Jump to content

Ręczny w skrzyni AT


Recommended Posts

Mam pytanie odnośnie używania hamulca ręcznego na swiatłach itp.normalny ruch uliczny,czy muszę trzymać auto na tzw nożnym czy zaciągam ręczny ? W instrukcji nic nie znalazłem na ten temat, to mój pierwszy automat,nie chciałbym na dzień dobry coś uszkodzić.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co na to teoria (z definicji to hamulec postojowy/parkingowy, aczkolwiek niektórzy używają go do innych, niecnych celów :D), w praktyce od kilku lat tak postępuję. Nic złego się nie dzieje.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Niedobrze. Automat za Ciebie nie zwolni hamulca ręcznego. 
W XV zwalnia sam, natomiast zaciągnięcie ręcznego wlacza silnik przy SSmanie. Zaciągnięcie ręcznego powoduje, że nie swiecisz po oczach temu z tyłu - ale co na to skrzynia?

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

własnie o to mi chodzi czy robić tak ,czy też jest to problem dla skrzyni.Nigdzie nie mogę znalęzć jednoznacznej opinii czy opisu ani instrukcja nic nie mówi,a opini jest milion :(

 

Link to post
Share on other sites

W samochodach z funkcją auto hold nie stanowi to problemu. Poza tym, z pozycji skrzyni, nie widzę różnicy, czy to hamulec ręczny, czy nożny.

 

Edited by Zyzol
Link to post
Share on other sites

Problem że XV nie ma funkcji Autohold tylko zwykły ręczny.Czyli raczej nie ma co panikować używać ręcznego i tyle ?

 

Edited by Elpi
Link to post
Share on other sites

XV nie ma, ale nie słyszałem, aby skrzynie padały przez tę wygodną funkcjonalność. Moim zdaniem, to rób tak, jak Ci wygodnie, dokąd nie wrzucasz P w skrzyni ;) Ja mam nawyk stania na nożnym wyrobiony w automacie z tradycyjnym ręcznym.

Link to post
Share on other sites

Ja nie jestem pewien czy dla skrzynin jest neutralna kombinacja D + ham ręczny. Wydaje mi sie ze powinienes przejść na P jeśli trzymanie hamulca nożnego jest dla ciebie uciążliwe. W teorii to jedno i drugie jest hamulcem ale może skrzynia inaczej reaguje na hamulec nożny w pozycji D niż na ham ręczny? 

Edited by MaMis
Link to post
Share on other sites
20 minut temu, MaMis napisał:

ale może skrzynia inaczej reaguje na hamulec nożny w pozycji D niż na ham ręczny?

 

Ale z jakiego powodu skrzynia miałaby inaczej "reagować"? W obu przypadkach jest D, koła zablokowane i tyle :huh:

Link to post
Share on other sites

Np taki ze sterownik skrzyni biegów wbija coś w rodzaju biegu jałowego po otrzymaniu sygnału z pedału hamulca a z ręcznego tego nie otrzymuje? W teorii jest to możliwe ale nie upieram się raczej gdybam.

Poza tym Ręczny blokuje tylne koła a nożny wszystkie 4 wiec elektronika może w łatwy sposób rozróżnić który hamulec jest używany. 

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, MaMis napisał:

W teorii jest to możliwe

 

Rozumiem, że jest to możliwe, tylko jaki miałoby sens wprowadzanie takich rozwiązań?

 

Skrzynia na D nie ma biegu jałowego, cały czas jest na 1, tylko koła są zblokowane hamulcem, więc auto stoi

Link to post
Share on other sites

ale dlaczego sami sobie szukamy problemów/doszukujemy się tego "czegoś" ? w manualu jest opisane jak działa hamulec postojowy, że jest automatycznie zwalniany jak wciśniemy pedał gazu (jak mamy "D" ustawione m.in.), jak można go użyć podczas podjazdu pod górkę itd. Jeżeli producent dał nam takie możliwości to się cieszmy i korzystajmy z tego a nie doszukujmy się drugiego dna/bo coś się stanie... Przy każdych dłuższych postojach na światłach korzystam z tej opcji bo po to nam dali hamulec elektroniczny zamiast wajchy ;) (ale ręczna wajcha też ma swoje plusy hehe)

Cieszmy się jazdą i samochodem...bo zaraz przestaniemy na to zwracać uwagę/znudzi się nam :biglol:

 

a tu => 5 Things You Should Never Do In A CVT Vehicle

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...
21 minut temu, JacekEsz napisał:

A nie można, jak się stoi na światłach, dać na N i zaciągnąć ręczny?

 

Wszystko można tylko po co? Wrzucanie na N przyspieszy zużycie skrzyni

Link to post
Share on other sites
W dniu 3.08.2018 o 18:17, Elpi napisał:

czyli zaciągam ręczny potem dodaje gazu i ruszam bez żadnego zwalniania ręcznego automat robi to sam .Dobrze rozumiem :)

 

robię tak często na długich światłach, gdy nie chce mi się trzymać nagi na pedale lub nie chcę wymusić SS. Ręczny sam się zwolni gdy dodasz gazu, bardzo przydatna funkcja.

Edited by Snuff
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Snuff napisał:

Ręczny sam się zwolni gdy dodasz gazu, bardzo przydatna funkcja.

Ja mam złe wspomnienia z ręcznym .... 

Lata temu w dzieciństwie, podczas jednej z pierwszych lekcji nauki jazdy Maluchem Ojca,  ruszyłem i jechałem na zaciągniętym ręcznym przez ładnych parę kilometrów :facepalm:

Sielanka skończyła się gdy trzeba było hamować - a tu nagle nie było jak, bo zagotowałem płyn hamulcowy. 

Nie mając hamulców, szybko poznałem na czym polega jazda slalomem i hamowanie biegami.  

Po tamtym doświadczeniu, do dzisiaj hamulec ręczny mnie 'parzy' i używam go tylko parkując na wzniesieniu. 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...