Panzerpferd Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 (edytowane) Drodzy. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem wymarzonego Forka SG. Wczoraj, tuż po kilkunastogodzinnych opadach testowałem go w bełchu i jestem zachwycony tym co to auto potrafi. Dziś z moją kochaną żoną wypiłem wino i mnie olśniło: Niedaleko mnie, koło Otwocka jest tzw. Łysa Góra. Jest to dawna wydma, porośnięta krzaczorami. Zastanawiam się czy to dobre miejsce by spróbować swych forkowych sił. Oto link do miejsca: https://www.google.pl/maps/@52.0894936,21.3090039,3a,60y,195.69h,86.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1s67LLPNJ6DfBciHqDH6uYXg!2e0!7i13312!8i6656 I teraz garść pytań: 1. Próbować czy znaleźć inne miejsce - nie mam doświadczenia w tym temacie. 2. Czy przy próbie podjazdu wyłączać kontrolę trakcji? 3. Jakieś Wasze porady? Jestem na zwykłych letnich oponach. Pozdrawiam Andrzej Edytowane 12 Sierpnia 2018 przez andgasow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Próbować zawsze można. Najlepiej jechać w więcej niż jeden samochód, zabrać linę ew. łopatę. Kontrolę trakcji (jeśli jest w SG to znaczy, że to chyba automat) wyłączyć. I nie zakopać się po osie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Popaczać wcześniej czy w pobliżu rzeczonego miejsca ktoś ma traktor 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 No i przede wszystkim poczekać, aż wino wywietrzeje zanim zacznie się podróż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 I sprawdzić poziom oleju i plynu chłodzącego zanim dasz ognia. Trakcję fakt - wyłączyć, bo inaczej auto zmuli zaraz jak zamieli kołami i będzie po zabawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 8 godzin temu, andgasow napisał: Od dwóch tygodni jestem posiadaczem wymarzonego Forka SG. Wczoraj, tuż po kilkunastogodzinnych opadach testowałem go w bełchu Uwierz albo nie ale takie testowanie w krótkim czasie może z wymarzonego forka (szczególnie 2,5XT) zrobić niekoniecznie wymarzoną skarbonkę bez dna. Forek SG to auto na szosy nie w teren (terenówki nie potrzebują 100 km/h w 6,0 sek. ani 220 km/h do odcinki) a i przy takim użytkowaniu nie jest szczególnie długowieczny. Pozdrawiam, 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panzerpferd Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 10 minut temu, ura_bus napisał: Forek SG to auto na szosy nie w teren (terenówki nie potrzebują 100 km/h w 6,0 sek. ani 220 km/h do odcinki) a i przy takim użytkowaniu nie jest szczególnie długowieczny. Chyba masz rację. Dlatego wolałem dopytać. Cóż to wino z ludzi robi :-) 7 godzin temu, rydzada napisał: Trakcję fakt - wyłączyć, bo inaczej auto zmuli zaraz jak zamieli kołami i będzie po zabawie. Na jakiej zasadzie działa kontrola trakcji? Zmniejsza obroty na buksujacym kole, przychamowuje je? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Godzinę temu, ura_bus napisał: Uwierz albo nie ale takie testowanie w krótkim czasie może z wymarzonego forka (szczególnie 2,5XT) zrobić niekoniecznie wymarzoną skarbonkę bez dna. Forek SG to auto na szosy nie w teren (terenówki nie potrzebują 100 km/h w 6,0 sek. ani 220 km/h do odcinki) a i przy takim użytkowaniu nie jest szczególnie długowieczny. Pozdrawiam, Zależy z jaką skrzynią. Manual faktycznie w terenie ma gorzej (choć objeżdżały Subariady bez problemów) natomiast automat jest do terenu wręcz stworzony. A silnik 2.5T można równie łatwo zajeździć w terenie jak i na asfalcie. Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Borze, ale marudzicie Przecież to zwykła góreczka, żaden ekstremalny teren. Wielokrotnie po takich jeździłem, na aucie nie robi to absolutnie żadnego wrażenia, po prostu albo wydrze do szczytu, albo zacznie gubić trakcje po drodze, wtedy grawitacja pomoże Ci się wycofać. Uszkodzenie czy zakopanie auta w takich warunkach wymagałoby nie lada umiejętności. To nie wydma z sypkim piachem o miąższości kilkunastu metrów, tylko leśny piaseczek do kostek, który od 10-15cm wgłąb jest już nieźle związany wilgocią.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panzerpferd Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Wybiorę się jutro z kumplem. Pomacam, przymierzę się, dam znać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 7 minut temu, przemekka napisał: A silnik 2.5T można równie łatwo zajeździć w terenie jak i na asfalcie. Rzekłbym, że na autostradzie najłatwiej załatwić 2.5T. Prędkość blisko V-max i ze 2 godziny jazdy, a silnik będzie do remontu (tak słyszałem o kilku fachowców specjalistów od Subaru) Wróciłem z XII Subariady i powiem, że 2.5T w AT jest idealny do terenu. Na stromych podjazdach, gdzie trzeba było bardzo wolno podjeżdżać, nie miałem absolutnie żadnych problemów. Mogłem jechać z minimalną prędkością tam, gdzie manuale musiały nabrać prędkości, aby nie zdławić silnika. Ruszanie na stromiźnie to sama przyjemność. Raz tylko podniosła się temperatura wody przy bardzo długim stromym podjeździe w temperaturze 35 stopni (nie przekroczyła jednak 3/4 zakresu). Szybka reakcja i temp wróciła do normy. SG XT to bardzo uniwersalny samochód, ale terenówką nie jest. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 @andgasow - nie słuchaj ich, zniechęciliby nawet Św. Michała Archanioła. Jedź śmiało, tylko z głową i w towarzystwie, najlepiej drugiego Forestera. Oczywiście Forester to nie czołg, więc z rozsądkiem, ale pomijając ekstremalne wygłupy, warto się trochę pobawić i poznać przy tym walory autka. Bawcie się dobrze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Im dalej wiedziesz, tym dłużej będziesz szedł po traktor 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 11 minut temu, elmo napisał: Im dalej wiedziesz, tym dłużej będziesz szedł po traktor To szło inaczej: Im lepszy samochód terenowy, tym dalej trzeba wracać po traktor 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 10 minut temu, Adi napisał: To szło inaczej: Im lepszy samochód terenowy, tym dalej trzeba wracać po traktor Ale byłem blisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_mi2 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) 13 godzin temu, andgasow napisał: Drodzy. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem wymarzonego Forka SG. Wczoraj, tuż po kilkunastogodzinnych opadach testowałem go w bełchu i jestem zachwycony tym co to auto potrafi. Dziś z moją kochaną żoną wypiłem wino i mnie olśniło: Niedaleko mnie, koło Otwocka jest tzw. Łysa Góra. Jest to dawna wydma, porośnięta krzaczorami. Zastanawiam się czy to dobre miejsce by spróbować swych forkowych sił. Oto link do miejsca: https://www.google.pl/maps/@52.0894936,21.3090039,3a,60y,195.69h,86.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1s67LLPNJ6DfBciHqDH6uYXg!2e0!7i13312!8i6656 I teraz garść pytań: 1. Próbować czy znaleźć inne miejsce - nie mam doświadczenia w tym temacie. 2. Czy przy próbie podjazdu wyłączać kontrolę trakcji? 3. Jakieś Wasze porady? Jestem na zwykłych letnich oponach. Pozdrawiam Andrzej Świetny pomysł - do odważnych świat należy. Lepiej uderzyć na żwirownię do Kołbieli - jest kawałek dalej ale można w pełni legalnie jeździć a w weekend zawsze ktoś tam się kreci więc w razie kłopotu zawsze będzie pomoc Możemy zrobić porównanie mojego sf i Twojego sg w terenie Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez miki_mi2 literowka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_b Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 11 minut temu, miki_mi2 napisał: Świetny pomysł - do odważnych świat należy. Lepiej uderzyć na żwirownię do Kołbieli - jest kawałek dalej ale można w pełni legalnie jeździć a w weekend zawsze ktoś tam się kreci tam więc w razie kłopotu zawsze będzie pomoc Możemy zrobić tam porównanie mojego sf i Twojego sg w terenie Do zabawy w terenie, warto pomyśleć o osłonie pod silnik ,i dobrej oponie Spoiler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panzerpferd Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 59 minut temu, miki_mi2 napisał: Lepiej uderzyć na żwirownię do Kołbieli Faktycznie jest coś takiego, dzięki za przypomnienie bo umysł wyparł. 44 minuty temu, piotr_b napisał: Do zabawy w terenie, warto pomyśleć o osłonie pod silnik ,i dobrej oponie Na razie powoli poznaję nową zabawkę, zobaczymy co przyniesie jutro. O oponach AT czytam i zastanawiam się czy warto dla 2-3 rocznie wypadów się w nie ładować. Głównie łykam asfalt przy torach :-p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 U mnie wciąż scenariusz jest taki sam..... Po pierwszej... otwieram drugą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_b Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 51 minut temu, andgasow napisał: Na razie powoli poznaję nową zabawkę, zobaczymy co przyniesie jutro. O oponach AT czytam i zastanawiam się czy warto dla 2-3 rocznie wypadów się w nie ładować. Głównie łykam asfalt przy torach :-p Sam piszesz " zastanawiam się czy to dobre miejsce by spróbować swych forkowych sił" więc tylko podpowiadam, że różnicę robi opona, a oryginalna płyta pod silnik jest plastikowa, a dobrze mieć stalową lub aluminiową, o czym możesz się przekonać boleśnie już po 1 wypadzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 W dniu 13.08.2018 o 07:37, ura_bus napisał: Uwierz albo nie ale takie testowanie w krótkim czasie może z wymarzonego forka (szczególnie 2,5XT) zrobić niekoniecznie wymarzoną skarbonkę bez dna. Forek SG to auto na szosy nie w teren (terenówki nie potrzebują 100 km/h w 6,0 sek. ani 220 km/h do odcinki) a i przy takim użytkowaniu nie jest szczególnie długowieczny. Pozdrawiam, O Zlocie Plejad albo Subariadach Pan slyszal? Doswiadczenia tam zebrane troche precza temu, co piszesz ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się