Skocz do zawartości

Wyjęcie silnika


kuzi4

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu nadszedł czas na ogarnięcie komory Błękitnej Apokalipsy. W sobotę wyciągamy z Młodym silnik i pytanie do bardziej doświadczonych. Jakie niespodzianki mogą nas zaskoczyć? Chodzi mi o tematy typu ukryta śrubka, zaczep, kabelek które dla kogoś, kto wyciągał już silnik z Subaru nie są tajemnicą lecz ktoś, kto wcześniej tego nie robił może się zdrowo nawkurw... I jeszcze jedna gorąca prośba. Nie proszę o rady typu „oddaj to w ręce fachowca”, „nie znasz się to nie tykaj” itp. Nie jest to pierwszy wyciągany z samochodu silnik ale pierwszy z Subaru. Obaj jesteśmy mechanikami ale chcemy sobie zwyczajnie ułatwić robotę tym bardziej, że mamy na to tylko dniówkę. Oczywiście pas przedni wylatuje. Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj kolegów i zostaw w spokoju pas przedni :)

 

1) Spuszczasz płyn chłodniczy i olej

 

2) Od spodu silnika:

  • odkręcasz kolektor wydechowy
  • odkręcasz poduszki silnika
  • odkręcasz część śrub mocujących skrzynię do silnika
  • odczepiasz dolny wąż chłodnicy

3) Od góry silnika:

  • demontujesz cały plastikowy dolot z filtrem, akumulator, zbiornik z płynem do spryskiwaczy
  • odczepiasz linkę gazu 
  • odłączasz wiązkę 
  • odczepiasz przewód serwa i przewody od nagrzewnicy 
  • odkręcasz rozrusznik i pozostałe śruby trzymające skrzynię
  • odczepiasz górny wąż chłodnicy

4) Z osprzętu:

  • odkręcasz pompę wspomagania i odkładasz na bok na ile przewody pozwolą
  • to samo robisz z kompresorem od klimatyzacji

5) Odłączasz wtyczki wiatraków i wyciągasz chłodnicę razem z wiatrakami

 

6) Podczepiasz silnik do żurawia i napinasz łańcuchy tak aby silnik się delikatnie uniósł, oddzielasz go od skrzyni przesuwając do przodu i jak już wisi to wyciągasz w górę

 

Na trzeźwo to tak z 2h zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cały pas przedni, tylko zderzak (szkoda uszkodzić) i górna belka pasa.

Zderzak z niczym nie koliduje, a górna belka jest zgrzewana nie skręcana. To nie VAG. Dostałeś wyżej opis co i jak, tylko w opisie jeszcze brakuje info o odpięciu przewodów paliwowych, podlewarowaniu skrzyni do góry i odkręceniu zaślepki w skrzyni na imbus, i wyjęcia ośki łapy sprzęgła pod nią, nim odepniesz silnik. Pamiętaj też o oznaczeniu sobie podciśnień przed rozpięciem, żebyś potem wiedział co i jak default_smile.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...