłem sobie takie coś na wszelki wypadek) 

 

Przy tej opcji musiałbym chyba jeszcze podmienić czujnik przedni na ten tylny przerobiony. Nie wiem czy dobrze myślę ale ten z tyłu robi chyba większą robotę, przedni raczej nie zmienia zbytnio swojego położenia. Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...