Skocz do zawartości

XT 2.0 240 KM tryb #S


SUBORO

Rekomendowane odpowiedzi

Jadąc w trasie używam ustawienia S lub S# żeby dynamicznie przyspieszyć (kiedy jest taka potrzeba). W momencie kiedy ostro wciskam gaz  pojawia się niepokojące zjawisko akustyczne  w stylu syczenie - świst. Bardzo wyraźnie słyszalne. Jednocześnie auto dostaje kopa i wyrywa jak stado gepardów (no, prawie ..). Pytanie do użytkowników tego modelu : macie tak samo czy powinienem iść do psychiatry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SUBORO napisał:

Jadąc w trasie używam ustawienia S lub S# żeby dynamicznie przyspieszyć (kiedy jest taka potrzeba). W momencie kiedy ostro wciskam gaz  pojawia się niepokojące zjawisko akustyczne  w stylu syczenie - świst. 

U mnie w XT MY16 też mieliśmy taki objaw - naprawiono na gwarancji. Diagnoza szybka - wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym. Sprawa łatwo rozpoznana podczas jazdy testowej, gdyż to usterka występująca w tej generacji XT. 

Normalnie w tym aucie ostre przyspieszanie nie skutkuje takim dźwiękiem.

Lepiej udać się do ASO jak najszybciej, bo na uszczelkę czekaliśmy dwa tygodnie - fakt, że wliczając weekend majowy.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mechanik napisał:

U mnie w XT MY16 też mieliśmy taki objaw - naprawiono na gwarancji. Diagnoza szybka - wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym. Sprawa łatwo rozpoznana podczas jazdy testowej, gdyż to usterka występująca w tej generacji XT. 

Normalnie w tym aucie ostre przyspieszanie nie skutkuje takim dźwiękiem.

Lepiej udać się do ASO jak najszybciej, bo na uszczelkę czekaliśmy dwa tygodnie - fakt, że wliczając weekend majowy.

A  pomijając doznania akustyczne, to samochodem można było normalnie jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, piotr_b napisał:

A  pomijając doznania akustyczne, to samochodem można było normalnie jeździć?

W serwisie nie widzieli problemu by auto używać. Staraliśmy się nie jeździć bardziej dynamicznie.

Usterkę wykrylismy wcześnie więc sytuacja pod maską nie była jakaś beznadziejna.

4 godziny temu, Jacocz napisał:

Mam podobnie .

Istotne jest porównanie z wcześniejszym zachowaniem. U nas ewidentnie podobny szum z silnika się przy przyspieszaniu nie wydobywał. ASO zdjagnozowalo uszczelkę, po wymianie jest jak powinno, czyli cisza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
12 godzin temu, maro751 napisał:

Co to jest przycisk SVM/J ?

pod awaryjnymi, jest to przycisk do ustawiania wyświetlacza na konsoli centralnej

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pozwoleniem chciałbym dodać inne nieco pytanie, ale dot. tego samego auta z przebiegiem poniżej 40 tys. km; otóż dymi się się z rury wydechowej (znaczy z 2), jakby z podstarzałego dizla - nie to, że czarna chmura, ale jednak dymek wyraźny, nie tylko na rozruchu, nietypowy dla silnika benzynowego o tak małym przebiegu, auto 3-letnie, kupione nowe od dilera itd. Samochód użytkuje pacyfistyczna kobieta (mam na myśli tylko styl jazdy). Wie ktoś o co chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, SUBORO napisał:

Za pozwoleniem chciałbym dodać inne nieco pytanie, ale dot. tego samego auta z przebiegiem poniżej 40 tys. km; otóż dymi się się z rury wydechowej (znaczy z 2), jakby z podstarzałego dizla - nie to, że czarna chmura, ale jednak dymek wyraźny, nie tylko na rozruchu, nietypowy dla silnika benzynowego o tak małym przebiegu, auto 3-letnie, kupione nowe od dilera itd. Samochód użytkuje pacyfistyczna kobieta (mam na myśli tylko styl jazdy). Wie ktoś o co chodzi ?

2 opcje

1)para wodna  - obczajj zjawisko kondensacji  w lecie dymku nie bedzie, po dłuższej jeździe aż wszystko odparuje z wydechu tez.

2) para wodna z chłodziwa. Na wszelki wypadek sprawdź stan chłodziwa w zbiorniczku wyrównawczym pod maską bo jeżeli go ubywa to jest spalane i w postaci pary wydobywa się na zewnątrz z wydechu - oby tak nie było bo czeka Cie remont

Gdyby palil olej to dymek miałby "wyrazny" kolorek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18 sierpnia 2018 o 14:46, Paul100 napisał:

Miałem wydmuchaną śrubę kolektora- serwis ogarnął  ;-)

Objawy były takie jak opisujesz,  Forek XT MY16.

To samo było u mnie. Serwis ASO we Wrocławiu szybko to zdiagnozował i wymienił uszczelkę na gwarancji. Teraz już wszystko ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...