GregL Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Cześć. Od kilku miesięcy męczę się piszczącym nawiewem w moim Legacy IV. Kupiłem już 2 wentylatory w tym jeden nowy zamiennik. Na początku kupiłem uzywany i objawy te same. Stwierdziłem że trafiłem na felerny egzemplarz tak więc postanowiłem kupić nowy (zamiennik) i on piszczy identycznie. Tak więc mam 3 wentylatory i każdy piszczy tak samo. Wygląda na to, że problem musi leżeć po stronie elektroniki. Może są przerwania które generują wibracje o określonej częstotliwości? Czy spotkał się już ktoś z czymś takim? Ma może ktoś schemat elektryczny z nawiewu w tym modelu? Chciałbym sprawdzić w jaki sposób zmieniana jest prędkość nawiewu. Próbowałem wszystkiego, zalewałem WD40, wymieniałem w jednym nawet łożyska na nowe po rozebraniu wentylatora na części. Ręce mi już opadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 A po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora też piszczą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 moze to nie piszczenie od wentylatora tylko od zacinajacego sie mechanizmu sterujacego klapkami nawiewu?? raczej malo mozliwe zeby 3 wentylatory, w tym jeden nowy, wszystkie piszczały tak samo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregL Opublikowano 3 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Nie podlaczalem do aku bezposrednio ale na 2 najwyzszych biegach nie bylo slychac piszczenia. Co do klapek nawiewu to jak odlacze wentylator to nie slychac nic a piszczenie slychac tez jak wyciagne bo i podlaczę na zewnatrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregL Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Mam to ku$%^# Okazało się, że winowajcą był element za 20gr Wyciągnąłem "rezystor" (denso 077800-0780) do wentylatora w którym jak się okazało był jeden malutki kondensator (0,47uF - nie miałem takiego dałem 1uF i też działa) którego rozsadziło. Przez to generowały się częstotliwości które zamieniały wentylator w irytujący piszczący głośnik Kosztowne doświadczenia (parę stówek za wentylatory) ale satysfakcja po takim czasie bezcenna Poniżej zdjęcie winowajcy. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 2 godziny temu, GregL napisał: Mam to ku$%^# Okazało się, że winowajcą był element za 20gr Wyciągnąłem "rezystor" (denso 077800-0780) do wentylatora w którym jak się okazało był jeden malutki kondensator (0,47uF - nie miałem takiego dałem 1uF i też działa) którego rozsadziło. Przez to generowały się częstotliwości które zamieniały wentylator w irytujący piszczący głośnik Kosztowne doświadczenia (parę stówek za wentylatory) ale satysfakcja po takim czasie bezcenna Poniżej zdjęcie winowajcy. Jak już podajesz pojemność, to nie zapominaj o drugim ważnym parametrze przy wyborze kondensatora - napięciu. 16V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregL Opublikowano 16 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Sorry mój błąd Założyłem że jak ktoś jest w stanie przelutowac kondensator to będzie wiedział że musi być powyżej 12V (btw. Ciężko znaleźć na niższe napięcie przy takiej pojemnosci ) ja dałem 50V ale każda wartość powyzej 12V będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 28 minut temu, GregL napisał: Sorry mój błąd Założyłem że jak ktoś jest w stanie przelutowac kondensator to będzie wiedział że musi być powyżej 12V (btw. Ciężko znaleźć na niższe napięcie przy takiej pojemnosci ) ja dałem 50V ale każda wartość powyzej 12V będzie ok. Zostawiamy wiedzę potomnym. Nie wszyscy będą mieli wykształcenie elektroniczne. Założenie, że napięcie kondensatora musi być wyższe niż 12V też nie do końca jest prawidłowe - vide ładowarka USB do telefonów. Może się też zdarzyć przypadek rozerwania obudowy elektrolitu i wtedy ta wiedza będzie gotowa, nie trzeba będzie szukać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 (edytowane) W dniu 16.09.2018 o 16:43, WOJO napisał: Zostawiamy wiedzę potomnym. Nie wszyscy będą mieli wykształcenie elektroniczne. Założenie, że napięcie kondensatora musi być wyższe niż 12V też nie do końca jest prawidłowe - vide ładowarka USB do telefonów. Może się też zdarzyć przypadek rozerwania obudowy elektrolitu i wtedy ta wiedza będzie gotowa, nie trzeba będzie szukać. U mnie też piszczy dziad więc muszę sprawdzić czy to ten badziewiak co u ciebie. Gdzie szukać tego rezystora ? Edytowane 9 Października 2018 przez Bartosz-B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Podpinam się pod temat, gdzie szukać tego piskacza, żeby nie wybebeszać zbyt wiele? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 55 minut temu, jimiasty napisał: Podpinam się pod temat, gdzie szukać tego piskacza, żeby nie wybebeszać zbyt wiele? Za schowkiem pasażera. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 Sprawdziłem, u mnie wyje/piszczy wentylator. W dziwny sposób, bo jak dotknę palcem to zaznaczone miejsce, to przestaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 8 godzin temu, jimiasty napisał: Sprawdziłem, u mnie wyje/piszczy wentylator. W dziwny sposób, bo jak dotknę palcem to zaznaczone miejsce, to przestaje. W tym miejscu jest oś wentylatora. Dotykając zmniejszasz prędkość obrotową wentylatora. Może masz tam jakieś liście, które ocierając o wentylator powodują nieprzyjemny dźwięk. Mimo filtra kabinowego regularnie zmienianego, sporo śmieci się tam potrafi zebrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbienio@op.pl Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Witam Miałem podobny problem w Outbacku III i skorzystałem z waszej wiedzy wymieniając cały rezystor opornicy za jedyne 30zł https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-outback-3-0-h6-rezystor-opornica-7753198304 i teraz wszystko działa bez irytującego piszczenia. U mnie po prostu było wszystko zardzewiałe,więc już nie bawiłem się w naprawy. Dziękuję za konkretne informacje do usunięcia usterki. Zbyszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 U mnie w Legacy III popiskuje na 1 i 2 prędkości wentylatora. Wyżej jest cicho. Czy to podobne objawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petro272 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Dzięki. Koszt naprawy 50 groszy Warszawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 W dniu 20.10.2018 o 00:17, jimiasty napisał: Sprawdziłem, u mnie wyje/piszczy wentylator. W dziwny sposób, bo jak dotknę palcem to zaznaczone miejsce, to przestaje. Prawdopodobnie przestaje, bo unosisz lekko oś nad (pewnie suche/zatarte) łożysko ślizgowe. Wymontuj wentylator i spróbuj wypuścić tam jakieś smarowidło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K23 Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 W dniu 20.02.2019 o 19:44, dcd84 napisał: U mnie w Legacy III popiskuje na 1 i 2 prędkości wentylatora. Wyżej jest cicho. Czy to podobne objawy? Cześć, odgrzewam bo mam to samo w Legacy III, irytujące piszczenie na 1 i 2 biegu. Poradziłeś sobie z tym może i wiesz co było winne? Ja chyba dziś będę wydłubywał rezystor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 1 godzinę temu, K23 napisał: Cześć, odgrzewam bo mam to samo w Legacy III, irytujące piszczenie na 1 i 2 biegu. Poradziłeś sobie z tym może i wiesz co było winne? Ja chyba dziś będę wydłubywał rezystor. Tak. Trzeba wyciągnąć wentylator i po rozebraniu przesmarować trzpień silnika. Pomaga na jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 Nie wiem jak tu. Ale czasem jak jest gdzie to można podłożyć cienki filc nasączony olejem. Ale wszystko zależy od konstrukcji samego wentylatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K23 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2021 19 godzin temu, dcd84 napisał: Tak. Trzeba wyciągnąć wentylator i po rozebraniu przesmarować trzpień silnika. Pomaga na jakiś czas. Eh, liczyłem, że też przelutowałeś kondensator jak kolega wyżej i pomogło na dłużej. Trudno, wyciąganie wentylatora zatem. :( Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okoń1978r Opublikowano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 Witam. Podzielę się swoim doświadczeniem z piszczącym wentylatorem nagrzewnicy. Mam outbacka III gen 2005. Na wstępie dodam że psikanie smarami w aerozolu w ośkę nic nie da bo silnik posiada kryte łożyska kulkowe, a nie tulejki ślizgowe. Ja rozebrałem silnik dmuchawy w celu przesmarowania łożysk ( łożyska mają plastikowe osłony kulek które dość łatwo zdjąć w celu przesmarowania, ale trzeba uważać aby za mocno nie pokaleczyć ich). U mnie operacja nie do końca udała się ponieważ przy rozbieraniu uszkodziłem komutator i teraz silnik głośno pracuje, ale po kolei. Największą trudnością jest zdjęcie plastikowej tulejki trzymającej wiatrak, trzyma sie ona na wcisk i ma takie wypustki które wchodzą w wiatrak ( sam wiatrak na ośce jest wciśnięty słabo i bez problemu go można zdjąć). ja początkowo próbowałem podważać jakimiś zagiętymi wichajstrami ale tylko kilka mm udało mi się ruszyć ją. Potem wpadłam na nieszczęśliwy pomysł aby w trzymając wentylator w ręku stukać pobijakiem w ośkę i tulejka plastikowa zeszła ale też łożysko zsunęło się na komutator i go rozpęczyło, rozklepało przez to stukanie. Potem domowym sposobem coś tam obrobiłem komutator ale teraz głośno chodzi. Moim zdaniem aby zdjąć tą tulejkę trzeba jakiś ściągacz sobie zrobić. To tyle moich uwag. Mam nadzieję że komuś ta wiedza przyda się. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 Ale co konkretnie tu piszczy? Te łożyska kulkowe, czy jakaś elektroniczna rzecz, bo zimne luty, czy coś..? U mnie sobie hałasuje, ale to na razie taki dźwięk, który można określić jako - włączyłem i wiem, że to pracuje. Niemniej jednak domyślam się, że niebawem przerodzi się w dźwięk, przy którym trzeba mocniej odkręcać radio, także wiosną/latem czeka mnie rozbieranie tego wentylatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okoń1978r Opublikowano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 U mnie popiskiwało łożysko. Teraz po rozbiórce i przesmarowaniu łożyska są ciche ale z racji naruszenia - uszkodzenia komutatora dmuchawa jakby terkocze i to upierdliwie jest. Będe musiał niestety kupić używaną dmuchawę i wymienić ją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 Miałem w OBK (MY15) dziwny hałas nawiewu. Zgłaszałem w ASO - generalnie bezskutecznie - szukali liści w nawiewie - nie znaleźli. To nie było tradycyjne piszczenie łożyska. Miałem wrażenie, że jest to związane z napięciem ładowania i jakimiś zakłóceniami, które powodują dziwną głośniejszą pracę silnika elektrycznego - przynajmniej u mnie hałas trochę się zwiększał jak dodawałem gazu przy ruszaniu, zmieniała się też jego częstotliwość. Najpierw myślałem, że to hałasuje CVT. Dopiero jak wyłączyłem całkiem nawiew okazało się że to dmuchawa. Wobec bezradności ASO poradziłem sobie metodą chałupniczą. Zdjąłem dolną obudowę dmuchawy i upchnąłem tam dwa ręczniki kuchenne. Uciążliwość nawiewu zdecydowanie zmalała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się