SUBORO Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Jadąc w trasie używam ustawienia S lub S# żeby dynamicznie przyspieszyć (kiedy jest taka potrzeba). W momencie kiedy ostro wciskam gaz pojawia się niepokojące zjawisko akustyczne w stylu syczenie - świst. Bardzo wyraźnie słyszalne. Jednocześnie auto dostaje kopa i wyrywa jak stado gepardów (no, prawie ..). Pytanie do użytkowników tego modelu : macie tak samo czy powinienem iść do psychiatry ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Nie jest to świst turbiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, SUBORO napisał: Jadąc w trasie używam ustawienia S lub S# żeby dynamicznie przyspieszyć (kiedy jest taka potrzeba). W momencie kiedy ostro wciskam gaz pojawia się niepokojące zjawisko akustyczne w stylu syczenie - świst. U mnie w XT MY16 też mieliśmy taki objaw - naprawiono na gwarancji. Diagnoza szybka - wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym. Sprawa łatwo rozpoznana podczas jazdy testowej, gdyż to usterka występująca w tej generacji XT. Normalnie w tym aucie ostre przyspieszanie nie skutkuje takim dźwiękiem. Lepiej udać się do ASO jak najszybciej, bo na uszczelkę czekaliśmy dwa tygodnie - fakt, że wliczając weekend majowy. Edytowane 16 Sierpnia 2018 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_b Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 10 godzin temu, mechanik napisał: U mnie w XT MY16 też mieliśmy taki objaw - naprawiono na gwarancji. Diagnoza szybka - wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym. Sprawa łatwo rozpoznana podczas jazdy testowej, gdyż to usterka występująca w tej generacji XT. Normalnie w tym aucie ostre przyspieszanie nie skutkuje takim dźwiękiem. Lepiej udać się do ASO jak najszybciej, bo na uszczelkę czekaliśmy dwa tygodnie - fakt, że wliczając weekend majowy. A pomijając doznania akustyczne, to samochodem można było normalnie jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Mam podobnie . Uszczelka Ok . W serwisie stwierdzili że Ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 10 godzin temu, piotr_b napisał: A pomijając doznania akustyczne, to samochodem można było normalnie jeździć? W serwisie nie widzieli problemu by auto używać. Staraliśmy się nie jeździć bardziej dynamicznie. Usterkę wykrylismy wcześnie więc sytuacja pod maską nie była jakaś beznadziejna. 4 godziny temu, Jacocz napisał: Mam podobnie . Istotne jest porównanie z wcześniejszym zachowaniem. U nas ewidentnie podobny szum z silnika się przy przyspieszaniu nie wydobywał. ASO zdjagnozowalo uszczelkę, po wymianie jest jak powinno, czyli cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paul100 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Miałem wydmuchaną śrubę kolektora- serwis ogarnął ;-) Objawy były takie jak opisujesz, Forek XT MY16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Poinformuję co i jak po wizycie w ASO (nie mam wątpliwości że ta wizyta jest potrzebna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Swist, wycie przy przyspieszaniu moze rowniez swiadczyc o konczacym sie turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 a ja myślałem że to turbo tak świszcze u mnie czas sie wybrac do ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 13 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 W dniu 18.08.2018 o 14:46, Paul100 napisał: Miałem wydmuchaną śrubę kolektora- serwis ogarnął ;-) Objawy były takie jak opisujesz, Forek XT MY16. Było to samo ! Brak śruby kolektora wydechowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro751 Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Co to jest przycisk SVM/J ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 (edytowane) 12 godzin temu, maro751 napisał: Co to jest przycisk SVM/J ? pod awaryjnymi, jest to przycisk do ustawiania wyświetlacza na konsoli centralnej Edytowane 14 Września 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro751 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Ale co to oznacza jakie ustawienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 To jest przycisk ktory jak przycisnie sie go dluzej aktywuje Side View Mirror czyli kamere zlokalizowana w prawym lusterku.Gdy nacisnie sie go raz a potem porusza gora dol to mozna ustawic wysywietlacz na konsoli centralnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro751 Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 O dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 A jak wyglada ten przycisk ? Bo pod awaryjnymi mam przycisk enter do wejścia w menu wyświetlacza pośrodku Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sierot Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 W wersjach z SVM nie ma Entera, tylko właśnie SVM/[ENTER]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 27 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 Za pozwoleniem chciałbym dodać inne nieco pytanie, ale dot. tego samego auta z przebiegiem poniżej 40 tys. km; otóż dymi się się z rury wydechowej (znaczy z 2), jakby z podstarzałego dizla - nie to, że czarna chmura, ale jednak dymek wyraźny, nie tylko na rozruchu, nietypowy dla silnika benzynowego o tak małym przebiegu, auto 3-letnie, kupione nowe od dilera itd. Samochód użytkuje pacyfistyczna kobieta (mam na myśli tylko styl jazdy). Wie ktoś o co chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 ale czym dymi? ...w grę może wchodzić różnica temperatur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 15 godzin temu, SUBORO napisał: Za pozwoleniem chciałbym dodać inne nieco pytanie, ale dot. tego samego auta z przebiegiem poniżej 40 tys. km; otóż dymi się się z rury wydechowej (znaczy z 2), jakby z podstarzałego dizla - nie to, że czarna chmura, ale jednak dymek wyraźny, nie tylko na rozruchu, nietypowy dla silnika benzynowego o tak małym przebiegu, auto 3-letnie, kupione nowe od dilera itd. Samochód użytkuje pacyfistyczna kobieta (mam na myśli tylko styl jazdy). Wie ktoś o co chodzi ? 2 opcje 1)para wodna - obczajj zjawisko kondensacji w lecie dymku nie bedzie, po dłuższej jeździe aż wszystko odparuje z wydechu tez. 2) para wodna z chłodziwa. Na wszelki wypadek sprawdź stan chłodziwa w zbiorniczku wyrównawczym pod maską bo jeżeli go ubywa to jest spalane i w postaci pary wydobywa się na zewnątrz z wydechu - oby tak nie było bo czeka Cie remont Gdyby palil olej to dymek miałby "wyrazny" kolorek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Zdrodowski Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Osobiści miałem podobny "efekt dźwiękowy". Wydmuchane uszczelki. Po wymianie w ASO jak nowe auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mixer83 Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 W dniu 18 sierpnia 2018 o 14:46, Paul100 napisał: Miałem wydmuchaną śrubę kolektora- serwis ogarnął ;-) Objawy były takie jak opisujesz, Forek XT MY16. To samo było u mnie. Serwis ASO we Wrocławiu szybko to zdiagnozował i wymienił uszczelkę na gwarancji. Teraz już wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się