jareki007 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Zaobserwowałem, że przy wysokiej temp. zewnętrznej (tak pow. 30-35 st.) przestaje chodzić klima. Wystarczy ruszyć i wszystko wraca do normy. Zauważyłem to stojąc w korku na autostradzie, drugi raz w mieście też w korku. Generalnie jak jest straszny upał to się to zdarza. Jakiś czujnik ja wyłącza? No bo skoro podczas jazdy chłodzi jak wściekła to chyba czynnika nie brakuje. OBK MY15 3.6 Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibar Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 U mnie był problem z przekaźnikiem, jak było gorąco to odmawiał działania, silnik ten sam, auto inne ale warto sprawdzić. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareki007 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Jaki przekaźnik dokladnie? Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibar Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Tego Ci nie powiem, mechanik mi wymieniał, ale to podobno częsta usterka, ale dotyczy raczej staraszych aut, Twój jak teraz widzę dość młody. Z tego co pamiętam to chodziło o przekźnik który odpowiadał za załączanie klimy. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareki007 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Najlepsze jest to, że wystarczy zacząć jechać i wraca normalne działanie klimy. Nigdy wcześniej w żadnym aucie się z czymś takim nie spotkałem. Wyszło dopiero na wakacjach w upałach i przy dłuższych postojach w korkach. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Problem masz z wentylatorem, napraw to szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Tak jak pisze ipsx82 Sprawdź wentylatory, i czystość chłodnic. Zbyt wysoka temp. chłodnicy silnika wyłączy klimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareki007 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Hmm, temperatura silnika była w połowie skali na zegarach, temperatura oleju 200-210 st. F. Ale zobaczę czy wentylator działa. Tylko nie wiem czy uda mi się to sprawdzić teraz na urlopie. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Jak zatrzymasz auto z włączoną klimą to wentylatory muszą pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareki007 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Ale niezależnie od temperatury? Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markiz Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 17 minut temu, jareki007 napisał: Ale niezależnie od temperatury? Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Aż poszedłem sprawdzić, działają na zimnym tylko z niższą prędkością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareki007 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Sprawdzę rano. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Sprzęgło klimatyzacji nie wyrabia, to pierwszy objaw. Na postoju jest za ciepło i sprzęgło już nie spina. Trzeba rozebrać sprzęgło klimy, wyjąć jedną podkładkę regulacyjną, sprawdzić tolerancję i powinno zacząć działać poprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 8 minut temu, skwaro napisał: Sprzęgło klimatyzacji nie wyrabia, to pierwszy objaw. Na postoju jest za ciepło i sprzęgło już nie spina. Trzeba rozebrać sprzęgło klimy, wyjąć jedną podkładkę regulacyjną, sprawdzić tolerancję i powinno zacząć działać poprawnie Pudło. Sprzęgło nie ma bimetalu, więc powinno działać niezależnie od temperatury. Osobiście skłaniam się ku tezie o zacinającym się lub stojącym wentylatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 To pudło już w kilku autach naprawiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opiszę Wam zasadę działania skraplacza (chłodnicy klimatyzacji) co by nie powielać bzdur. Zadaniem skraplacza jak sama nazwa wskazuje jest zmienić stan czynnika z gazu do cieczy poprzez skroplenie jego zbijając temperaturę o jakieś 15-20 stopni z około 60 C. do około 45-40 C. Jeżeli nie schłodzimy czynnika to temperatura jego pozostanie na poziomie 60 C. a nawet wzrośnie do 75 C. a wraz z nią ciśnienie w układzie klimatyzacji po stronie wysokiej powodując hamowanie sprężarki na tłokach (nie oszukujmy się to nie kompresor wan którym zasilimy instalację powietrzną na cały zakład tylko drobny kompresorek który maksymalnie dobije do 30 bar czasem do 33 bar gdzie na tyle ustawiony jest zawór bezpieczeństwa) przez co prędkość obrotowa wału kompresora połączona na sztywno z tarczą dociskową (element sprzęgła) ma dużo mniejszą prędkość od koła pasowego napędzanego przez silnik samochodu. Przy problemach skraplacza (wyłamane lamele, zapchane lamele piaskiem, powyginane lamele, niesprawny wentylator , przegrzewająca się chłodnica silnika ) dochodzi do wzrostu temperatury a co za tym idzie i ciśnienia w układzie co odbija się na sprzęgle kompresora i wymiana tarczy na nową lub redukcja szczeliny jest tylko doraźnym rozwiązaniem problemu podobnym do licowania bezpieczników. Palenie się sprzęgła jest skutkiem w 95% a nie przyczyną, te 5 % to zle ustawiona szczelina podczas wymiany łożyska. Jeżeli wentylatory u Ciebie @jareki007 działają a nadal jest problem z pracą klimatyzacji na postoju to sprawdź czy skraplacz nie jest zapchany i czy nie masz pozaginanych lameli przez co wentylator nie jest pchać strumienia powietrza schładzającego skraplacz. Podczas jazdy pęd powietrza powoduje schładzanie skraplacza a na światłach i w korku brak tego pędu zastępuje dodatkowy wiatrak od klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 (edytowane) Zapominasz o jednej sprawie, sprzęgło się wyciera i po pewnym przebiegu mimo sprawnych pozostałych elementów klimy i tak nie spina bo szczelina jest za duża. Po to sa własnie podkładki regulacujne żeby ją wyregulować, a to że po wymianie łożyska ktoś tego nie robi to inna sprawa. Edytowane 25 Sierpnia 2018 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Zerknij na model auta autora tematu i powiedz czy w 3 letnim aucie ma prawo być już wytarte sprzęgło ? w moim 24 letnim jeszcze nie jest wytarte. Dlatego pominąłem tą przypadłość zużywania się bo przyczyną ścierania się nadmiernego sprzęgła opisałem wyżej a przy normalnym bezproblemowym eksploatowaniu sprzęgło wytrzymuje te 20 lat lub 200 - 250 tys km bo taka żywotność jest łożysk w klimatyzacji , później łożysko powoduje psucie sprzęgła bo ma luzy boczne przez co tarczki często są nierówno powycierane i wymieniamy na nowe bo nie nadają się do splanowania na tokarce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Zwracam honor, nie spojrzałem na rocznik, szansa że jest wytarte są dość małe bo raczej nie ma 200kkm przebiegu, w takim razie też bym obstawiał zasyfioną chłodnicę lub wiatrak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareki007 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Sprawdziłem i wiatraki działają. Jak klima jest wyłączona to stoją, po jej włączeniu ruszają oba. Zauważyłem jeszcze, że mam stan płynu chłodniczego na minimum. Nie jest poniżej kreski ale w dolnym stanie. Spróbuję kupić gdzieś na miejscu i dolać.Auto jest z US i miało z przodu uszkodzenie, chłodnice wyglądają jak nowe. Podejrzewam, że były wymienione przy naprawie. Ale płyn na pewno był nowy zalany. Może jest jakiś lipny i teraz dopiero to wyszło. W sumie w zimie nie było żadnych problemów, rok temu w lecie też byłem w IT na wakacjach ale fakt, że nie było aż tak gorąco.W sumie odkąd mam ten samochód pierwszy raz trafiłem w taki upał i do tego tak długie stanie w korkach - za pierwszym razem jak się klima wyłączyła staliśmy jakieś 2h na autostradzie. Klima siadła po ok. 30 min postoju, było że 40 stopni na zewnątrz + rozgrzany asfalt itd. U nas w PL nie było takich temperatur i nigdy tak długo nie stałem w korku. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 A może za mocno ktoś dobił klimatyzację? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się