Skocz do zawartości
MForbi

Sprzedaż samochodów niespełniających nowych norm w roku 2019

Rekomendowane odpowiedzi

Norma Euro 6 d obowiązuje od 1 września więc wszystkie pojazdy jak forester XT musiały być zarejestrowane przed tym terminem . Wszystkie Forestery XT stojące w salonach są zarejestrowane. 

Pytanie do importera, modele z jakimi silnikami spełniają nowe normy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 9/11/2018 at 12:59 PM, Polak821 said:

 . Wszystkie Forestery XT stojące w salonach są zarejestrowane. 

Czy to nie powinno wpłynać na obniżenie ceny? Pomimo, że samochód nowy, to jakby nie patrzeć kupujacy nie jest formalnie  pierwszym właścicielem. Pytam przewrotnie, bo przecież powszechnie wiadomo, że Subaru sprzedaje samochody, a nie rabaty:P 

A na serio, uważam, że w takim przypadku cena powinna być niższa, jak jest w przypadku innych marek.

Edytowane przez peteres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, peteres napisał:

A na serio, uważam, że w takim przypadku cena powinna być niższa, jak jest w przypadku innych marek.

Po co? Przecież nie mają problemów ze zbytem i zaleganiem. 

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No raczej zalega troche Forkow, w tym XT, a tu jest podobno ostatnia szansa na ich zakup..,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.09.2018 o 12:59, Polak821 napisał:

Norma Euro 6 d obowiązuje od 1 września więc wszystkie pojazdy jak forester XT musiały być zarejestrowane przed tym terminem.

 

Czy to w jakiś sposób blokuje nam możliwość importu i rejestracji np. takiego Outbacka 3.6 z USA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.09.2018 o 16:14, LosioDriver napisał:

 

Czy to w jakiś sposób blokuje nam możliwość importu i rejestracji np. takiego Outbacka 3.6 z USA?

 

 

Nie, lecz nowe auto nie wchodzi w grę, musiałbyś mieć już tam zarejestrowane auto a potem wykonać import do kraju.

 

 

Gdyby ktoś był zainteresowany mam jeszcze kilka sztuk FOR XT - > Szczecin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, BartoszN napisał:

Nie, lecz nowe auto nie wchodzi w grę,

 

czemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Tiger napisał:

 

czemu?

 

Ponieważ na fabrycznie nowe auto potrzebna by była homologacja która w europie jest niemożliwa - np ze względów na emisję spalin, inne światła itp.

W stanach wystarczy nowe auto zarejestrować na kogoś a potem je wysłać do kraju, w Polsce przystosować światła by auto mogło przejść badanie techniczne i można iść do wydziału komunikacji rejestrować auto.

 

Tu chodzi i coś na zasadzie wprowadzenia na rynek danego produktu a gdy auto jest już zarejestrowane to analogicznie produkt ten jest wprowadzony do obiegu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.09.2018 o 10:04, MForbi napisał:

Czy w myśl tego artykułu  jest szansa ze bedzie jednak jakaś ilość np. Forestera XT w roku 2019 ?

Artykułu nie moglem przeczytać, gdyż nie planuje wykupienia abonamentu :)

Zakładam jednak, że chodzi o temat derogacji.

Założenia unijne mówią ( bez wchodzenia w szczegóły) , że derogację można otrzymać na ilość aut odpowiadającą 10% sprzedaży z poprzedzających 12 miesięcy. Samochody podlegające derogacji muszą się już znajdować na terenie Unii. Poszczególne państwa mogą tę ilość (10% ) w ramach przepisów nacjonalnych zwiększyć ( tak np. jest w Niemczech, gdzie ilość aut w derogacji nie jest limitowana ). W Polsce jest to dokładnie max. cytowane 10%.

Wiedząc, że FXT "wypadnie" z programu przygotowaliśmy derogację głównie pod kątem tego właśnie modelu ( + trochę aut z innych linii modelowych ). Na początku września mieliśmy więc jeszcze ok. 80 nowych FXT bez rejestracji w magazynie. Ok. połowy zostało już zamówione pod konkretnych klientów, więc oczekujemy, że ostatnie egzemplarze zostaną sprzedane w październiku.

Dealerzy istotnie trochę aut zarejestrowali i te też są ( jeszcze ) częściowo dostępne.  Natomiast prawdopodobieństwo, że pozostaną jeszcze jakieś na przyszły rok jest bliskie zeru.

2 godziny temu, BartoszN napisał:

W stanach wystarczy nowe auto zarejestrować na kogoś a potem je wysłać do kraju, w Polsce przystosować światła by auto mogło przejść badanie techniczne i można iść do wydziału komunikacji rejestrować auto.

Blisko, ale nie całkiem. W myśl przepisów unijnych samochód jest traktowany jako nowy jeżeli nie był wcześniej dopuszczony do ruchu, lub jeżeli jego dopuszczenie do ruchu poza granicami Unii było na okres krótszy, niż 3 miesiące. Tak więc "zarejestrować na kogoś i wysłać" nie jest wystarczające. 

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale moment, nie mogę iść do salonu w USA kupić sobie auta (fabrycznie nowego) i przywieźć go do Polski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Tiger napisał:

no ale moment, nie mogę iść do salonu w USA kupić sobie auta (fabrycznie nowego) i przywieźć go do Polski?

Ależ oczywiście, że tak. Tyle, że nie będzie go można zarejestrować.

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomimo że będzie miał amerykański dowód rejestracyjny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Tiger napisał:

pomimo że będzie miał amerykański dowód rejestracyjny?

Tak jak napisałem - aby zostać uznanym za pojazd używany samochód zgodnie z prawem musi być zarejestrowany poza Unią przez min. 3 miesiące.

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, czyli jak kupię fabrycznie nowy pojazd w USA, zarejestruję go "na siebie" i po trzech miesiącach auto przyjedzie do Polski, to jestem pierwszym właścicielem fabrycznie nowego pojazdu z USA w Polsce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.09.2018 o 13:50, BartoszN napisał:

 

 

Nie, lecz nowe auto nie wchodzi w grę, musiałbyś mieć już tam zarejestrowane auto a potem wykonać import do kraju.

 

 

Gdyby ktoś był zainteresowany mam jeszcze kilka sztuk FOR XT - > Szczecin.

Rozważam kolor czarny lub szary. Mam już pewną propozycję od jednego dealera, ale może u Ciebie będzie korzystniej? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jest przyjacielem myjni. To jest dział pytań do Dyrekcji a nie poradnik wyboru koloru auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja mam pytanie jakie modele będą dostępne w 2019 roku w salonie. Ponoć nie będzie już Levorga a wiadomo kiedy pojawi się coś innego? Kończy mi się leasing i myślę już o nowy modelu ;)

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozważam kolor czarny lub szary. Mam już pewną propozycję od jednego dealera, ale może u Ciebie będzie korzystniej? 
Z fabrycznie nowych aut mam tylko kolor biały, co do ciemnego koloru - czarnego, mam samochód demonstracyjny w wersji Exclusive, przebieg 9500 km - cena 94.000zl brutto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Rafik83pl napisał:

To ja mam pytanie jakie modele będą dostępne w 2019 roku w salonie. Ponoć nie będzie już Levorga a wiadomo kiedy pojawi się coś innego? Kończy mi się leasing i myślę już o nowy modelu ;)

Niestety trochę za wcześnie, aby informować o szczegółach.

Aktualnie w ofercie pozostają OBK, Forester N/A, Impreza 1.6 , XV 1.6, BRZ.

2019 będą naturalnie "uzupełnienia", ale o tym jeszcze nie teraz :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok to grzecznie czekam ;)

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Japończycy Edycja moderatora. Wszyscy są zdziwieni zaostrzeniem norm i obecnie nie mają silników które by je spełniały. Poza Lexusem cała reszta ma jakieś albo przedpotopowe albo dychawiczne silniczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×