Skocz do zawartości
Machoń

Podświetlenie/żarówki deski rozdzielczej (zegary) Impreza STI'04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W końcu padło częściowo podświetlenie deski rozdzielczej (obrotomierz i połowa prędkościomierza). Pukanie i walenie w daszek jest już nieskuteczne :lol:

Doczytałem , że dwie śruby odkręcam i ściągam osłonę. Potem kolejne trzy (jedna na górze i dwie na dole) i odciągam licznik, potem jakieś wiązki z pinami odpinam i powinienem mieć licznik na stole.

 

Teraz pytanie jakiego typu żarówki mam zakupić do podświetlenia licznika i prędkościomierza ??? 

Jeszcze jedno: podświetlanie zegarów mam zielone, więc czy żarówka ma mieć jakiś zielony kapturek ? Czy cyferblat jest już pomalowany na zielono i żarówka ma być biała ? 

 

Z góry dzięki za odpowiedź, pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak @up napisał dostęp jest stosunkowo prosty, problematyczne może być tylko odpinanie i podpinanie wiązek.

Dwie śruby w daszku to torxy, następne z licznika chyba zwykłe krzyżaki. W liczniku masz wkładkę która barwi światło na zielono, ale możesz np. niebieskie ledy zastosować i powinno przebić. Lepiej wszystkie od razu wymienić, żeby co miesiąc nie rozbierać tego samego a sam typ żarówki to bodajże T5.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Tutek napisał:

Żarówki mogą być białe. 

Jak już rozbierasz zegary to wymień profilaktycznie wszystkie żarówki, a nie tylko te które się spaliły. 

 

Tu masz opisane krok po kroku:

https://www.instructables.com/id/Replace-instrument-panel-lights-on-2000-2007-Sub/

 

Zmieniałeś może w swoim? W zegarach? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dwie górne śrubki od osłony to krzyżaki a nie torxy. Potem te 3 od licznika to też identyczne krzyżaki. 

Polecam obniżyć kierownicę i używać krótkiego śrubokręta bo długi nie wejdzie. 

Licznik da się wysunąć ale te 3 wiązki ciężko odpiąć. Trochę się boję że coś złamie. Jakoś bez ich odpinania udało się odkręcić chyba tą spaloną żarówkę. One są z tyłu pogrupowane. Niektóre w czerwonych cokołach (pewnie od wskazówek) inne w niebieskich (pewnie od licznika)

Poświeciłem w miejsce od żarówki i cyferblat świeci na zielono. Więc kapturków nie trzeba. 

 

Mam tą żarówkę.... Co to za typ? 

IMG_20180811_131057.jpg

IMG_20180811_131410.jpg

IMG_20180811_131134.jpg

IMG_20180811_133709.jpg

IMG_20180811_132036.jpg

IMG_20180811_133019.jpg

IMG_20180811_132751.jpg

IMG_20180811_133817.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, hvdy napisał:

 

Zmieniałeś może w swoim? W zegarach? 

Tak, w GT. Procedura i żarówki dokładnie takie same. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Machoń napisał:

U mnie dwie górne śrubki od osłony to krzyżaki a nie torxy. Potem te 3 od licznika to też identyczne krzyżaki. 

Polecam obniżyć kierownicę i używać krótkiego śrubokręta bo długi nie wejdzie

Licznik da się wysunąć ale te 3 wiązki ciężko odpiąć. Trochę się boję że coś złamie.

 

Mówiłem na przykładzie swoich, w STi czy w innych ogólnie może się różnić a reszta to tak jak pisałem, najbardziej problematyczne jest odpinanie wiązek.

 

10 godzin temu, Machoń napisał:

Mam tą żarówkę.... Co to za typ? 

Zdaje się że T5 jak pisałem, ale lepiej ze sobą do sklepu zabrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×