Skocz do zawartości

Subaru Baja - pick-up czy Legcy z otwartym bagażnikiem?.


rutek111

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam info w necie, ale nic nie znalazłem. Czy ktoś wie jakie różnice są w zawieszeniu pomiędzy modelem Baja, a Outback? Z tego co wyczytałem ma większy prześwit, aż 23 cm :) ., Ale np czy ma wzmocnione zwieszenie lub np jest zbudowany na mocniejszej ramie jak np. Mithsubishi L200 z tego okresu?  Czy Baja ma większy reduktor lub inne ,,bajery" w skrzyni?

Odnoszę wrażenie, ze jest to po prostu Legacy ze zmienionym bagażnikiem.

Może ktoś coś wie?

Edytowane przez rutek111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rutek111 napisał:

Ale np czy ma wzmocnione zwieszenie lub np jest zbudowany na mocniejszej ramie jak np. Mithsubishi L200 z tego okresu?

Ale Baja ma nadwozie samonośne a nie ramę :) To jest Legacy III / Outback II z uciętym dachem nad bagażnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

https://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/274539-02-Subaru-Outback-Mild-Lift

 

Czy sprężyny są faktycznie grubsze? Baja vs. OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dla poszukujących bezcennych informacji technicznych o Baja. Mimo,że Outback i Baja wyglądają przodem podobnie, to nawet przednie,boczne szyby są inne... o 1cm niższe. Dziś próbowałem wymienić na Outbackowe z lat 99-04 (nieporysowane od offroadowego piachu)i powiem tak...  szyby wyglądają tak samo i kształt na oko się zgadza,ale góra szyby jest niższa o 1 cm i na dole szyby ,środkowe mocowanie jest minimalnie przesunięte. Początkowo myślałem,że środkowe mocowanie gwintu jest przekoszone (w OBK szybie) ,ale nie :/ ewidentnie nie pasuje.szyby są inne.  Jeszcze bardziej mnie to utwierdza w decyzji o kupowaniu polisy (PZU szyba), bez względu na to co później by ubezpieczyciel robił z tematem rozbitej szyby.  Pytanie teraz jest takie: Czy szyba czołowa też się różni? może ktoś zna odpowiedz na te pytanie.  a może ktoś wymieniał przednie boczne szyby w Baja , od jakieś wersji OBK i szyby pasowały? 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 13.04.2019 o 01:08, Qubu666-Baja napisał:

Dla informacji poszukujących bezcennych informacji technicznych o Baja. Mimo,że Outback i Baja wyglądają przodem podobnie, to nawet przednie,boczne szyby są inne... o 1cm niższe. Dziś próbowałem wymienić na Outbackowe z lat 99-04 (nieporysowane od offroadowego piachu)i powiem tak...  szyby wyglądają tak samo i kształt na oko się zgadza,ale góra szyby jest niższa o 1 cm i na dole szyby ,środkowe mocowanie jest minimalnie przesunięte. Początkowo myślałem,że środkowe mocowanie gwintu jest przekoszone (w OBK szybie) ,ale nie :/ ewidentnie nie pasuje.szyby są inne.  Jeszcze bardziej mnie to utwierdza w decyzji o kupowaniu polisy (PZU szyba), bez względu na to co później by ubezpieczyciel robił z tematem rozbitej szyby.  Pytanie teraz jest takie: Czy szyba czołowa też się różni? może ktoś zna odpowiedz na te pytanie.  a może ktoś wymieniał przednie boczne szyby w Baja , od jakieś wersji OBK i szyby pasowały? 

 

Może być tak że tylko od wersji US będzie szyba pasować. W końcu BAJA chyba w hameryce składana??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzixd - Baja w Hameryce ,dokładnie... Masz rację .Szczerze ,to nie przemyślałem tego ruchu,bo być może błędnie założyłem,że buda Outbackowa US jest 1:1 jak EU . hmmmm... ,no to mi dałeś teraz gwoździa,a że lubię rozwiewac wszystkie mity z domysłów (Twój jest akurat możliwy i to mi się podoba. Konkretnie i rzeczowo) ,to jakoś to rozgryzę. Szyby ,to największy "ból"  Subaru Baja (dla potomnych ;) ) Prawie wszystko można obejść i "załatwić" w cenach spokojnie do przyjęcia (trzeba jednak ostro się wgryzać w tematy techniczne,jak w naszej konwersacji z Dzixd). Lampy Tył (co wielu ludzi myśli,że jest mega problem) to nie problem. Od ręki nie będzie jak do VW,ale w 2 tygodnie da radę załatwić. te na klapie to np za 250zł kupiłem i to 2szt. z przesyłką (te nie są takie cenne ,jak tylne zewnętrzne L-P. P jest nieco droższa od L ) . Drobnice plastikowe ,bez problemu idzie załatwić. Największy problem to szyby ,bo nikt szkła nie chce wysyłać (ból...,bo czarną tylną szybę używkę można już od 150zł kupić ,tylko,że w USA .) Problem to długie listwy paki ,tunel i wszystko,co gabarytowe (koszta wysyłki z Usa psują zabawę przywracania świetności samochodu za grosze) .  Temat rzeka,ale można dać radę (o ile ktoś w gorącej wodzie nie jest kompany)  Wracając do szyby. muszę sprawdzić mocowania z rolkami (te do prowadnic) z wersji US (outbackowe) , po tym już coś będę mógł powiedzieć.... Póki co ,to  mam wszystkie szyby ;) Chciałem jednak przełożyć na szybko OBK---> BAJA i cieszyć się idealną przejrzystością.  Pozostała mi "rzeźba" i szlif tlenkiem ceru (idzie elegancko i na szybach znikają rysy) . Jeżeli kiedyś ogarnę ten temat ,ale teraz "na musiku" nie jestem ,więc to odległa sprawa...

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Postanowiłem, że będę wpisywać, dla kolejnych użytkowników Subaru Baja różnice OBK vs Baja. Wszystko co tu będzie wpisane, będzie znaczyć, że sam dotknelem czegoś dosłownie i w przenośni. dokupiłem cześć z OBK, montowalem do "BAJA" i sukces!!!, albo jedno wielkie "g", bo cześć jest inna. Będę pisać krótko i na temat.

Legenda:

 

1:1- znaczy ,że sukces "od strzała" wszystko pasi.

 

1:2-pasuje ,ale po "modach" na częściach OEM ,czyli regenerujemy, naprawiamy zepsuta cześć z "BAJA" z użyciem części z "OBK". Robota względnie "szybka" i miła. Przy "piwku"

 

1:3 - to co wyżej ,ale z potem na czole , bezpiecznym "kombinowaniem" tj podcinaniem flexem, poddawaniem , dodaniem epoxy, nawiercaniem, narzynaniem etc. Więcej roboty niż w wersji naprawy/wymiany 1:2

 

1:0 - brak sukcesu, bo z OBK to nie ta część. W pickupie jest unikalna, zaprojektowana, dla "Baja". Nie da się przełożyć, przerobić, naprawić danej czesci w sposób "garażowy" używając w jakolwiek sposób części z OBK. (Wykluczamy technologie druku 3D, piece hutnicze itd.Musialaby być tylko stara dobra  "szkoła" naprawy ;)Po prostu trzeba szukać OEM)

BHP to podstawa, bo samochód po naprawach/spasowaniu części ma by bezpieczny, bo o to w tym wszystkim chodzi i wszelkie opisywane spasowania,naprawy były i są ok.

 

Zaczynamy:

- pasy bezpieczeństwa (1:3) . Na szczęście da się temat ogarnąć, kompletnie nie ingerując w napinacz. Napinacz w OBK i BAJA różni się "lekkim" przesunięciem-wyprofilowaniem mocowania u dołu. Jako, że temat jest "delikatny" i nie ma miejsca na jakiekolwiek grozne " rzeźby", od razu uspokajam... Kostki podłączenia pod system "Airbag" są te same. Otworzysz ,popatrzysz na dwa napinacze i zobaczysz co trzeba zrobić. Reasumując: trochę roboty, napinacz OEM wstawiony, podłączony pod sys. "Airbag". Poduszka w pysk nie wystrzeliła, bo system "uzbraja się" ,jak trzeba.

Rada: pomimo ,że przy pierwszym kontakcie z napinaczami OBK i BAJA jest wrażenie, że są inne,nie należy panikować. Spokojnie popatrz, przypasuj, porównaj. Przyłóż ten z OBK w miejsce gdzie siedział ten z BAJA. Z tą wiedzą idziesz w ciemno, robisz co trzeba i masz zwijający się , działający napinacz. Ogólnie jedyna różnica, która jest widoczna,ale tylko dla "wtajemniczonych", to kolory metek z napisem SUBARU. Baja-metka biała, OBK-czerwona (może inny rocznik OBK ma biała? Tego nie wiem...)

Koszt używki L i P, (coś około) 50zl(2szt.) 

 

(Oczywiście ryzyko grzebania przy tym temacie jest dla ludzi którzy są odpowiedzialni i powyższy tekst to miejska legenda na dobry sen... Instrukcji ogarnięcia tematu nie daję ze względu na zdrowy,mocny sen ;) )

 

-półośki przód 1:1

Robota przyjemna, ale pod warunkiem, że "używki" trzymają się i nie są "zajechanie" . Polecam szukać półosi bezpośrednio z OBK. Nie sprawdzałem np z Forestera (podobno pasują, ale musiałbym sam je dotknąć, wstawić i porównać)

Kupiłem początkowo jedną używkę z Legacy. Kupiłem manszety OEM wew i zew. Czyli cały zestaw OEM . Zdziwiłem się ,bo guma na przegub zewnętrzny NIE PASOWAŁA, więc uważać na to z którego samochodu są półosie!!! Do wyboru są "Legacy", "Legacy Outback" i "Outback" . O co z tą "kołomyja" chodzi? Ktoś powiedział, że jest tylko "Legacy" i "Outback". Doszedłem ,dzięki amerykańskiemu forum, że tak nie jest i był "Legacy Outback" . Mi też nos podpowiadał że jest , ponieważ na stronce ogłoszeniowej w DE jest mnóstwo "Legacy Outback" . Link do wyjaśnienia tego tematu wrzucę. Reasumując: wg mnie Legacy ma inną średnicę (była wg mnie oryginalna) na którą nachodzi guma OEM OBK(jest taka sama ,jak w Baja)  i taka półoś może być idealna do wymontowania przegubu wew, który jest taki sam 

Polecam szukać półosi z OBK, bo pasują 1:1

Koszt 4 polosiek-uzywek OEM 

200zl z przesyłkami. Gumy wew i zew OEM 150zl na stronę-polecam bo jakość manszet oryginalnych vs nieoryginalnych to zupełnie inna bajka jakościowa. Uważam, że cena-jakosc jest w porządku, bo zabezpieczenie przegubow półosi, oryginałem, da spokój. Montując jakiegoś flaka za 20zl możemy sobie narobić "bigosu",w dobrej półosce.

Konkret i meskie wnioski:

Próbując reanimować półosie na oryginalnych częściach, rozbierając-skladajac np przegub 1z3 uzyskałem spokój na 6miesiecy. "Regenerację" robiłem solidnie, wszystko czyste, sprawdzone, np przegub zew nie miał luzów itd. stwierdzam, że: 

-WARTO kupić/zbierać na nową półoś oryginał. Podsumowując koszta opasek,manszetę, straconego czasu na wielokrotne próby składania,wmontowania do samochodu, lepiej odkładać pieniądze i mieć spokój "od strzała" 

- PLANUJ wcześniej zmianę półosi, bo jeżeli półoś "chrupnie" nie dostaniesz jej od ręki. Ludzi przerasta cena OEM za 1szt. sklepów nie interesuje magazynowanie stali. Wszyscy zgodnym chórem mówili, że półosie Subaru są solidne, rzadko "strzelają" ,więc z punktu widzenia sklepów towar się kurzy-rozumiem. Z punktu widzenia klienta cena 3000zl za 2szt. Pobudza wyobraźnię i stan konta się kurczy, ale... Solidność kosztuje i tu trzeba oddać rację. Jeżeli wydam, to się to "odpłaca". Tak jest w wielu przypadkach Czesci OEM. Wstawiam cześć-zapominam o temacie na wieki.

Jest lekki paradoks, bo poloski kosztują tyle, co cały uzywany samochód, no ale... Wiadomo, dlaczego w PL mamy samych fanów marki :) Ps. Subaru najdroższy jest remont silnika i poloski, a resztę jakoś się dokupi i naprawi... ;P 

 

- 1:0 drążki kierownicze. Jeżeli podejdziesz do tematu standardowo, to nie pasują. Chodzi o to, że tu wychodzą niuanse między wersjami EU--US. Nie bierz tego za pewnik(bo nie sprawdzałem osobiście) ale OBK i BAJA w produkcji USDM to to samo, więc temat rozbija się pewnie o różne "magle" w wersji EU i US. Finalnie drążki ściągałem że stanów, po numerze OEM dla "Baja" . Uparłem się na oryginały. W Polsce o ile dobrze pamiętam koszt był 800zl za dwa, ja kupiłem OEMy po cle,wysyłce z USA za 400zł komplet.

Drążki z "Europy" nie pasuja.

- 1:1 końcówki drażków(US wersja). Odkrecasz stare, przykrecasz nowe i po temacie.

 

- 1:1 - Manetka kierunkowskazów. Bierzesz z "Legasia III" , "Outback II" ,płacisz 30zł za piękną uzywkę, 10 min roboty i masz w d starą... ;)

- 1:0 manetka wycieraczek, sprysk itd. tylko i wyłącznie z Baja, bo nie ma tylnego spryskiwacza i wycieraczki w tym modelu

(Ale... Może jest cień nadziei, żeby regenerować tę z "Baja" , dzięki częściom z Legasia, albo OBK. Szansa. Jest duża, kwestia rozbiórki, porównania części. Myślałem nad tym i na logikę, to powinno się udać, ale łba nie dam sobie ściąć. Jeżeli coś się stanie z moją, to na bank nie będę od razu "lecieć" do komputera o na eBay amerykański... Nie. Kupię za 30zl uzywkę z dawców i bedą testy, próby)

 

1:3 - konwersja na przód poliftowy (części OEM z Legacy, albo Outback. Inna maska, grill, kostki el, lampy)

 Da się i dziś już to wiem, po żmudnym boju(mam 90% ukończone)

Na dzień dobry od razu mówię, że temat nie jest Plug&Play.

Trzeba ciąć blachę, ciąć kostki itd.

Same lampy pasują, maska też. Jedynie to że względu na różne zderzaki jest mała ,niewypełniona dziurka, między lampa, a zderzakiem(nie widać chamsko)

Temat raczej dla rzeźbiacych McGuyverów

 

1:0 - przerywacz kierunkowskazów jest inny, niż w wersjach europejskich, ma inaczej rozstawione nóżki, więc nawet nie ma co kombinować, jeżeli chce się zachować oryginał o nie ciąć, lutować. Taki przerywacz, to rzecz nie do dostania "od ręki", z półki. To niestety zła wiadomość, jeżeli ma być oryginał.

Świetna wiadomość jest taka, że można dobrać coś podobnego ,ale nie można go zamontować we właściwym, dla niego miejscu i dynda. Oryginał bedę regenerować, żeby wrócił na swoje miejsce

Reasumując: przerywacz kierunkowskazów z OBK, LEGACY, wersja EU, nie pasuje do BAJA, ale do usprawnienia działania jest opcja na wstawienie nieoryginalnego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Qubu666-Baja
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...
W dniu 5.09.2018 o 17:45, DETT napisał(a):

Baja nie ma tego bajeranckiego wysuwanego uchwytu na kubek/puszkę w konsoli środkowej. :mrgreen:

Wystarczy przełożyć cały panel z wersji EU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To racja. Można podmienić, ale srebrnych takich nigdy nie widziałem, byłby "drewno", "piano Black". Jedyny srebrny OEM z wysuwana szuflada na kubek, to jest w odbiciu lustrzanym, czyli JDM 

Na filmie kolor paneli, jak w Baja, nowsze roczniki mają panele wygladajace, jak zrobione z "nierdzewki"

Malowanie panelu w grę wchodziłoby, ale na panelu po lewej są piktogramy i ciężka sprawa :/ jedyne co możliwe, to dobrać lakier, do koloru panela i pomalować prawą stronę, a lewą zostawić, bo kiera rozdzieliłaby ewentualne delikatne różnice w kolorze. 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Pacjent Subaru Baja.

 

Czy ktoś spotkał się przypadłością że po włączeniu manetką świateł mijania, nie włączają się tylne lampy? Na razie ratuję się włączaniem świateł pozycyjnych, ale trzeba problem ogarnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...