Jump to content
Hiszpanu

Spalanie stukowe? Praca na 3 cylindrach? + cofnięcie płynu do zbiorniczka

Recommended Posts

Dokładnie po 3 dniach jazdy, przejechaniu 1800 km, 60 km od domu silnik na wolnych obrotach zaczął delikatnie ale wyczuwalnie "trzepać", ostatnie 5km do celu jakim był już na szczęście dom, podczas przyspieszania na dolnych obrotach (około 2,5 tyś) tracił moc, trzepał i po przekroczeniu około 3 tyś moc wracała i auto normalnie przyspieszało. Po nocnym postoju rozgrzałem silnik zrobiłem test co2 na zbiorniczku wyrównawczym, w celu sprawdzenia UPG ponieważ na zimnym, ostudzonym silniku po nocy płyn wygląda jak na zdjęciu poniżej, przed wyjazdem nad MAX-em było kilka cm więcej płynu, a po powrocie cofnęło płyn i jest prawie że przy korku. Tester nie wykazał UPG, także to wykluczam. Sam płyn jak i olej jest czysty, brak majonezu. Niestety jak silnik osiągnął temperaturę roboczą zaczęło się najgorsze jak na filmiku poniżej, podczas dodawania gazu silnik pracuję według mnie tak jak na trzech cylindrach, dodatkowo po dodaniu gazu i powrocie na obroty jałowe pojawia się na chwilę stukanie które po chwili ustaje, według mnie jest to spalanie stukowe, nie wiem nie znam się za bardzo na takim czymś. Autko idzie dopiero na serwis za ponad tydzień, od siebie spryskałem cały silnik wodą, i na pewno kable WN są dobre, przynajmniej przebicia nie mają, wymieniane wraz ze świecami rok temu, dystans nie większy niż 30 tyś km. UPG też jest chyba dobre, ktoś może coś poradzić? Ogólnie silnik serwisowany na bieżąco, niczego nie pomijam. Możliwe że trochę przeciągnąłem tylko wymianę świec, ale chyba objawy są dość poważniejsze jak na awarie świec. 

 

Zdjęcie płynu w zbiorniczku, po nocnym postoju, na zimnym nie odpalanym silniku, przed wyjazdem po nocy, płyn był kilka cm nad "MAX". Teraz prawie że przy korku, w chłodnicy ewidentnie jest mniej płynu. 

 

Stuki 0:16 - 0:19 i kolejne 0:23-0:27. Reszta jak na filmiku.

 

 

 

 

 

 

 

httpsimgur.comad7iPD7f.jpg

Edited by Hiszpanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są widoczne bąble powietrza w zbiorniku wyrównawczym na wolnych obrotach albo w trakcie przygazowania?

 

Nie chcę Cię martwić ale u mnie jak wydmuchało UPG i wywalało płyn do zbiornika wyrównawczego to test na co2 nic nie wykazał mimo że był robiony niezliczoną ilość razy w różnych warunkach 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zbiorniczku nie pojawiały się bąbelki, zwracałem też właśnie na to uwage. Wiem że takie cofnięcie płynu nie jest normalne i raczej nie wróży to nic dobrego, ale na razie wykluczam upg. 

Edited by Hiszpanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domyślam się że układ zapłonowy został sprawdzony włącznie z cewką?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz na myśli diagnostykę komputerową? Jeśli tak, to nie zostało to w ten sposób sprawdzone, a autko idzie na serwis dopiero za tydzień. Niestety nie mam w okolicy nikogo kto mi to podepnie pod komputer, nie jest to takie proste do zrobienia, w samochodzie ze stanów, z innym silnikiem, nie występującym fabrycznie w tych modelach montowanych na EU. Przynajmniej ja mam takie doświadczenie, tak usłyszałem od kilku mechaników, możliwe że mnie tylko tym zbyli widząc stare auto i marne szanse szybkiego większego zarobku na nim. Przebicia cewka, ani kable nie mają, tyle na daną chwile mogłem sprawdzić sam. Check oczywiście jest, ale świeci się od dłuższego czasu, ktoś kiedyś odczytał jakiś błąd w jakimś systemie odparowywania par spalin... Kasowanie nie pomagało, błąd z czasem powracał. Czy są nowe błędy, na daną chwilę nie wiem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twoje auto ma juz obd2 . elm327  torque na multigłaska i działasz. tez mam gf z ej22 z usa tyle że 98 rok i u mnie hula elegancko. Wykręc świece i sprawdz który cylinder nie pracuje. 

 

Edited by andre82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie mogłem Ciebie pytać o podpinanie pod kompa... elm327 i  torque  to zrozumiałem, elm327 interfejs, torgue apka. Ale "multigłaska" już nie rozumiem :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co kazdy robi ze swoim smartfonem? :biglol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smaruje po nim palcem. Teraz już nie mam żadnych wątpliwości... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja dobrze widzę na filmie, że menzurka do próby na CO2 jest wsadzona w zbiornik wyrównawczy "nerkę" na chłodnicy? Jeżeli tak robiłeś test to się nie dziwię, że nic nie wykazał. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korek chlodnicy moze byc podejrzanym. A upg objawia sie wlasnie podnoszeniem poziomu plynu w zbiorniku wyrownawczym. Te stukanie to moze byc poluzowana sruba od zaworu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izolator na świecy zapłonowowej mogł pęknąć i przy małym prądzie iskra idzie bokiem nie zapalając mieszkanki. 

W efekcie będzie spalanie stukowe, palenie na trzech garach, a płyn może wywalać bo silnik lata na boki i mocniej węże zagina. 

Edited by Michał Guz

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Michał Guz napisał:

płyn może wywalać bo silnik lata na boki i mocniej węże zagina

Ło matko co to się dzieje , wenze siem zaginajom to i plyn wyrzuca a fiu fiu danusiu. Sam zes to wymyslil ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można też sprawdzić świece czy nie są walnięte. Wykręcasz świecę, podłączasz do kabla WN, przykładasz do blachy i patrzysz czy iskra idzie. I tak po kolei.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, andre82 napisał:

Ło matko co to się dzieje , wenze siem zaginajom to i plyn wyrzuca a fiu fiu danusiu. Sam zes to wymyslil ? 

 

Raczej obserwacja - gdy urwał mi się kawałek zaworu wydechowego i musiałem 80km jechać na trzech cylindrach to waliło mi płyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak myslisz co urwany zawor robił w silniku ? Przytulił się do sciany cylindra i grzecznie czekal az mechanik go wypusci? Z drugiej strony jechac 80km z urwanym zaworem jest wybitnie debilnym rozwiazaniem. 

Edited by andre82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korek chłodnicy zmień-  u mnie w imprezie miałem taką akcje że przerzucało płyn do wyrównawczego. Po zmianie korka problem znikł.

 

Jeśli test upg robiłeś na wyrowawczyn to się nie dziwię że nic nie pokazał.

 

Co do pracy silnika to zobacz zawory

 

Edited by niebieskiultras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyleciał do wydechu, czapkę zdjałem i żadnego śladu nawet muśnięcia nie było. 

 

Od wibracji mógł się korek rozszczelnić. Jak bąbli nie ma, to na razie ten problem bym pominął i zajął się spalaniem. 

 

Przy założeniu że zawory dobre to brak spalania na jednym garnku sprowadza się do sprawdzenia - iskry, kompresji i paliwa. Upg musialoby być duże żeby nie palił, a takie od razu by było widać, czy to w oleju czy w płynie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I urwal ci sie zawor powiadasz... i śladu nie bylo ... po przejechaniu 80km ... no zobacz ... zaraz zaraz trzymaj sie opcji zgniatanych przewodow bo niewiarygodny sie stajesz,i od korka sie odczep. To nie jego wina a zgniatanych przewodow. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałem urwany element wyleciał do wydechu nie powodując żadnych szkód na gładzi cylindra czy tłoku. 

 

Silnik bardzo mocno trząsł podczas takiej pracy, płyn był porozlewany przy zbiorniku wyrównawczym. Korek miałem dobry bo po wymianie silnika wszystko działało jak należy, a na pewno nie wymieniałem rurki też były szczelne a z jakiegoś powodu płyn wywalaliło. Upg szczelne. Mniejsza z tym. 

 

Niech autor sprawdzi świece. To można zrobić samemu pod domem. A przed sprawdzeniem najlepiej odłączyć po kolejki przewódy i zobaczyć który to konkretnie cylinder szwankuje. 

received_1429632020457636.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Polak821 napisał:

Czy ja dobrze widzę na filmie, że menzurka do próby na CO2 jest wsadzona w zbiornik wyrównawczy "nerkę" na chłodnicy? Jeżeli tak robiłeś test to się nie dziwię, że nic nie wykazał. 

 

6 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Jeśli test upg robiłeś na wyrowawczyn to się nie dziwię że nic nie pokazał.

 

 

Czyli spokojnie mogę zrobić test co2 w otworze wlewowym do chłodnicy? Nie wystrzeli to? Miałem takie obawy... Stąd robiłem na zbiorniczku wyrównawczym, dlatego że przy strzelonym upg często bąbelkuje w zbiorniczku, więc test w tedy byłby chyba miarodajny. Nie wiem ja tak do tego podchodziłem, chociaż z tego co pamiętam nie mam nawet chyba redukcji takiej żeby do chłodnicy szczelnie pasowała, zobaczę później.

 

Co do zaworów, ciężko na razie stwierdzić czy u mnie mogło stać się podobnie. 

 

Zacznę od tych świec póki co, korek zapasowy mam, zamienię, wykręcę świece i zobaczę. Dzięki 

 

 

@@@@@@@@@@@@

 

Zrobiłem test CO2 na chłodnicy, po 15 minut na rozgrzanym silniku, płyn nie zmienił barwy. Dodatkowo wciągnął sobie podczas wszystkich prób, odpalania silnika płyn ze zbiorniczka do chłodnicy, i można powiedzieć że wyrównał się poziom i w chłodnicy jest płyn pod korkiem. 

 

Wykręciłem świece zdjęcia poniżej, zamontowałem nowe świece i jedna widać że ma inny kolor, na odpalonym silniku wyciągnąłem na cewce pod "4" kabel i silnik nie zmienił kultury pracy, chodził cały czas tak samo. Z tego cylindra "4" też jest ta trefna świeca. Czyli dobrze rozumiem na 4 cylindrze nie mam prądu. I co teraz? Cewka do wymiany? Dodatkowo nie wiem czy tak ma być ale jak wyciągnąłem kabel, na odpalonym silniku to cewka szukała wszędzie prądu i waliło po wszystkim iskrami, na "3" działo się tak samo. Ja wiem że tam jest duży prąd, ale tak ma być? Bo nigdy czegoś takiego nie robiłem. Kable myślę że są dobre, na "4" wsadziłem stare dwa różne kable, które miałem jako zapasowe i dalej chodził tak samo, bez zmian.

 

IMG_20180814_152950.jpg

IMG_20180814_152942.jpg

IMG_20180814_152935.jpg

IMG_20180814_152927.jpg

Edited by Hiszpanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...