recki Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Silnik jak w temacie, siedzi w gacku 05. Doszedłem do wniosku że zrobię mu dobrze i zmienię chlodziwo (pewnie jeszcze made in japan) przy okazji pluczac układ. I pytania 2: spust z układu na dole chłodnicy po prawej takim małym koreczkiem plastikowym? jakieś specjalne procedury rodem z nasa czy zwykle nagrzać i spuścić? melduje ze nic nie musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Nagrzać odkrecić dolny wąż i spuścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) Wchodzi 6.3l płynu. Spuść jak wyżej, uzupełnij płyn, rozgrzej dobrze silnik (manual podaje 2500RPM przez 5min.) i dolewaj jeśli brakuje w chłodnicy. Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 THX wszystkim. Preston nawet bez polecenia by wylądował - w razie nieszczelności najlepiej go widać i nigdy się na nim nie zawiodłem. Ciekaw jestem ile się mułu zebrało w układzie przez 13 lat ... no nic. Jak w weekend dzieci mnie puszczą do garażu to sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Po co rozgrzewac silnik przed zlaniem plynu? Olej rozumiem ale plyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Pod ciśnieniem szybciej zlatuje wypychając jednocześnie szlamik i inne zanieczyszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 3 godziny temu, andre82 napisał: Po co rozgrzewac silnik przed zlaniem plynu? Olej rozumiem ale plyn? Termostat otwarty, wyleci więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 I tak zleci nawet na zimnym tyle ze dlugo to trwa. Ja przy zmianie plynu odkręcam obudowe termostatu i zlewam wszystko w ekspresowym tempie.Silnik zimny to mozna od razu zalac swiezym plynem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Można odkręcić obudowe termostatu ale istnieje ryzyko że uszczelka po tym zabiegu może puszczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Można też wyjąć silnik lub odkręcić z tyłu lampe tylko po co sobie dodatkowej roboty stwarzać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Można się pokusić też o płukanie przy okazji - płukanka do chłodnicy, godzinkę dwie niech sobie popracuje, potem zlać płyn, zalać wodą destylowana przepłukać i zlać - operację z wodą powtarzać aż zleci czysta i wtedy zalać płynem. A najprościej to tak jak mówią, nagrzać silnik żeby termostat puścił i odkręcić korek spustowy jednocześnie odkręcając korek żeby szybciej zleciało. Na te 20-30 minut zostawić aby ostygł i można zalewać nowym płynem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Silnik będzie nagrzany- moim zdaniem jak się zagrzeje to więcej szlamu zleci. Z płukanka pojeździ dooobrych paręnaście godzin co by ewentualny kamień puścił.Główne pytanie to czy bawić się tym małym zaworkiem po prawej na dole czy odrazu puścić siura z dolnego węża! Chyba zdejme węża i odkrece zaworek bo wydaje się najniższym punktem w układzie jest ten zaworek a z drugiej strony, jakbym tylko nim puścił to zanim płyn zejdzie to w reszcie układu szłam by zdążył opasc na dół. Płukanie woda też będzie.Zdam fotorelację jak to wyglada- zżera mnie ciekawość ile siedzi świństwa (zima mam dziwne wrażenie powinno lepiej grzanie działać, latem 100% ok- 96 st wg obd nie przekroczone nawet przy korku w 42 st)melduje ze nic nie musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Rura z wodą będzie dużo szybsza ale przy gorącym silniku można się poparzyć więc sam zdecyduj. Ja spuszczałem u siebie przez rurę bo korek spustowy miał jakąś dziewną nakrętke i nie dało się odkręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Jak bedzie to robił w odpowiednich rękawiczkach to sie nie poparzy. Odkręć korek na chłodnicy i dolny wąż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się