kuzi4 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 W końcu nadszedł czas na ogarnięcie komory Błękitnej Apokalipsy. W sobotę wyciągamy z Młodym silnik i pytanie do bardziej doświadczonych. Jakie niespodzianki mogą nas zaskoczyć? Chodzi mi o tematy typu ukryta śrubka, zaczep, kabelek które dla kogoś, kto wyciągał już silnik z Subaru nie są tajemnicą lecz ktoś, kto wcześniej tego nie robił może się zdrowo nawkurw... I jeszcze jedna gorąca prośba. Nie proszę o rady typu „oddaj to w ręce fachowca”, „nie znasz się to nie tykaj” itp. Nie jest to pierwszy wyciągany z samochodu silnik ale pierwszy z Subaru. Obaj jesteśmy mechanikami ale chcemy sobie zwyczajnie ułatwić robotę tym bardziej, że mamy na to tylko dniówkę. Oczywiście pas przedni wylatuje. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 2 godziny temu, kuzi4 napisał: Oczywiście pas przedni wylatuje Co ci zrobił pas przedni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Chłodnica wody wylatuje, freonu zostaje, pas też zostaje, silnik wychodzi pionowo górą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Słuchaj kolegów i zostaw w spokoju pas przedni 1) Spuszczasz płyn chłodniczy i olej 2) Od spodu silnika: odkręcasz kolektor wydechowy odkręcasz poduszki silnika odkręcasz część śrub mocujących skrzynię do silnika odczepiasz dolny wąż chłodnicy 3) Od góry silnika: demontujesz cały plastikowy dolot z filtrem, akumulator, zbiornik z płynem do spryskiwaczy odczepiasz linkę gazu odłączasz wiązkę odczepiasz przewód serwa i przewody od nagrzewnicy odkręcasz rozrusznik i pozostałe śruby trzymające skrzynię odczepiasz górny wąż chłodnicy 4) Z osprzętu: odkręcasz pompę wspomagania i odkładasz na bok na ile przewody pozwolą to samo robisz z kompresorem od klimatyzacji 5) Odłączasz wtyczki wiatraków i wyciągasz chłodnicę razem z wiatrakami 6) Podczepiasz silnik do żurawia i napinasz łańcuchy tak aby silnik się delikatnie uniósł, oddzielasz go od skrzyni przesuwając do przodu i jak już wisi to wyciągasz w górę Na trzeźwo to tak z 2h zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Godzinę temu, house_1 napisał: Co ci zrobił pas przedni? Nie cały pas przedni, tylko zderzak (szkoda uszkodzić) i górna belka pasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 12 minut temu, Narrator napisał: Na trzeźwo to tak z 2h zabawy. A podczas tej drugiej opcji ile ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Nie cały pas przedni, tylko zderzak (szkoda uszkodzić) i górna belka pasa. Zderzak z niczym nie koliduje, a górna belka jest zgrzewana nie skręcana. To nie VAG. Dostałeś wyżej opis co i jak, tylko w opisie jeszcze brakuje info o odpięciu przewodów paliwowych, podlewarowaniu skrzyni do góry i odkręceniu zaślepki w skrzyni na imbus, i wyjęcia ośki łapy sprzęgła pod nią, nim odepniesz silnik. Pamiętaj też o oznaczeniu sobie podciśnień przed rozpięciem, żebyś potem wiedział co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 ... i fotki, fotki, fotki w trakcie, zaoszczędzi to potem dużo czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się