Szpaku Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Subaru Forestera II 2.5X '07 USA automat. Przed wakacjami regulowana instalacja LPG STAG Qbox . Gazownik sugerował problemy z katalizatorem i dodał dystans do drugiej sondy. Wcześniej często występowały błędy . Od tego czasu wyglądało na to, że problemy zniknęły ze złą mieszanką. Wakacje to zweryfikowały. Podczas długiej jazdy nad morze , (prędkości przelotowe na autostradzie 140-160) , pojawiły się problemy. Podczas przyspieszania silnik zaczął się dławić , rzucać . Nie możliwe było przyspieszenie. Jedynie co można było to utrzymać prędkość lub zwolnić. Starałem się obserwować na OBD co się dzieje. Zauważyłem bardzo dużą korektę krótkoterminową , dochodzącą do 35 %. Wtedy pojawiają się problemy, wcześniej nie zaobserwowałem. Przełączenie na benzynę daje możliwość kontynuowania przyspieszenia, wyprzedzenia . Dalsza jazda na benzynie nie zmienia wysokich parametrów korekty STFT1 . Mogłem zmienić z powrotem na LPG i jechać trochę łagodniej . Łagoda jazda nie wpływa na zmianę wysokiej korekty , przynajmniej w znaczący sposób. Tak jakby dojście to wysokiego parametru już tak zostawało. Oczywiście zmniejszenie gazu lub całkowite zdjęcie nogi z gazu powoduje spadek korekty , ale ponowne dodanie gazu winduje parametr korekty na maxa . Zauważyłem też, że jak zrobiłem chwilowy przystanek , i samochód ostygł ( 30 min ) , mogłem swobodnie jechać i przyspieszać . Wszytko działało bez zarzutu. Z czasem znów problem narastał w raz z obserwowanym zwiększeniem się i utrzymywaniem wysokiego parametru STFT1 . Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć , gdzie szukać błędu ? Jak dociec przyczyny ? Ostatnim błędem jaki zachowałem był P0171 . Sprawdzę działanie Purge Solenoid . Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, że po czasie ostrej jazdy prawe nie obserwuje pracy sondy lambda . Ładnie pulsuje tylko na początku. Co obstawiać ? 1. Sonda , która ? ( powoduje odczyt złych parametrów i to powoduje dalszą kaskadę ? ) 2. Zapchany katalizator ? ( powoduje że sonda odczytuje złe parametry mieszanki ...... ) 3. Zawór ? 4. Źle ustawiona mieszanka LPG ? ( no bo na Benzynie działa ? ale na LPG na początku jest ok. Problemy pojawiają się dopiero jak pojawi się wysoka korekta STFT1 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 P0171 uboga mieszanka. Jeżeli to samo miałeś na gazie i Pb to na początek trzeba zrobić porządek z Pb (na gazie objawy zawsze będę mocniejsze). Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu. Drugi pomysł to pierwsza sonda lambda. Sprawdzić jej działanie jak się zachowuje (zrób wykresy) Silnik bierze dużo oleju? Co prawda nie było to w subaru ale podobny objaw miał kolega w nissanie (zapchany katalizator). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dam Dam Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Reset kompa, pojeździć na benzynie i zrobić porządną kalibrację LPG, nie tylko autokalibracja na postoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Raczej obstawiałbym na katalizator. Katalizatory w wolnossakach 2,5 na rynek USA mają tendencje do niskiej żywotności i zapychania się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się