Jump to content

Czy warto wykupić dodatkową gwarancję na 5 lat do Forestera XT


Recommended Posts

17 minut temu, Carlo Gambino napisał:

Silnik wymaga wysokiej jakości benzyny (98-oktanowa)

Benzyna wysokooktanowa nie jest lepszej jakości od tej niższej oktanowo, producent wystroił silnik na 95 oktanów to takiego trzeba używać. Idąc tym tokiem myślenia kup sobie paliwo lotnicze i ciesz się, ze "robisz dobrze" silnikowi

Link to post
Share on other sites
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Z tego co mi wiadomo to już w samym Wrocławiu wymieniano skrzynie i silniki. Faktury grubo 10x tyle co ww ubezpieczenie. Ja lubię spać spokojnie, więc wziąłem - to dodatkowy autu przy odsprzedaży. Pyt

Kiedyś mi powiedziano, że nie warto gdyż Forestery się nie psują. Uważam, że każdy musi podjąć taką decyzję sam. Wszystko zależy co wydarzy się w ciągu 2 lat ekstra gwarancji. Nikt nie przewidzi przys

No nie zaleca i efektem było u mnie uratowanie skrzyni w ostatnim momencie, a łożysko po 126 tysiącach wyglądało jak meble z ikea do samodzielnego złożenia o oleju po takim przebiegu szkoda gadać bo

Posted Images

Chyba trochę od tematu odbiegliśmy .U mnie gwarancja kończy się w grudniu 2019 , zaproponowano mi dodatkową gwarancję  za 6000 zł.

Na gwarancji miałem naprawiany samochód, naprawa a w zasadzie tylko część kosztowała 5000zł, no i mam dylemat, wykupić, czy nie brać.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 8.10.2018 o 12:41, aflinta napisał:

2,5T było kontrowersyjne od samego początku, owszem dół miało świetny w porównaniu do 2.0 ale problem UPG w silnikach 2,5 (nie tylko turbo) jest powszechnie znany.

 

2,5 T. Obrócona panewka przy 85k. Silnik delikatnie traktowany od początku. Padł po godzinie jazdy po mieście głównie w korkach. Patrząc na ogłoszenia sprzedaży nietrudno trafić na auta z wymienionym silnikiem z tego powodu. Także to nie jest jednostkowy przypadek. 2.0 DIT także to dotyczy.

Link to post
Share on other sites

moj Ojciec ma MY15 2.0TX przebieg niecałe 45kkm jezdzi delikatnie na moje oko, olej wymienia co 6-8tkm jest wszystko Ok.

Jeden minus z mojej strony do ASO Dawoj, mianowicie był pod koniec sierpnia na przeglądzie w dniu gdy kończyła się gwarancja i nikt nic nie mówił o aktualizacji komputera. Gdy odpalę silnik po nocy to lekko narywa i puszcza białego bąka było to przekazywane przez tatę lecz stwierdzili że trzeba by było zostawić samochód najlepiej. Pytam się więc gdzie jest te sławne ASO Subaru które zna swoje auta?! Poczułem się tak samo gdy miał audi i mechaników w ASO trzeba było uczyć i pilnować przez brak pojęcia, sam mu kazałem wręcz iść i kupić Subaru bo już miałem dosyć. Przegląd gwarancyjny wyglądał następująco, podłaczenie komputera, zmiana oleju, oględziny samochodu, czas spędzony w ASO 6 godzin ! Dwie godziny noszenia papierków przez panie potem pana, kto tam to nadzoruje to nie wiem chyba że mają płacone za godziny i aby mieć subaru trzeba mieć po prostu wolne. 

@Nosek kreseczka ok, ale wiesz jaki skutek ma zalewanie paliwa 95 do DIT dla układu dolotowego? :) albo stosowanie oleju 5W30 w mocno wysilonej jednostce XT Producent Ci przekazał? zapewne Nie. 

 

edit: Zapomniał bym, mechanik na przeglądzie gdy się go zapytał czy można zrobić konserwacje podwozia odp cytuje ..." panie w nowym by to miało sens, a w takim trzy letnim to juz można więcej szkód zrobić niż pożytku" :) a na temat zardzewiałej rury wydechowej stwierdził że to normalne, auto garażowane jezdzone od święta...

 

btw: Jakie jest hasło do topiku olejowego? 

 

Edited by Carlo Gambino
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Carlo Gambino napisał:

(...) wiesz jaki skutek ma zalewanie paliwa 95 do DIT dla układu dolotowego? :) albo stosowanie oleju 5W30 w mocno wysilonej jednostce XT Producent Ci przekazał? (...)

 

i jakie sa skutki 95-ej benzyny i 5W30 w tym aucie?

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

i jakie sa skutki 95-ej benzyny i 5W30 w tym aucie?

 będą skutki w formie tematów nagar w dolocie, na czwartym cylindrze panewka bez smarowania, wycieranie koła wałeczka zanik ciśnienia.

 

Widzę że masz/miałeś kilka silników i wiesz że na pełnym kaporze przy 800 iluś stopniach temperatury spalin 250hp to jest już Silnik nie kosiarka. Jeden jezdzi z głową inny obróci panewe bo uważa ze XT jest po to by upalać na 5W30 co 15kkm.

Edited by Carlo Gambino
Link to post
Share on other sites

od ok. pół roku jeżdżę na Pb95 z Białorusi. Jak wiadomo to jest paliwo bez dodatku biokomponentów (tankowane bezpośrednio z dystrybutora, bez żadnych kombinatorów-pośredników).  Wcześniej cały czas tylko 98. I co powiem? ano to, że forkowi bardziej smakuje ruska 95 od polskiej 98! to widać, słychać i czuć.

Link to post
Share on other sites

wiem sam leję 95 ;) ale to nie oznacza że jest to zdrowe sam soft jest bardzo słabo zoptymalizowany pod tym kontem ma założenia chyba pod paliwo w USA. Jak odpale zimnego to siwy batory poleci nie przepalony, już nie mysle co sie dzieje na takim ubogim paliwie jak turbo MGT22 dmucha 1,1bara 

Edited by Carlo Gambino
Link to post
Share on other sites
W dniu 16.11.2018 o 05:02, Carlo Gambino napisał:

 będą skutki w formie tematów nagar w dolocie, na czwartym cylindrze panewka bez smarowania, wycieranie koła wałeczka zanik ciśnienia.

 

Nawet jakbyś lał 100 i miał mapę pod 100 to i tak to nie pomoże. Kilku producentów sprawdzało takie rozwiązania w silnikach z bezpośrednim wtryskiem i miało to działanie homeopatyczne. Dlatego niektórzy (VW w nowych TSI albo Lexus w turbo benzynach) montują dodatkowe wtryskiwacze w kolektorze.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Mnie się kończy gwarancja w lutym 2019 r. i też myślę o przedłużeniu. To się w ogóle da? Przebieg mam za to mały bo jakieś 23 tys. Co myślicie?

Link to post
Share on other sites

B-52 zadałem to samo pytanie co Ty , i jak widzisz nie było odzewu . Ciekawi mnie czy na dodatkowej 2-letniej gwarancji komuś coś się przydarzyło, jeśli są tutaj tutaj takie osoby to z chęcią poczytam o ich gwarancyjnych naprawach.

Link to post
Share on other sites
W dniu 5.10.2018 o 07:58, zbrowa napisał:

Pojawiło się wycie ze skrzyni przy dynamicznym przyspieszaniu. Po demontażu trudno było stwierdzić co jest przyczyną, więc zapadła decyzja o wymianie skrzyni na nową.
Przebieg niecałe 100 tyś. km.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 17.11.2018 o 14:12, RoadRunner napisał:

 

Nawet jakbyś lał 100 i miał mapę pod 100 to i tak to nie pomoże. Kilku producentów sprawdzało takie rozwiązania w silnikach z bezpośrednim wtryskiem i miało to działanie homeopatyczne. Dlatego niektórzy (VW w nowych TSI albo Lexus w turbo benzynach) montują dodatkowe wtryskiwacze w kolektorze.

nie chodzi mi tu o spłukiwanie pośrednim wtryskiem, tylko o to jak seryjne oprogramowanie nie przepala paliwa... odpal Subaru przy +20C po nocy i obserwuj koniec wydechu (niech ktoś doda gazu na ssaniu).

 

Edited by Carlo Gambino
Link to post
Share on other sites

Byłem dziś rano po gwarancji na uaktualnieniu softu zrobili sami bez problemu ponieważ autko serwisowane u nich w Dawoj, mam nadzieje ze bedzie ok, dawka startowa była dosyć duża u mnie w DITcie. Serwis zaczyna mi się podobać, choć szkoda że nikt nie mówił na przeglądzie gwarancyjnym (w Sierpiu).

Edited by Carlo Gambino
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Carlo Gambino napisał:

Byłem dziś rano po gwarancji na uaktualnieniu softu zrobili sami bez problemu ponieważ autko serwisowane u nich w Dawoj, mam nadzieje ze bedzie ok, dawka startowa była dosyć duża u mnie w DITcie. Serwis zaczyna mi się podobać, choć szkoda że nikt nie mówił na przeglądzie gwarancyjnym (w Sierpiu).

Jest jakaś akcja zmiany softu w FXT MY15?

Link to post
Share on other sites

O akcji nie słyszałem ale z tego co zaobserwowałem to mojemu się to przydało, dziś rano odpalił i tylko lekka para z wydechów elegancko. W serwisie Pan szczerze powiedział żeby za rok także podjechać sprawdzić.

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.11.2018 o 13:28, Carlo Gambino napisał:

O akcji nie słyszałem ale z tego co zaobserwowałem to mojemu się to przydało, dziś rano odpalił i tylko lekka para z wydechów elegancko. W serwisie Pan szczerze powiedział żeby za rok także podjechać sprawdzić.

A co miało jak nie para lecieć ?

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
W dniu 5.10.2018 o 11:20, RoadRunner napisał:

Oby to były pojedyncze przypadki bo jak się okaże, że pada 2.0 DIT i jeszcze CVT to zatęsknimy do 2.5XT z UPG.

Niestety pada, mój po 71000 ma wymieniony shortblock i w naprawie sterownik skrzyni biegów CVT, podobno elektrozawór.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Czy jest możliwość wymówienia ubezpieczenia i zwrotu części kosztów ?

Kupiłem ubezpieczenie (gwarancyjne) przy kupnie samochodu za 3600 zł. Przez 3 lata w foresterze nie zepsuło się nic a teraz wpadła jeszcze instalacja lpg (więc gwaracje na silnik straciłem) . Zbliża mi się przegląd po 4 latach który w aso kosztuje ok 2000 zł , sam mogę go zrobić za 1/5 tej kwoty (mam warunku i wiedzę).

Najbardziej się bałem o reflektory led ale w zeszłym roku miałem kraksę i wymienili oba na nowe z kolei TMPS który jest dość kosztowny pewnie i tak finalnie wytnę. 

Nawigacje wywaliłem miesiąc po zakupie samochodu bo nie będę płacił 400 zł za stare i słabe mapy więc nie wiem czy warto trzymać się tej gwarancji.  Jeszcze się tej wiskozy trochę obawiam ale przy moim przebiegu 30 tyś raczej nie jest realne. 

Edited by Karenz
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Karenz napisał:

Czy jest możliwość wymówienia ubezpieczenia i zwrotu części kosztów ?

 

zadzwonilbym do dealera ktory sprzedal ci takie ubezpieczenie i popytal u zrodla

u mnie (nl) mozna wypowiedziec na miesiac przed nastepnym rokiem gwarancji

 

20 godzin temu, Karenz napisał:

teraz wpadła jeszcze instalacja lpg

 

20 godzin temu, Karenz napisał:

przy moim przebiegu 30 tyś

 

czy dobrze zrozumialem, ze przy przebiegu 10tys rocznie zalozyles lpg?

 

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Karenz napisał:

Czy jest możliwość wymówienia ubezpieczenia i zwrotu części kosztów ?

Kupiłem ubezpieczenie (gwarancyjne) przy kupnie samochodu za 3600 zł. Przez 3 lata w foresterze nie zepsuło się nic a teraz wpadła jeszcze instalacja lpg (więc gwaracje na silnik straciłem) . Zbliża mi się przegląd po 4 latach który w aso kosztuje ok 2000 zł , sam mogę go zrobić za 1/5 tej kwoty (mam warunku i wiedzę).

Najbardziej się bałem o reflektory led ale w zeszłym roku miałem kraksę i wymienili oba na nowe z kolei TMPS który jest dość kosztowny pewnie i tak finalnie wytnę. 

Nawigacje wywaliłem miesiąc po zakupie samochodu bo nie będę płacił 400 zł za stare i słabe mapy więc nie wiem czy warto trzymać się tej gwarancji.  Jeszcze się tej wiskozy trochę obawiam ale przy moim przebiegu 30 tyś raczej nie jest realne.

i pewnie dalej nic się nie zepsuje. Brawo dla sprzedawcy że udało mu się namówić klienta na to dodatkowe ubezpieczenie . Jednak szkolenia nie idą na marne ;)

TPMS nie masz co się bać czujnik klon z programowaniem u "gumiarza" 200 pln - jeden z czujników padł mi na wiosnę po 5 latach użytkowania auta więc musiałem się tematem zainteresować. A jak system padnie to w najgorszym wypadku bedzie Ci się palila kontrolka na desce nic poza tym.

Reflektor jak padnie możesz kupić z rozbitka anglika lub szarpać się na nowy lub zamiennik tyc w cenie około 2k pln. A z czystej ciekawości zapytam co oni tam za te 2k pln wymieniaja oprócz 3 filtrków, oleju i płynu hamulcowego że to tyle kosztuje  Pytam bo nie wiem -nie miałem nawet 3 przeglądu w ASO bo stwierdziłem że to bez sensu

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Karas napisał:

i pewnie dalej nic się nie zepsuje. Brawo dla sprzedawcy że udało mu się namówić klienta na to dodatkowe ubezpieczenie . Jednak szkolenia nie idą na marne ;)

TPMS nie masz co się bać czujnik klon z programowaniem u "gumiarza" 200 pln - jeden z czujników padł mi na wiosnę po 5 latach użytkowania auta więc musiałem się tematem zainteresować. A jak system padnie to w najgorszym wypadku bedzie Ci się palila kontrolka na desce nic poza tym.

Reflektor jak padnie możesz kupić z rozbitka anglika lub szarpać się na nowy lub zamiennik tyc w cenie około 2k pln. A z czystej ciekawości zapytam co oni tam za te 2k pln wymieniaja oprócz 3 filtrków, oleju i płynu hamulcowego że to tyle kosztuje  Pytam bo nie wiem -nie miałem nawet 3 przeglądu w ASO bo stwierdziłem że to bez sensu

 

Ja na ten przykład dokupiłem z własnej woli i bynajmniej nie dlatego, że sprzedawca mnie namawiał (wręcz sugerował się wczytać z szczegóły i ocenić samemu). 

Te 2k Pln to chyba z wymianą oleju w skrzyni - normalnie "filterki, olej i płyny" ok 1.2kPln

Jeśli chodzi o zwrot, to będzie bardzo ciężko - ale życzę powodzenia. 

Edited by xemir
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...