Skocz do zawartości
Trojan86

Swap z 2.5RS na 2.0T (od s-turbo)

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tak z ciekawości. Znajomy sprzedaje 2.5 RS Hawkeye  po panewce takze silnik do kosza. Mam zamiar zrobic z tego samochód na tor.  Robił ktoś swap na jakiś inny silnik w tym modelu? Czy to w ogole ma sens. W sensie myslalem nad wsadzeniem 2.0 turbo od forka s-turbo tylko czy to w ogole bedzie jakaś różnica sensowna. Moc podobna. Czy cokolwiek w tym samochodzie wytrzyma 2.0T z WRX czy jednak to juz do wymiany wszystko , włacznie z zawieszeniem ? Lepiej walnąć 2.5 NA i sie nie bawić w głupie zabawy ? 
No a moze jest jakis inny fajny silniczek który daje rade a nie bedzie trzeba wymieniac pół samochodu. 
 

Edytowane przez Trojan86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja podobna do choroby zwanej STi przy posiadaniu WRX'a dużo dużo zabawy i dużo dużo $$ i o wiele więcej niż sprzedaż i zakup gotowego auta. Ogarnij N/A i jak to mówisz nie baw się w głupie zabawy :biglol: ps. sam jestem tym głupcem, i nie polecam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba że robisz sam i masz rozbitka na placu

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jedyne logiczne rozwiazanie to albo pelny przeszczep wszystkiego z rozbitego wrx albo wsadzenie N/A. Ejj a tak z ciekawosci jak wychodzi opcja wsadzenia 2.0r do tego zamiast 2.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co tak swap? przecież wolnossak 2.5 na prawdę ladnie jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0r też :) Wiem bo mam. 
Wiesz co z tego co wiem 2.5 lubi sie z UPG a fura ma być na tor także bedzie pałowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Trojan86 napisał:

2.5 RS Hawkeye

Nie ma czegoś takiego.

 

20 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Od Punto 1.2 

Racja tam UPG nie występuje bo nie jedzie :biglol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie trochę inne..

Przekłada z ej201 ma ej251 jest p&p?

Teoretycznie jest to ta sama seria silników sohc Tak?

Wszystko jest zamienne z osprzętu między tymi silnikami?

Wystarczy że kupię slupek z kolektorem dolotowym i resztę będę mógł przełożyć z ej201?

Czujniki, wiązka ta sama?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam pytanie trochę inne..
Przekłada z ej201 ma ej251 jest p&p?
Teoretycznie jest to ta sama seria silników sohc Tak?
Wszystko jest zamienne z osprzętu między tymi silnikami?
Wystarczy że kupię slupek z kolektorem dolotowym i resztę będę mógł przełożyć z ej201?
Czujniki, wiązka ta sama?
Miałem w imprezie GC 1999 silnik 125km 2.0 i przełożyłem do niej wiązkę z OBK II 2002 z silnikiem 2.5. wiązka elektryczna silnika jest identyczna. Ale nie pamiętam oznaczenia silnika w tym obk

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Edit: wiązka z ej251 w obk II Pasowała p&p do imprezy ej201

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.08.2018 o 08:17, chudy__ napisał:

Przekłada z ej201 ma ej251 jest p&p?

 

Jest p&p. Nawet swój kolektor możesz zostawić.

 

Gdybyś jednak chciał wsadzić ej253 to musisz szukać przed 2006 rokiem wersji bez AVLS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolektor dolotowym jest raczej "pojemniejszy"

Ma wieksze kanaly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Narrator napisał:

 

Jest p&p. Nawet swój kolektor możesz zostawić.

 

Gdybyś jednak chciał wsadzić ej253 to musisz szukać przed 2006 rokiem wersji bez AVLS.

A co z osiągami bo seryjny wydech różni się między 2.5 a 2.0 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

seryjny w 2.0 ma 2cale w 2.5 wedlug katalogow pokazuje to samo do 2.0 i 2.5

ale wydech to najmniejszy porblem calej operacji :)

 

zastanawiam sie nad takim ej251 bo brakuje troszke mocy w moim 2.0 mimo tego ze jest naprawde super jesli chodzi o uzytkowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niema co się wahać, tylko kupować ;) potrzebujesz najlepiej kompa (choć słyszałem że ten od 2.0 ogarnia) i po prostu całego słupka, wszystko jest p&p. Grunt by był phase 2 jeśli chodzi o impreze 01, przed 99 były jakieś różnice (dohc?).

 

Co do tematu- na foresterowy troche niema sensu, chyba że dorzucisz wałki i kompa od GT. Potrzebujesz na pewno całą wiązke i osprzęt, reszta chyba obleci. Napędy znoszą spokojnie takie moce. 

Możesz rozważyć ez30d albo eg33. ez30 jest lżejszy i bardziej kompaktowy, ma ok 212km i wchodzi bez większego problemu w hawka, kolektor pasuje bez zmian. Wiązka do roboty ale podobno da się to w miare sprytnie ogarnąć. EG33 to ciut cięższa krowa, trzeba spawać kolektor i myśleć nad chłodzeniem, bo seryjne może się nie pomieścić i nie wyrabiać, wiązka do roboty totalnie, najpewniej stawiać na EMU. Na koniec dochodzi fakt wagi 6 cylindrówki- jak by nie było przednia oś jest znacznie bardziej przeciążona, choć słyszałem że między 2.5 a eg33 jest raptem 22kilo róznicy. Cięzko mi w to uwierzyć, ale mówił to facet który swapował eg do buga. 

Poza tym... wybrałeś deczko słabą bazę na rajdowanie. Hawk jest owszem super zwarty i stabilny, ale to ciężka i duża locha której nawet te 220/240 może nie wystarczyć. Musisz mieć lepsze hamulce by to naprawdę dobrze wyhamować, minimum 17 na lepszej gumie go gabaryty są takie a nie inne, w teorii napędy- choć te jak pamiętam są takie jak w WRX (przynajmniej w bugu i blobie, albo juz coś pokręciłem) 

2.0r to kompletnie inny świat, avsc i reszta syfu. Roboty tyle co z przekładką na turbiusza a efekt marny. 

Wsadź tam 2.5 i po prostu sprzedaj, jeśli chcesz rajdować to skup się na lekkiej GC

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, llkuba napisał:

A co z osiągami bo seryjny wydech różni się między 2.5 a 2.0 ?

 

Pomagałem kuzynowi wsadzić silnik ej251 z legacy do jego buga. Zmieniliśmy tylko słupek. Cała reszta została z jego ej201 włącznie z seryjnym wydechem. Jeździ bardzo fajnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Narrator napisał:

 

Pomagałem kuzynowi wsadzić silnik ej251 z legacy do jego buga. Zmieniliśmy tylko słupek. Cała reszta została z jego ej201 włącznie z seryjnym wydechem. Jeździ bardzo fajnie. 

Wiem tyle, że dolot i wydech ma duże znaczenie. 

45 minut temu, chudy__ napisał:

zastanawiam sie nad takim ej251 bo brakuje troszke mocy w moim 2.0 mimo tego ze jest naprawde super jesli chodzi o uzytkowanie.

Jak kupisz dobry silnik to ok, ale z używkami to niestety loteria. Przy Twojej krótszej piątce plus reduktor może być na prawdę fajnie ;). Jak będziesz kręcił się po Obornickiej daj znać zrobimy mini spota. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 minut temu, llkuba napisał:

Wiem tyle, że dolot i wydech ma duże znaczenie. 

Jak kupisz dobry silnik to ok, ale z używkami to niestety loteria. Przy Twojej krótszej piątce plus reduktor może być na prawdę fajnie ;). Jak będziesz kręcił się po Obornickiej daj znać zrobimy mini spota. 

jak juz bym mial go luzem t napewno pojechal by na proflaktyczne UPG i rozrzad przed wlozeniem

 

ostatni czesto latam to mozna sie zgadac, no problem, bardzo chetnie ;)

Edytowane przez chudy__

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, chudy__ napisał:

jak juz bym mial go luzem t napewno pojechal by na proflaktyczne UPG i rozrzad przed wlozeniem

 

Jak będziesz sam rozbierał warto sprawdzić panewki i pierścienie bo 2.5 lubi olej ;). Na pewno założyłbym wydajniejszą chłodnice. 

17 minut temu, chudy__ napisał:

ostatni czesto latam to mozna sie zgadac, no problem, bardzo chetnie ;)

Będziemy na łączach napisz dwa dni przed bo jutro np: ubezpieczam czarną strzałę OC / AC ;).

Godzinę temu, 133699 napisał:

Musisz mieć lepsze hamulce

:thumbup: 

Edytowane przez llkuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, llkuba napisał:

Jak będziesz sam rozbierał warto sprawdzić panewki i pierścienie bo 2.5 lubi olej ;). Na pewno założyłbym wydajniejszą chłodnice. 

Będziemy na łączach napisz dwa dni przed bo jutro np: ubezpieczam czarną strzałę OC / AC ;).

 

Teraz w moim 2.0 mam chlodnice z wrx ktora jest grubsza i jest to zauwazalne (wentylator musi wspomagac bardzo rzadko) ale moze dla 2.5 to i tak za malo.

Hamulce mam juz i tak lepsze bo zalozylem tarcze 294 i zaciski po regeneracji :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, przecież GC 2.5 miały taką samą chłodnice jak 2.0 czy 1.8. W GD jest ten sam silnik. Aczkolwiek prewencyjnie, jak najbardziej warto jak już się rozkłada komorę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, chudy__ napisał:

Hamulce mam juz i tak lepsze bo zalozylem tarcze 294 i zaciski po regeneracji :D

Jak ma oryginały 273 mm i robią się fioletowe :facepalm:. Nie wiesz czy 294 wejdą na felgę 16' ?

1 minutę temu, 133699 napisał:

Bez przesady, przecież GC 2.5 miały taką samą chłodnice jak 2.0 czy 1.8.

No właśnie ej251 gotował się ;).

W gd jest ej253 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, llkuba napisał:

Jak ma oryginały 273 mm i robią się fioletowe :facepalm:. Nie wiesz czy 294 wejdą na felgę 16' ?

na 16" wejda, na 15" nie.

warto zalozyc 294, tylko przypomina mi sie cos ze nie dawno zakladales nowe tarcze i klocki, mogles odrazu dac wieksze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie umiem w cytaty. @IIkuba A to nie było tak że 253 miał MAF a 251 MAP i to była jedyna różnica? bo oba to SOHC. Pocić to się pociły DOHC i to okrutnie, aż Subaru je wycofało z rynku

Co do tarczy- powinny, w BMW przykładowo wchodzi, ale nie na każdej feldze.

Edytowane przez 133699
Dorzucam odp. o tarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×