Jump to content
spawalniczy

XV II - przednie tarcze hamulcowe

Recommended Posts

Jakiś czas temu zwróciłem uwagę na wygląd przednich tarcz hamulcowych w nowym XV. Są jakieś takie szaro bure, z widocznymi rysami, bez widocznej normalnej błyszczącej gładzi.

Ostatnio zrobiłem trasę 1300 km - myślałem, że hamulce się ułożą, ale po powrocie wyglądają tak:

801D8044-55EA-4DD7-9315-06A2D56F161F.thumb.jpeg.ef8983d120d65b0090e7602e50525350.jpegE1B05742-0976-45CA-AC52-E7E04ED3C37B.thumb.jpeg.fef8526759dc709843ac177a00f8e3bb.jpeg

 

Samochód ma przejechane 10 000 km. Hamulce działają normalnie. Czyżby zastosowano jakieś nowe eko materiały?

Jak to wygląda u Was?

Poniżej dla porównania fotka przednich tarcz (też fabrycznych) z mojego OBK.

48142C6A-9B5D-498F-8DC0-6709448C06CC.thumb.jpeg.1cb1e09b0fbc2707de1263b0a788fcb9.jpeg

Edited by spawalniczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spawalniczy jak podejdę do samochodu to zrobię zdjęcia i wrzucę.

 

Edit: moje wyglądają zupełnie jak Twoje (przejechane 5500 km)

20180902_144644.jpg

20180902_144701.jpg

Edited by moominko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obydwie tarcze, czy tylko z jakiejś strony? Miałem podobną sytuację,  tylko że z lewej strony. Jakieś obce ciało dostali się pomiędzy klocek a tarczę, co dało efekt mniej więcej jak na Twoim zdjęciu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że nie jestem osamotniony. Miałem bardzo podobny objaw, z tym że na jednej zrobiła się głębsza rysa i po pewnym czasie zaczęło bić na kierownicy i dość głośno trzeć (już o tym pisałem). Wówczas myślałem, że dostał się kamyk między tarczę a hamulec, teraz to już nie wiem co to mogło być. Wymiana tarcz i klocków pomogła:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, FanSub napisał:

Obydwie tarcze, czy tylko z jakiejś strony?

 

Obydwie.

 

5 godzin temu, moominko napisał:

Edit: moje wyglądają zupełnie jak Twoje

 

Czyli taki materiał tarcz lub klocków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg 5,8 kkm- u mnie podobnie z przodu. Tył natomiast błyszczący i gładki. 

339B95B2-A0D0-4121-9E25-C4BBCC75D59B.jpeg

3BB48D99-96E1-404F-82FE-6F0E55A08A6B.jpeg

Edited by MaMis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba to bardziej kwestia zastosowanych klocków, a nie tarcz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mnie zaintrygowaliście, że wstałem dzisiaj razem z kurami i zrobiłem zdjęcia przy wschodzie słońca :) i przednie tarcze wyglądają tak: 

(1 zdjęcie zrobione bez lampy, 2 i 3 z lampą)

 

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Może dobrze rozgrzane lepiej hamują ? ;)

 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to teraz moje: przód/tył (przednie widać ryski, ale generalnie nie czuć pod palcem tego)

 

 

IMG_2106.JPG

IMG_2108.JPG

IMG_2107.JPG

IMG_2109.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem u siebie i wygląda normalnie (7500km przebiegu):

 

IMG_20180906_180038405_HDR.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcze i klocki w Subaru to smutek i nostalgia. W OBK klocki przeżyły ok 45 tyś, przy wymianie konieczne było toczenie tarcz (żałuję, że nie kupiłem nowych, niewiele większy koszt). W XV bardzo podobnie - klocki 45 tyś, tarcze na szczęście całe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...