Skocz do zawartości
Natis Gratis

Czy warto kupić XV?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!

 

Jestem tu nową osobą i z góry przepraszam jeśli temat już był poruszany.

 

Mam duży dylemat ponieważ zastanawiam się nam zakupem Subaru XV 2013r zostawionego w rozliczeniu. Obecnie zastanawiam się pomiędzy Subaru a Mitsubishi ASX.

 

Pytanie brzmi : Czy warto kupić Subaru XV?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na to pytanie najlepiej odpowie kolega Karaś:P

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a jest tyle napisane na temat XV. Wystarczy poszukać. Warto, jeśli to typ auta jaki pasuje do potrzeb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Najlepiej przejechać się trochę jednym i drugim. ASX jest mniejszym autem, jak reszta nie wiem, zależy w jakim stanie są oba auta pomiędzy którymi ma rozegrać się decyzja. Od siebie dodam, że ani jeden idealnym autem nie jest (gdy nowe) ale ja bym brał XV.

Edytowane przez adamW202

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 godzin temu, peteres napisał:

Myślę, że na to pytanie najlepiej odpowie kolega Karaś:P

schlebia mi że jestem dla Ciebie az takim autorytetem ze  "przywołujesz mnie do tablicy" :hi:;) hehe

XV auto specyficzne i nie dla każdego za to kompletnie bezawaryjne i bezobsługowe lejesz Pb , wymieniasz olej i filtry i koniec.

10 godzin temu, Natis Gratis napisał:

 Jutro jadę na jazdę próbną :)

dokładnie przejedz się z wyższymi prędkościami i po śpiących policjantach również , podotykaj plastików i będziesz wiedział/ła czy to auto dla Ciebie

jeżeli dobra cena to może warto się nad nim zastanowić. osobiście szukałbym roczników od 2014 w góre tzn takiego po pierwszym liftingu w po którym to i owo fabryka poprawiła

Edytowane przez Karas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie konieczne jest przejechanie i własne spojrzenie. Wymiarowo XV jest ciut większy ale: ASX ma znacząco (+79l) większy bagażnik oraz ciut większy rozstaw osi.

XV 2.0 w manualu ma lepszą dynamikę niż 1.6 w ASX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 1.09.2018 o 09:34, Siemek napisał:

ASX ma znacząco (+79l) większy bagażnik

ASX ma akurat tak mały bagażnik jakby go nie było. Żony koleżanka ma ASX. XV jeździliśmy jako zastępczym - i tu nie maiłem zastrzeżeń.

Może porównujesz suche cyfry podane w tablkach.

Ogólnie pojemność bagażnika jest liczona do linii okien. W Subaru linia okien poprowadzona jest nisko, przez to liczba centymetrów sześciennych  nie powala. Podobnie jest w Jeepie Grand Cherokee - pojemność bagażnika liczbowo tylko ponad 500litrów a bagażnik ogromny - powyżej linii okien można ładować i tyle.

Podsumowując: ASX to auto zamulone, wolne i z mega małym bagażnikiem - takie moje osobiste spostrzeżenia. Auto widuję codziennie. Brałbym zdecydowanie XV.

Edytowane przez mechanik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mechanik napisał:

Może porównujesz suche cyfry podane w tablkach.

 

Tak, podaję suche dane. Przyznaję bez bicia :) Dlatego trzeba aby każdy obejrzał dokładnie i zbadał kandydatów do kupna. ASX jest popularny i częściej widywany niż XV na pewno.

 

Pytanie do @Natis Gratis jak tam po jazdach próbnych ?  

 

Rozumiem, ze ASX też rocznik około 2013 - pytam bo nie było to sprecyzowane. Dodam tylko, że najnowszy facelifting w ASX mocno oszpecił ten model (w mojej opinii) - oryginalny ASX kontynuował paszczę rekina z Lancera, a ostatni FL to dramat a nie rekin he he.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby kontynuował ale i tak zawsze wyglądał jakoś tak jak...nie dorobiony Outlander.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Siemek napisał:

Dlatego trzeba aby każdy obejrzał dokładnie i zbadał kandydatów do kupna.

Zapomniałem napisać o najważniejszym - to znaczy o napędzie.

Brutalna prawda: na białym ASX to dramat! Auto to zwykłe FWD, zero funu,nie może ruszyć.

Koleżanka z ASX dzwoni do Izy z pytaniem co robi że rusza? :D I co ona ma zrobić - powiedziałem brutalnie: kup Subaru.:mrgreen:

Może są jakieś wersje z dołączanym napędem na tył - nie analizowałem. Dla mnie ASX to nieciekawe auto. Nie ma porównania do XV.

Edytowane przez mechanik
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Decyzja zapadła. Poprostu zakochaliśmy sie w subaru! Mielismy mozliwosc jechac rowniez Honda CRV ale po jezdzie w subaru nie moglismy sie doczekac kiedy z niej wyjdziemy!.

 

Dzis zabieramu autko na stacje diagnostyczna, jesli wszystko bedzie dobrze to wraca z nami do domu :). 

 

Trzymajcie kciuki!

  • Upvote 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje! Znamienne jest, że jeździliście Hondą CRV, a mimo tego XV wygrał. Powodzenia w decyzjach !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie. 

 

Subaru jest nasze :). Jutro odbieramy samochód :)

 

Dziękujemy za wasze opinie :)

  • Upvote 8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech się dobrze Wam spisuje i szerokości życzę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szerokiej drogi !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.08.2018 o 20:15, Natis Gratis napisał:

Obecnie zastanawiam się pomiędzy Subaru a Mitsubishi ASX

 

Jako właściciel trzech  Mitsubishi, a były cztery,  odradzam kompletnie tą markę.

Powód poważny, a przy zakupie w ogóle nie rozpatrywany.

Ceny części zamiennych.

Mitsubishi osiągnęło szczyty w wycenianiu części.

W ASX na przykład  - cena lampy dziennej , tej w zderzaku - 2.600 PLN.  Nie reflektora, lampy !

Koszt wyprodukowanie - myślę, że poniżej 50 PLN. Wiem, koszt produkcji to nie wszystko.

Można powiedzieć, że będzie gwarancja. Akurat w teście ASX w AŚ lampa uszkodzona mechanicznie, pewnie kamyczek, krawężnik -  albo AC albo z własnej kieszeni.

 

Nie wiem, jak Subaru wycenia swoje części. Tutaj też może być rożnie. Niedawne dwa przypadki na TheForum :

reflektory do Legacy,  -  5.500 PLN jeden.

skrzynia do Forestera -  56.000 PLN.

Moim zdaniem takie rzeczy też trzeba brać po uwagę.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą Rombu. Ceny części do Japończyków nie są mi straszne bo przesiadam się z Toyoty. Niestety Japońska marka ma ceny za częsci z kosmosu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, rombu napisał:

Nie wiem, jak Subaru wycenia swoje części. Tutaj też może być rożnie. Niedawne dwa przypadki na TheForum :

reflektory do Legacy,  -  5.500 PLN jeden.

Reflektory, szczególnie ledowe lub diodowe to może być kosmos. W Oplu coś koło 25k. Lekko pacniesz przodem i masz szkodę całkowitą.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.09.2018 o 08:52, RoadRunner napisał:

W Oplu coś koło 25k. Lekko pacniesz przodem i masz szkodę całkowitą.

Dla XV reflektor LED, skrętny, 5.280. Szkody całkowitej przy lekkim "pacnięciu" raczej nie będzie.

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.09.2018 o 23:28, Natis Gratis napisał:

Ceny części do Japończyków nie są mi straszne bo przesiadam się z Toyoty.

 

No nie wiem.

Cena uszczelki czujnika oleju w Mitsu - 850 PLN ( bo tylko z całym czujnikiem ) , znalazłem ją w Toyocie za 7 PLN

 

Emil Frey nie chciał mi sprzedać Outbacka, to teraz mam Toyotę, więc się dokładnie dowiem.

 

W dniu 8.09.2018 o 08:52, RoadRunner napisał:

Reflektory, szczególnie ledowe lub diodowe to może być kosmos. W Oplu coś koło 25k. Lekko pacniesz przodem i masz szkodę całkowitą. 

 

A najlepsze, ze w produkcji kosztują mniej niż ksenonowe.

Cena 25 k - dlatego jest tak wysoka, bo za "pacnięcie" płaci ubezpieczyciel.

Dlatego są tak wysokie składki ubezpieczeniowe.

 

38 minut temu, Dyrekcja napisał:

Dla XV reflektor LED, skrętny, 5.280. Szkody całkowitej przy lekkim "pacnięciu" raczej nie będzie.

 

Najczęściej "pacnięcie" przodem to dwa reflektory + zderzak.

Czyli wyjdzie jakieś 20.k PLN.

Jak normalny użytkownik, nie mając ubezpieczenia ma sobie naprawić auto ?

Przecież to jest roczny "średni" zarobek w Polsce.

A później narzekania , że szukają  najtańszych zamienników, najpodlejsze jakości lub kradzionych części.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rombu napisał:

Najczęściej "pacnięcie" przodem to dwa reflektory + zderzak

Prawdopodobieństwo "pacnięcia" przodem przy systemie EyeSight spada ( w/g statystyk z Japonii ) o 80%.

 

1 godzinę temu, rombu napisał:

Czyli wyjdzie jakieś 20.k PLN.

 

1 godzinę temu, rombu napisał:

Przecież to jest roczny "średni" zarobek w Polsce.

20 kPLN to nie jest średni zarobek w Polsce ( https://www.google.com/search?q=pensja+minimalna+w+polsce+2018&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab )

To jest poniżej pensji minimalnej.

 

Co nie zmienia faktu, że generalnie kupując samochód powinno się bardziej myśleć o kosztach jego utrzymania, niż tylko o cenie zakupu ...

 

Pozdrowienia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, Dyrekcja napisał:

Prawdopodobieństwo "pacnięcia" przodem przy systemie EyeSight spada ( w/g statystyk z Japonii ) o 80%.

 

Mam nadzieję, że te statystyki wezmą pod uwagę ubezpieczyciele...

 

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Dla XV reflektor LED, skrętny, 5.280.

 

... bo wg cennika części zamiennych składka AC wyjdzie wysoka. 

Edytowane przez Urbi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

20 kPLN to nie jest średni zarobek w Polsce ( https://www.google.com/search?q=pensja+minimalna+w+polsce+2018&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab )

To jest poniżej pensji minimalnej.

 

Przecież trzeba coś zjeść, wypić, opłacić miekszanie.

Czy uważa Pan, że z średniej krajowej po poniesieni w/w opłat zostanie na wyremontowanie pacniętego przodu ?

 

5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Prawdopodobieństwo "pacnięcia" przodem przy systemie EyeSight spada ( w/g statystyk z Japonii ) o 80%

 

No dobra. Pod Castoramą ktoś pacnął i uciekł. A nie ma AC.

 

5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Co nie zmienia faktu, że generalnie kupując samochód powinno się bardziej myśleć o kosztach jego utrzymania, niż tylko o cenie zakupu ...

 

Generalnie producenci powinni tak wyceniać części, żeby ich klienci byli w stanie naprawić pojazd.

 

Z ciekawości. Dyrekcja już wiele lat pracuje w branży motoryzacyjnej.

Czy dawniej części też były tak wysoko wyceniane ?

Jak ja sięgnę pamięcią, to do mojego maluszka mogłem w kupić "oryginały" w normalnych kwotach.

A jak było "na zachodzie" ?

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×