Skocz do zawartości

Subaru Diesel - pływają obroty na idle


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Co przegląd w SBD wlewam płukankę do wtrysków diesla http://datacol.pl/ oraz od tego momentu auto jeździ na oleju effecta z Orelnu.

Kiedy stoi się na światłach czuć na budzie i na słuch, że obroty delikatnie falują i nie ma to nic związanego z klima itd.

To falowanie przekłada się również na jazdę szczególnie prz 1500 obrotów 3 bieg i wolne toczenie gdzie czuć na placach jak auto przyspiesza i odpuszcza

 

Wstępnie mechanik powiedział, że arbo syf w regulatorze ciśnienia paliwa na pompie lub czujnik ciśnienia na CR.

 

Przy każdej normalniejszej jeździe ten problem nie występuje lub nie jest widzialny. Wkurza to tylko przy postoju lub wolnym toczeniu auta.

Jedyna rzecz którą ruszał serwis to wymiana tej rury przy IC bo moja podobno już była mocno zmęczona, reszta podobno nie ruszana.

 

Czy ktoś może coś zasugerować? jak dla mnie syf w regulatorze ciśnienia na RC brzmi wiarygodnie ale skąd ten syf? Czy regulator da się wyczyścić czy tylko wymiana?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wiem - generalnie zakładam że silnik jest już dobrze znany jak i jego bolączki. Wojtek mówił coś o czasem padających regulatorach ciśnienia na CR. Czasem zjawisko się nasila czasem maleje jakby jakis "farfocel" zakłócał pracę regulatora.

Zakładałem odp - standard - regulator ciśnienia lub filtr paliwa lub mało oleju :)

jak za 1-2 baków się nie poprawi to pewnie zabiorę się za to na poważnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat poprowadzę dalej, bo wygląda na to, że to co się dzieje to nie taka prosta sprawa. Podczas pływania obrotów zgodnie z pływaniem cały czas słuchać pracujcy EGR. Nie wiem czy pływają bo EGR jest w trybie np czyszczenia czy EGR się zamyka kiedy silnik podnosi obroty. Nie analizowałem logiki oprogramowania. Czy w parametrach ecu jestem w stanie odczytać fuel pressure regulator w % target pressure oraz current pressure?

gdyby odłączyć EGR i obroty by pływały to by wskazywał na regulator ciśnienia lub coś związanego z obrotami.

Z drugiej strony EGR się zawsza teoretycznie zamyka przy minimalnym gazie a czuć na plecach przy delikatnym przyspieszaniu, ze auto nie przyspiesza płynnie i to raczej sugeruje układ ciśnienia CR. nie sadzę, że to sterowanie turbo.

 

no i pytanie klucz - gdzie jest ten regulator ciśnienia i czy łatwo go zdemontować ew oczyścić?

Czy filtr paliwa może być współwinny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...