Skocz do zawartości

Subaru Boxer Diesel


demol

Rekomendowane odpowiedzi

PS. Nie brnij, bo się błaźnisz...

 

To jest wlaśnie często używany przez Ciebie argument :roll: kiedy za wszelką cenę chcesz, aby Twoje rację pozostały na wierzchu .

Masz rację. z koniem kopac się nie będę.

 

Ok - może radzenie Tobie, byś nie brnął, nie jest najlepszym pomysłem, ale...

 

P.S. Skład blachy na klapkę wlewu paliwa także roztrząsałeś? Tak samo potrzebna ta wiedza, jak Twoje naciągane argumenty.

 

...pokaż mi choć jeden argument, który jest naciągany. Bo jak na razie przedstawiasz tylko tezy wartościujące moje wypowiedzi (właśnie typu "naciągany argument"), natomiast jakoś nie widzę w Twoich wypowiedziach w ogóle zawartości merytorycznej. Nie odnosisz się do mojej wypowiedzi; mało tego - najwyraźniej jej wciąż nie rozumiesz, bo ja właśnie próbuję Ci wyjaśnić, że są ludzie ciekawi świata, których mogą interesować różne rzeczy - do takiego ekstremum, jak skład metalu z którego zbudowana jest klapka wlewu do paliwa. Powtarzam - można pozostać na etapie odróżniania kluczyka do samochodu od maski przedniej, i głowy od dupy, ale będę się upierał, że miejsce takich osób jest na "forum.makijaż-w-trakcie-jazdy.pl" :twisted:

 

Cholera, znów mi się chce napisać, żebyś nie brnął, bo się błaźnisz.... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 348
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

P.S. Skład blachy na klapkę wlewu paliwa także roztrząsałeś? Tak samo potrzebna ta wiedza, jak Twoje naciągane argumenty.

 

Co Cie Gosciu u gryzlo? Kupujac, uzytkujac auto, nigdy nie czules potrzeby wiedziec jak jest skonstruowane, jak dziala, jakie sa zalety i wady rozwiazan w moim aucie? Wystarczy ci wiedza: mam auto, 2.0 silnik benzynowy, kropka? Wiem, ze takich ludzi jest duzo, ale na forum motoryzacyjnym taki ewenement, to juz ciekawe, a jeszcze ciekawsze, ze ten ewenement sie dziwi innym na forum motoryzacyjnym, ze chca wiedziec cos wiecej na temat samochodow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq.

Przez 4 lata robiłem to samo, co Carfit, więc wiedza o autach, przyznasz, jest troszkę większa niż dentysty czy sprzedawcy komputerów.

 

Stąd moja wypowiedź, że rzeczony filmik pokazał 4 cykle pracy silnika, może podniecać osoby, które po raz pierwszy zobaczyly to, co się w silniku dzieje. Na marginesie TAK działa każdy silnik czterosuwowy :cool: .

Jak sądzę, Carfit miał na myśli to, że aby dostać się wtryskiwaczy, trzeba będzie wyciągnąć silnik z auta i o ta operację koszt naprawy będzie wyższy.

 

PF 126 także często wymagał wyciągnięcia silnika, aby wymienić tak prozaiczną rzecz, jak uszczelkę pod kolektorem wydechowym, kiedy został zerwany gwint w głowicy.

 

Wysyłanie kogoś na Forum makijażu, tylko dlatego, że ma czelność mieć inne zdanie, niż Ty, jest niegrzeczne.

Jeżeli zależy Ci na tym, żeby z tego Forum uciekali ludzie, którzy maja odrębne zdanie i nie są piewcami jednej linii rozumowania, to proszę bardzo. Tylko wtedy nie będzie to Forum, tylko księga zachwytów :roll: .

 

P.S. Jeżeli kogoś urazilem przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FUKS, śmiem twierdzić, że akurat same suwy pracy tego silnika były najmniej ciekawe w tym filmiku, mnie zdecydowanie bardzie zainteresowało jak to jest poukładane tam. Nie można też na tym forum podchodzić do tego tematu drugą skrajnością, po cholerę Wam to skoro i tak tego naprawiać nie będziecie. Dla odmiany mnie rozwiązania techniczne bardzo interesują i chętnie pogadam na forum o takowych, mimo, że sam przy aucie nie robię, bo nie mam warunków i są tacy co potrafią to zrobić lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widze że moj krótki post rozgrzał atmosfere na forum :twisted: Napisałem to dlatego bo mam skrzywienie zawodowe, i generalnie patrzę na samochody poprzez pryzmat serwisowania, choć po części przyzanję racje koledze FUKS, że w większości użytkowników, to nie interesuje, co bedzie za 100 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widze że moj krótki post rozgrzał atmosfere na forum :twisted: Napisałem to dlatego bo mam skrzywienie zawodowe, i generalnie patrzę na samochody poprzez pryzmat serwisowania, choć po części przyzanję racje koledze FUKS, że w większości użytkowników, to nie interesuje, co bedzie za 100 000 km.

Sądzę, że wtryskiwacze powinny wytrzymać więcej :oops: :cool: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie zdecydowanie bardzie zainteresowało jak to jest poukładane tam.

 

Ja również o tym mówiłem na samym początku tej dyskusji - zrobienie turbodiesla w dzisiejszych czasach to żaden wyczyn, ale zrobienie go w układzie bokser to - nawet jeśli nie wyczyn - coś, co może zaciekawić osobę interesującą się motoryzacją. I tyle...

 

Dobra - EOT 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wracając do głównego tematu, chętnie bym zamienił mojego Forka 2.0 :evil: na takowego dizla, choc oczywiście i tak wolał bym 2.5 turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łancucha chyba nie ma tylko bezpośrednie przełożenie za pomoca kół zębatych. Co do drugiej części pytania są stosowane różne rozwiązania, pasek, łańcuch, koła zębate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Co do drugiej części pytania są stosowane różne rozwiązania, pasek, łańcuch, koła zębate

A kiedy ostatnio w silniku do osobówki były stosowane koła zębate? Coś mi świta o Volvo w epoce kamienia łupanego. Więcej nie wiem. Zresztą koła zębate są dobre w OHV, w DOHC do tego dizlu stawiałbym na łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa zara zara jest jednak i łańcuch nie dopatrzyłem sie na jednym ze zdjęć, zasugerowałem sie że jak zobaczyłem wał napędowy, i na końcu tegoz koło zębate, ale na drugim zdjęciu widac łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło, że dizelki będą miały wloty powietrzna na masce. To będzie prawie jak GT, WRX i STI i co tam sobie człowiek wymyśli. :grin:

Odnośnie wtrysków w TDI to niektórzy radzą sobie z tym problemem. A4 1.0TDI 130KM zrobiłem prawie 100k km bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa zara zara jest jednak i łańcuch nie dopatrzyłem sie na jednym ze zdjęć, zasugerowałem sie że jak zobaczyłem wał napędowy, i na końcu tegoz koło zębate, ale na drugim zdjęciu widac łańcuch

 

Już w zapowiedziach Subaru chwaliło się, że będzie łańcuch - pierwszy raz w czterocylindrówce, do tej pory tylko w H6 itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PF 126 także często wymagał wyciągnięcia silnika, aby wymienić tak prozaiczną rzecz, jak uszczelkę pod kolektorem wydechowym, kiedy został zerwany gwint w głowicy.

 

I co z tego, skoro w maluchu wyciągniecie silnika jest tak proste, że można to zrobić nie przerywając jazdy :razz:

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe na jak dlugo starczy turbo przy takiej konfiguracji, pewnie trzeba bedzie czesto zmieniac olej.

 

Jest jakiś powód, dla którego turbo miałoby być mniej trwałe niż w benzyniaku? A olej jak to olej - normalnie co 5 tysięcy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o obieg oleju, w tradycyjnych konstrukcjach odbywa sie on z udzialem grawitacji, dlatego turbo montuje sie zawsze jak najwyzej w komoze silnika. Tutaj turbo jest ponizej miski olejowej i wykorzystuje jakis uklad wspomagajacy przeplyw oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o obieg oleju, w tradycyjnych konstrukcjach odbywa sie on z udzialem grawitacji, dlatego turbo montuje sie zawsze jak najwyzej w komoze silnika. Tutaj turbo jest ponizej miski olejowej i wykorzystuje jakis uklad wspomagajacy przeplyw oleju.

 

Też mnie intryguje aspekt smarowania i chłodzenia tak umiejscowionego TURBO ?!

 

Jak gdzieś przywalisz to pójdzie TURBINA, a nie miska olejowa :P

 

 

No i ciśnienie i temperatury w dieslu są wyższe ... ciekawe czy będzie można blok silnika, tłoki i korbowody adoptować do benzyny :P – Tak wiem abstrakcyjne marzenie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...