Łukasz Pełszyński Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Cześć. Kiedyś już pytałem o wysokim wyniku węglowodorów na teście spalin. Problem znika po konkretnym rozgrzaniu silnika (po przejechaniu kilkudziesięciu km) ale i tak nie daje mi spokoju. Mam Forestera III 2.0 wolnossący. W skrócie - po odpaleniu samochodu strasznie śmierdzi spalinami, tak że muszę odpalać z włączonym obiegiem wewnętrznym. Osoby z zewnątrz też to czują. To się dzieje na zimnym silniku. Wiadomo, na zimnym zawsze zaśmierdzi ale tutaj skala problemu jest o wiele za duża. Żyję z tym tak, że zamykam wszystko co się da, obieg wewnętrzny i szybko ruszam. Przestaje śmierdzieć, gdy gaśnie mi kontrolka zimnego silnika. Samochód ma przejechane 110 tyś. km, zmieniłem świece ale to nic nie dało. Macie jakieś podejrzenia? Samochód pracuje całkowicie normalnie i bezawaryjnie. Ale start nie jest moim zdaniem normalny. Ojciec ma stare Legacy z 1999 roku, siostra miała Forestera z 1997 roku i tam zaśmierdzi może 1-2 sekundy po odpaleniu a u mnie śmierdzi praktycznie benzyną i to dopóki ta kontrolka nie zgaśnie czyli kilka minut. To jest taki smród, że w środku można się normalnie udusić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 A czym w kabinie smierdzi? Jak benzyna to może przewody pod kolektorem, a jak spalinami to cos z wydechem? Po rozgrzaniu moze sie uszczelniać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Pełszyński Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Śmierdzi na 100% z rur wydechowych - spalinami, ale takimi spalinami jakby z benzyną, trudno określić ale jest to zarąbiście śmierdzące. Tak jak pisałem, nie jest to moje przewrażliwienie bo w innych samochodach jakimi jeździłem problem nie występuje. Z jednej strony to logiczne, że na początku mieszanka jest bogata ale się zastanawiam czy ona nie jest u mnie za bogata. I tutaj podejrzewałbym albo problem z sondą lambda albo z przepływomierzem lub czujnikiem podciśnienia. Normalnie mi wszystko działa i od dwóch lat kiedy mam ten samochód nic się nie zmieniło, potem też jak mi ta kontrolka zgaśnie (taki niebieski termometr) to mogę otworzyć okno / włączyć nawiew i nic śmierdzieć nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Jedź na diagnostykę bo może być dużo rzeczy-np. czujnik temp., położenia przepustnicy, regulator ciśnienia paliwa, ustawienie rozrządu ,wtryski albo ich zasilanie,przepływka i inne. Wymienisz sondę na pałę ,potem może coś dalej . Czas i koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Masz ten samochód od nowości? Nie wycinał nikt katalizatora? Bo objawy typowe dla braku lub zupełnej niewydolności katalizatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Pełszyński Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) No właśnie nie mam od nowości. Ale o ile się nie mylę, to wtedy druga lambda by zwracała info o złych spalinach i bym miał jakiś błąd. Jeśli chodzi o diagnostykę, to kiedyś wydałem dwie stówki na diagnostykę w ASO i dowiedziałem się nic, twierdzili że wszystko w normie Katalizator chyba jest, samochód kupiłem miał przebieg 88 tyś. Ja zrobiłem jeszcze 20 tyś. Wiadomo jaka jest trwałość katalizatora w tym modelu? Zadam jeszcze takie pytanie - możliwe, że w komisie ten katalizator wycięli (i sprzedali?). Komuś się coś takiego zdarzyło? Pytanie hipotetyczne ale w sumie postaram się upewnić, że ten katalizator tam rzeczywiście jest. Ewentualny brak wytłumaczyłbym tylko pazernością komisu, bo przedtem był jeden właściciel który miał te auto w leasingu (auto krajowe). Jeśli chodzi o przewody paliwowe to na pewno wszystko jest ok, włączyłem i wąchałem, nic się nie wydostaje. Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez Łukasz Pełszyński Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Hehe. Znałem warsztat gdzie kat zginął podczas wymiany oleju! Wizyta zaprzyjaźnionego Siergieja zza wschodniej granicy z dwoma kolegami i znalazł się w 3 minuty, wraz z rekompensata.Potrzebujesz kogoś kto zrobi logi dynamiczne, podczas gdy jest ten problem i wyśledzi z którego czujnika jest błędne wskazanie melduje ze nic nie musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Zobacz, czy pod drugą sondą nie ma tulejki dystansowej (wtedy nawet bez kata nie będzie błędów). Może też być zmodyfikowane ECU, ale nie podejrzewam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Ale w pierwszym poście autor pisze o wysokim wyniku węglowodorów. Wysokie węglowodory = brak katalizatora lub kat. zabitylub mocno obniżona jego sprawność. Nie zawsze zabity katalizator od razu odezwie się check enginem. To sprawa indywidualna, zależna od wielu aspektów. Twój ma zapewne bardzo mocno obniżoną sprawność, ale jeszcze jakos działa... stąd lambda nie wali CHECK ENGINE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Pełszyński Opublikowano 5 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2018 Oglądałem te sondy i na zewnątrz nic nie widać, wygląda na to że są wstawione tak jak należy, bez dystansów. Dodam tylko, że jak samochód jest rozgrzany to nie śmierdzi i na badaniu wyniki są poprawne. Ktoś ma może info ile katalizator może kosztować do tego samochodu ? Ale by padł katalizator po 90 tyś. km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 6 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Może z jakiejś przyczyny na zimnym jest zła mieszanka. Rozjechane mapy, wtryskiwacze, ... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Może Ci wtryski leją. Wlej coś do czyszczenia układu paliwowego do baku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się