xyg Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 (edytowane) Muszę wymienić chłodnicę w mojej Imprezie WRX MY04. Zdecydowałem się na chłodnicę TurboWorks, zamówiłem taką http://turboworks.pl/Sportowa-chlodnica-wody-Subaru-Impreza-2002-2007-wer-B-p3192 niestety otrzymałem taką http://turboworks.pl/Sportowa-chlodnica-wody-Subaru-Impreza-GDA-GDB-WRX-p9442 . Moje pytanie: czy każda z nich podejdzie do ww. auta? Chłodnice różnią się przede wszystkim rozstawem dolnych zaczepów. Zaczepy te, w moim samochodzie, z tego co spojrzałem, są nieużywane. Poza tym chłodnice różnią się minimalnie grubościa rdzenia (4mm) i wysokością (o 3mm). Po wizualnych oględzinach moim amatorskim okiem jedna i druga powinna pasować, ale nigdy nie wiadomo, czy w którymś zakamarku coś nie będzie wystarczająco spasowane. Obecna chłodnica jest nadal w samochodzie, więc nie jestem sam tego w stanie do końca zweryfikować. Czy ktoś miał doświadczenie z takimi chłodnicami? Z jakiegoś powodu producent wypuścił dwie tak bardzo podobne wersje... Pozdrawiam Edytowane 27 Sierpnia 2018 przez xyg 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Mam u siebie TW , zamówiłem do wrx'a 02 i przyszła odpowiednia. Wszystko ładnie pasuje. Śmiga już ponad rok i jest ok. Płaciłem 650 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 (edytowane) 7 godzin temu, Pan Dziedzic napisał: Mam u siebie TW , zamówiłem do wrx'a 02 i przyszła odpowiednia. Wszystko ładnie pasuje. Śmiga już ponad rok i jest ok. Płaciłem 650 zł. Nie jestem w temacie ale dopytam, jest ona dużo bardziej wydajna niż seria WRX ? Edytowane 28 Sierpnia 2018 przez Sikooo11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Jest mega wydajniejsza niż seria. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał: Jest mega wydajniejsza niż seria. Więc trzeba będzie coś przydziałać w tym kierunku dziena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 2 godziny temu, Pan Dziedzic napisał: Jest mega wydajniejsza niż seria. Tak z ciekawości: jako to można łatwo stwierdzić? Nawet przy większym obciążeniu czy też temperaturach zewnętrznych, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej nigdy mi się nie podnosił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Temp. oleju w tych samych warunkach spadła mi o ok.10 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 2 godziny temu, xyg napisał: Tak z ciekawości: jako to można łatwo stwierdzić? Nawet przy większym obciążeniu czy też temperaturach zewnętrznych, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej nigdy mi się nie podnosił... Heh, jak wskaznik temperatuy cieczy Ci sie podniesie, to znaczy ze juz najpewniej cos przegrzales.. Niestety sa one tak zrobione, zeby uzytkownik nie widzial jak zmienia sie rzeczywsiat temperatura cieczy. Podepnij sie pod obd i tam popatrz jak zmienia sie rzeczywisty odczyt. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 13 godzin temu, xyg napisał: Tak z ciekawości: jako to można łatwo stwierdzić? Nawet przy większym obciążeniu czy też temperaturach zewnętrznych, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej nigdy mi się nie podnosił... Jak się wskaźnik na desce zacznie podnosić, to już jest dawno za późno . W silnikach 2.0T nawet przy upalaniu temperatura jest w miarę niska, więc wymianę chłodnicy z serii na większą warto rozważyć przy rozszczelnieniu tej pierwszej, przy seryjnej mapie jak dla mnie zbędny wydatek. Przy tuningowaniu auta czyli ambitniejszej mapie już bym o tym pomyślał. Natomiast silniki 2.5T, to już dramat jeżeli chodzi o grzanie i tu zdecydowanie powinno być obowiązkiem zastosowanie wydajniejszej chłodnicy jak ktoś lubi pocisnąć. Dla porównania powiem tylko, że na krótkim odcinku w Kielcach po 2min ostrej jazdy pomimo bardzo wydajnej chłodnicy Mishimoto, olej osiągał u mnie w 2.5T temperaturę ponad 115st.C podczas gdy u kolegów w 2.0T ledwo przekraczał 100st.C. Temperatury płynu chłodzącego i oleju są bardzo ze sobą powiązane, z tym, że płyn o wiele szybciej "idzie w górę". Warto zatem o tym pamiętać jak ma się tylko wskaźnik temperatury oleju . Przy mocno tuningowanym 2.5T obowiązkowa jest chłodnica oleju i zamontowana w dobrym miejscu daje naprawdę dużo. U mnie w rajdówce przy naprawdę ostrym upalaniu na Ułężu w temp. powyżej 30st.C olej nigdy nie przekroczył 105st.C. Bez chłodnicy oleju spokojnie można osiągnąć 130 i więcej . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Glupie pytanie, porownujac chlodnice cieczy jest roznica w trwalosci tw vs mishimoto? Czy to tylko bardziej wyglad spawow? Wrzucicie fotki jak spawy sa polozone w jednych i drugich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuS Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Ja mam swojego turboworks`a ponad 2 lata i zero zastrzeżeń. W porównaniu z tym co Turboworks oferował tak ze 6 lat temu a teraz to jest przepaść na wielki plus. Spawy ładne, pasowanie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Potwierdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 A ktoś kojarzy czy któraś chłodnica od Turboworks będzie pasować do przedliftowego Forka 2.5XT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 problemu z utlenianiem sie lamelek rozumiem, ze w TW tez nie niezaobserwowaliscie? ramka wentylatorow i mocowanie p&p? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Wszystko pasuje p&p jak zamawiasz pod model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Czołem! Przymierzam się do tego typu chłodnicy dla siebie. Oczywiście uwagę przykuwa cena, która jest blisko 3-krotnie niższa od Mishimoto. Pytanie o jakość i faktyczną skuteczność lub jej mit. Czy macie jakieś nowe / kolejne spostrzeżenia i doświadczenia, którymi moglibyście się podzielić? Dzięki, zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) największa z Mishimoto czyli ta 3x droższa niż TW jest na pewno większa i bardziej wydajna Tylko jak masz silikonowy wąż od wody, ten idący górą to będzie przycierał albo wiatrak albo rolka, ja u siebie zamontowałem cienki wiatrak żeby wszystko działało jak trzeba, oryginalny wąż przeciął mi wiatrak.. :/ Edytowane 8 Stycznia 2019 przez mly96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Raczej porównywałbym ją do Mishimoto tej "tańszej" lub "standardowej". A same wrażenia lub spostrzeżenia dotyczące jakości wykonania ew. kłopotów? Coś się zmieniło na lepsze / gorsze od ostatniej aktualizacji Pana Dziedzica? Zdrówka! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Bez zmian, wszystko jak ta lala. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuniorLBN Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 No to odgrzewam kotleta. Zamierzam kupić chłodnice Turboworks ale nie mam pojęcia którą zamówić, czy jedynie mierzenie wszystkiego mnie ratuje? Mam WRx'a wagona 2001r. Są 3 różne na tej stronie. Koledzy ktorzy kupowali maja te 40mm? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 10 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 Pewności nie mam ale strzelam że tą opisaną WRX (ma 40mm szerokości), a te A i B mają po 36mm szerokości. Akurat też ostatnio na nie patrzyłem, ale póki co na próbę kupiłem używkę z STI i zobaczę czy będzie różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 10 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 11 minut temu, GRB napisał: Pewności nie mam ale strzelam że tą opisaną WRX (ma 40mm szerokości), a te A i B mają po 36mm szerokości. Akurat też ostatnio na nie patrzyłem, ale póki co na próbę kupiłem używkę z STI i zobaczę czy będzie różnica. Kompletnie nie. To zwykła standardowa chłodnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 10 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 3 godziny temu, SOpEL napisał: Kompletnie nie. To zwykła standardowa chłodnica Ale mówisz o tej z STI? Tak mi się zdaje że jest ta sam a co w WRX'ie ale u mnie poprzedni właściciel wsadził jakiś zamiennik, więc chcę zmienić i zobaczyć czy coś się poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 12 godzin temu, GRB napisał: Ale mówisz o tej z STI? Tak mi się zdaje że jest ta sam a co w WRX'ie ale u mnie poprzedni właściciel wsadził jakiś zamiennik, więc chcę zmienić i zobaczyć czy coś się poprawi. wątpię, że coś zmieni. ja miałem w wrxie seryjną, potem popularny zamiennik i różnicy poza tym, że była nowa, szczelna i nie zasyfiona nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Zobaczę - kupiłem za grosze, więc jak się nie poprawi to w przyszłym roku po zimie wleci coś bardziej wydajnego i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się