arturstefani Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 (edytowane) Witam:)Chciałbym podzielić się moją awarią,jaka mnie ostatnio spotkała.Pacjent Subaru Forester 2003r 2l,177 km. Sprawa dotyczy automatycznej skrzyni biegów. Mój forester zawiódł w najmniej oczekiwanym momencie i jadąc na najwyższym biegu nagle zrzucił bieg na najniższy i tak już mu zostało.Dodam, że skrzynia nie dawała jakichkolwiek oznak mechanicznych,takich jak zgrzytania czy szarpania. Skrzynia zachowywała się poprawnie.Na ta chwilę subaru stoi u machera od automatów, co wiem... po podłączeniu pod komputer to, że według komputera wszystko jest ok.I teraz moje pytanie czy mial ktoś taki przypadek i co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni? Edytowane 2 Września 2018 przez arturstefani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Tzn. z czwórki zrzucił na jedynkę??? Pry jakiej prędkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JedrulaL Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 (edytowane) Wygląda jak jakiś tryb awaryjny. Oleje zmieniane? Stan oleju poprawny? Ewentualnie uszkodzenie wybieraka skrzyni i komputer myśli że np. cały czas jest wbita 2 czy 1 Edytowane 2 Września 2018 przez JedrulaL 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mróweczka Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Przeczytaj ten wątek, wstawiłem go kilka dni temu, masz podobne objawy?https://forum.subaru.pl/topic/101225-niesprawna-skrzynia-biegów-4-at-subaru-forester-20-xt-177km/ Jutro jadę do ASO zobaczyć elektryke/elektronike zgodnie z tym co tam pisali, a jak nic nie wymyślą to pewnie skocze do carfit'u, może u nich uda się to ogarnąć. U mechanika od skrzyń byłem i powiedział, że wg. niego w grę wchodzi wymiana skrzyni albo rozebranie i naprawa, ale z tego co mi odpisano na forum to może być problem elektryczny/elektroniczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturstefani Opublikowano 2 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 (edytowane) 5 godzin temu, rydzada napisał: Tzn. z czwórki zrzucił na jedynkę??? Pry jakiej prędkości? tak z 4 na 1 a prędkość byla ok 80km. 3 godziny temu, Mróweczka napisał: Przeczytaj ten wątek, wstawiłem go kilka dni temu, masz podobne objawy?https://forum.subaru.pl/topic/101225-niesprawna-skrzynia-biegów-4-at-subaru-forester-20-xt-177km/ Jutro jadę do ASO zobaczyć elektryke/elektronike zgodnie z tym co tam pisali, a jak nic nie wymyślą to pewnie skocze do carfit'u, może u nich uda się to ogarnąć. U mechanika od skrzyń byłem i powiedział, że wg. niego w grę wchodzi wymiana skrzyni albo rozebranie i naprawa, ale z tego co mi odpisano na forum to może być problem elektryczny/elektroniczny. To czekam jak się coś wyjaśni bo z tego opisu to mamy ten sam problem ze skrzynią.Jutro ma się odezwać mój macher co z moją skrzynią nie tak?? jeżeli sobie poradzi będę zadowolony i dam znać . Edytowane 2 Września 2018 przez arturstefani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 (edytowane) 9 godzin temu, JedrulaL napisał: Ewentualnie uszkodzenie wybieraka skrzyni i komputer myśli że np. cały czas jest wbita 2 czy 1 Możliwe też, że sterownik skrzyni dostaje błędną informację (zaniżoną) o prędkości samochodu i dlatego w obu przypadkach (u kolegów @arturstefani i @Mróweczka) utrzymuje pierwszy bieg. Trzeba pogrzebać w schematach i wykminić skąd sterownik ma info o prędkości ...albo odstawić do dobrego mechanika Edytowane 2 Września 2018 przez Kambol 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 (edytowane) Pisałem o tym w temacie @Mróweczka, do sprawdzenia czujnik prędkości skrzyni. Są dwa, pierwszy odpowiada za sygnał prędkości dla TCU a drugi o w zasadzie "decyduje" o tym kiedy dołączyć w pełni tył. Najlepiej wymrugać błędy skrzyni, jest w internetach pełno instrukcji jak to zrobić. Napiszę tutaj, bo to w zasadzie operacja prosta jak drut... 1. Zagrzej silnik 2. Wyłącz zapłon 3. Załącz zapłon 4. Zapal silnik 5. Przejedź się, tak aby przekroczyć prędkość ok 20 km/h 6. Zatrzymaj się 7. Wciśnij hamulec i przełącz lewarek na 1. 8. Wyłącz zapłon 9. Załącz zapłon (nie zapalaj silnika) 10. Lewarek na 2 11. Lewarek na 1 12. Lewarek na 2 13. Lewarek na 3 14. Lewarek na D Zatrzymaj na każdym z położeń lewarka przez ok 1 sekunde. Powinna mrugać lampka "Power". Dlugie mrugnięcia to dziesiątki, krótkie do jedności. Czyli jak mrugnie długo 3 razy i krótko 2 razy to mamy kod błedu 32. U mnie mrugała lampka "hold" Poniżej lista kodów, nie chce mi się jej tlumaczyć, ale chyba nie trzeba, zawsze jest takie cudo jak google translator 11 Duty solenoid A 12 Duty solenoid B 13 Shift solenoid 3 14 Shift solenoid 2 15 Shift solenoid 1 21 ATF temp sensor 22 Atmospheric sensor 23 Engine revolution signal 24 Duty solenoid C 25 Engine torque control signal 31 Throttle sensor 32 Vehicle speed sensor 1 33 Vehicle speed sensor 2 Taką diagnostykę może wykonać każdy, nie trzeba nigdzie jeździć itd. Więc do dzieła sprawdź błedy skrzyni. Aby znów wywołać procedurę odczytania kodów, w zasadzie wystarczy wykonać punkty od 7 do końca. Chyba że silnik zimny to niestety ale trzeba się przejechać. Edytowane 3 Września 2018 przez ewemarkam 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 No ok. Ja tak zrobilem ale power mryga caly czas szybki.... nie robi zadnej palzy ani dlugiego migniecia. Co to znaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mróweczka Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 A więc tak, byłem na diagnozie w ASO i okazało się ze to jest pierdoła . Chodzi o czujnik prędkości który znajduje się gdzieś w okolicach pedału gazu, był on niesprawny i to było przyczyną wszelkich błędów. Teraz działa wszystko w porządku. Aaa........ bym był zapomniał. Ten czujnik kosztuje jakieś 100 zł, także dziękuje wszystkim którzy w moim temacie pisali że to jest błąd/usterka elektryczna, dali mi do myślenia i odwiedli od pomysłu wymiany skrzyni czy też naprawy(kto wie ile tysięcy by to wyszło, może 4 może 8...). @arturstefani jak będziesz u mechanika to pogadaj z nim o tym czujniku, zanim jeszcze zacznie gdzieś indziej grzebać, bo możliwe że masz tą samą awarie. Także jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Nie tyle co czujnik prędkości ale bardziej to chyba czujnik położenia pedału gazu. Fajnie że się udało nie dużym kosztem. I jeszcze ważniejsze podzieliłes się wiadomością o naprawie. Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mróweczka Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 (edytowane) Wiesz co, możliwe że się pomyliłem bo specem nie jestem, w każdym razie jakiś czujnik w okolicach pedału gazu No wolałem o tym napisać, bo sam wiem, że nie znalazłem podobnego przypadku na forum, a tu nagle koledze @arturstefani przydarzyła się podobna rzecz kilka dni po mnie, także nie wiadomo czy komuś innemu się nie przytrafi, więc jak przeszuka forum to może znajdzie podpowiedź dzięki temu Edytowane 3 Września 2018 przez Mróweczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturstefani Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 22 godziny temu, Mróweczka napisał: Wiesz co, możliwe że się pomyliłem bo specem nie jestem, w każdym razie jakiś czujnik w okolicach pedału gazu No wolałem o tym napisać, bo sam wiem, że nie znalazłem podobnego przypadku na forum, a tu nagle koledze @arturstefani przydarzyła się podobna rzecz kilka dni po mnie, także nie wiadomo czy komuś innemu się nie przytrafi, więc jak przeszuka forum to może znajdzie podpowiedź dzięki temu Hej dziś zadzwonił do mnie w końcu macher od mojego forka,ręce mi się trzęsły z obawy że będzie zle z moją skrzynią.Okazało się jednak że nie jest tak źle,twierdzi że przyczyną był zawór elektroniczny,jaki dopytam jutro przy odbiorze samochodu.Koszt naprawy 500 zł nie wiem czy to dużo biorąc pod uwagę to że mogłem trafić na warsztat który mógł być niekompetentny koszty mogły by być kosmiczne tak więc daje dużego plusa temu warsztatowi z województwa łódzkiego. Dzięki kolego Mróweczka i wszystkim którzy próbowali pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się