MichalKrakus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Witam. Moje auto to Forester SG 2.0 XT z 2004 z przebiegiem 280 tys. km. Jakiś miesiąc temu wymieniłem kompletne zawieszenie tj. poliuretany przód i tył, wszystkie łączniki, drążki itd., przeguby. Przez chwile była cisza, a od jakiegoś czasu słychać stukanie. Dzieje się to w następujących sytuacjach: wolne manewry na mocno skręconych kołach, hamowanie przy skręconych kolach przy większej prędkości (. wtedy stukanie nie jest jednorazowe, tylko trwa przez cały czas gdy hamuje), podczas cofania słychać pojedyncze stuki kiedy zaczynam skręcać oraz kiedy zjeżdżam z ostrej górki i na zmianę puszczam i odpuszczam hamulec (np zjazd do parkingi podziemnego ). Moim zdaniem wszystkie stuki wydobywają się z okolic koła od pasażera. Mscie jakieś sugestie jakbym mógł to zdiagnozować ponieważ dopiero za ok 2 tyg mogę podstawić auro do serwisu i nie wiek czy mogę z tym bezpiecznie jeździć. Dodam ze klocki z przodu również są nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 A jaka masz skrzynie biegów?Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Manual 5tka. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 No to moja teoria legła w gruzach. No ale nic, jeszcze kwestia klocków. Mianowicie masz między klockiem a zaciskiem takie blaszki? One właśnie niwelują stukanie klocka o zacisk. Może ich nie masz, nie zawsze są w kompletna klockami. Po tych blaszkach przesuwa się klocek podczas hamowania. W poprzednim samochodzie ich nie miałem, wyrobiło się to do tego stopnia, że nawet gdy założyłem to stukało. Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Sprawdzę to bez ściągania zacisków i klocków ? Klocki założone mam firmy FETODO lecz nie wiem czy w serwisie założyli mi te blaszki lub czy były w komplecie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Nie wiem, może je będzie widać bez zdejmowania koła.Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Ok. Jutro sprawdzę i dam znać. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 a może mocowania amortyzatora lub sam amortyzator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Jutro postaram się ściągnąć koło na lewarku i rozkręca zacisk żeby sprawdzić klocki. Przy okazji sprawdzę amory. Z drugiej strony to chyba nie amory, bo ani dziurach ani na polnej drodze nie słychać żeby coś tłukło. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Teraz mi na myślę jeszcze przyszło, że w zasadzie może być zacisk luźny, albo tak już wyrobione prowadnice w jarzmie.Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Wtedy chyba przy hamowaniu na prostej tez by coś mogło stukać, a jest cisza obojętnie przy jakiej prędkości. Co prawda nie było nigdy potrzeby hamowania awaryjnego i wciskania pedału hamulca na maxa bo może wtedy mogło by coś wyjść ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 5 godzin temu, MichalKrakus napisał: Dzieje się to w następujących sytuacjach: wolne manewry na mocno skręconych kołach Masz tam tzw. wiskozę? Jeżeli tak to poszukaj na the forum objawy jej padania. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Przypuszczam ze tzw. wiskoza jest w moim Foresterze tym bardziej ze objawy podobne. Nie doczytałem się jednak nigdzie ze padająca wiskoza powoduje stuki podczas hamowania na skręconych kołach. Tu moje pytanie. Za 2 tyg. mam umówimy już serwis który to sprawdzi i naprawi. Czy do tego czasu mogę jeździć, zakładając ze pada wiskoza ? Czy przy wymianie wiskozy na nowa muszę brać pod uwagę jeszcze jakieś części i koszty ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Jagielski Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 I wiadomo w końcu co to było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Zdrodowski Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Miałem podobnie ale w 3 letnim pojeździe. Nie wiem co oni porobili z tymi samochodami że tak szybko pada zawieszenie. Wymienili mi simerbloki i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 14 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Troche czasu minęło, ale przy okazji okazało się ze zaczęła mi stukać panewka i robiłem remont silnika. Do tego doszła jeszcze przeprowadzka i dopiero dzisiaj znalazłem chwile, aby odpisać. Tak wiec, sprawdziłem w serwisie wiskoze i uznali ze wszystko jest wporzadku. Cala winę zrzucili na poliuretanu, które mam zainstalowane w swoim Foresterze. Niby to one powodują wszystkie stuki i puki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się