Skocz do zawartości

Forester SH 2.0 benzyna, spaliny


Łukasz Pełszyński

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Kiedyś już pytałem o wysokim wyniku węglowodorów na teście spalin. Problem znika po konkretnym rozgrzaniu silnika (po przejechaniu kilkudziesięciu km) ale i tak nie daje mi spokoju.

Mam Forestera III 2.0 wolnossący. W skrócie - po odpaleniu samochodu strasznie śmierdzi spalinami, tak że muszę odpalać z włączonym obiegiem wewnętrznym. Osoby z zewnątrz też to czują. To się dzieje na zimnym silniku.

Wiadomo, na zimnym zawsze zaśmierdzi ale tutaj skala problemu jest o wiele za duża. Żyję z tym tak, że zamykam wszystko co się da, obieg wewnętrzny i szybko ruszam.

Przestaje śmierdzieć, gdy gaśnie mi kontrolka zimnego silnika. Samochód ma przejechane 110 tyś. km, zmieniłem świece ale to nic nie dało.

Macie jakieś podejrzenia? Samochód pracuje całkowicie normalnie i bezawaryjnie. Ale start nie jest moim zdaniem normalny. Ojciec ma stare Legacy z 1999 roku, siostra miała Forestera z 1997 roku i tam zaśmierdzi może 1-2 sekundy po odpaleniu a u mnie śmierdzi praktycznie benzyną i to dopóki ta kontrolka nie zgaśnie czyli kilka minut. To jest taki smród, że w środku można się normalnie udusić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmierdzi na 100% z rur wydechowych - spalinami, ale takimi spalinami jakby z benzyną, trudno określić ale jest to zarąbiście śmierdzące. Tak jak pisałem, nie jest to moje przewrażliwienie bo w innych samochodach jakimi jeździłem problem nie występuje. Z jednej strony to logiczne, że na początku mieszanka jest bogata ale się zastanawiam czy ona nie jest u mnie za bogata. I tutaj podejrzewałbym albo problem z sondą lambda albo z przepływomierzem lub czujnikiem podciśnienia. Normalnie mi wszystko działa i od dwóch lat kiedy mam ten samochód nic się nie zmieniło, potem też jak mi ta kontrolka zgaśnie (taki niebieski termometr) to mogę otworzyć okno / włączyć nawiew i nic śmierdzieć nie będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mam od nowości. Ale o ile się nie mylę, to wtedy druga lambda by zwracała info o złych spalinach i bym miał jakiś błąd. Jeśli chodzi o diagnostykę, to kiedyś wydałem dwie stówki na diagnostykę w ASO i dowiedziałem się nic, twierdzili że wszystko w normie ;) Katalizator chyba jest, samochód kupiłem miał przebieg 88 tyś. Ja zrobiłem jeszcze 20 tyś.

Wiadomo jaka jest trwałość katalizatora w tym modelu?

Zadam jeszcze takie pytanie - możliwe, że w komisie ten katalizator wycięli (i sprzedali?). Komuś się coś takiego zdarzyło? Pytanie hipotetyczne ale w sumie postaram się upewnić, że ten katalizator tam rzeczywiście jest. Ewentualny brak wytłumaczyłbym tylko pazernością komisu, bo przedtem był jeden właściciel który miał te auto w leasingu (auto krajowe).

Jeśli chodzi o przewody paliwowe to na pewno wszystko jest ok, włączyłem i wąchałem, nic się nie wydostaje.

Edytowane przez Łukasz Pełszyński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Znałem warsztat gdzie kat zginął podczas wymiany oleju! Wizyta zaprzyjaźnionego Siergieja zza wschodniej granicy z dwoma kolegami i znalazł się w 3 minuty, wraz z rekompensata.
Potrzebujesz kogoś kto zrobi logi dynamiczne, podczas gdy jest ten problem i wyśledzi z którego czujnika jest błędne wskazanie

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale w pierwszym poście autor pisze o wysokim wyniku węglowodorów. Wysokie węglowodory = brak katalizatora lub kat. zabitylub mocno obniżona jego sprawność.

Nie zawsze zabity katalizator od razu odezwie się check enginem. To sprawa indywidualna, zależna od wielu aspektów.

 

Twój ma zapewne bardzo mocno obniżoną sprawność, ale jeszcze jakos działa... stąd lambda nie wali CHECK ENGINE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oglądałem te sondy i na zewnątrz nic nie widać, wygląda na to że są wstawione tak jak należy, bez dystansów. Dodam tylko, że jak samochód jest rozgrzany to nie śmierdzi i na badaniu wyniki są poprawne. Ktoś ma może info ile katalizator może kosztować do tego samochodu ?

Ale by padł katalizator po 90 tyś. km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...