Elpi Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Mam pytanie odnośnie używania hamulca ręcznego na swiatłach itp.normalny ruch uliczny,czy muszę trzymać auto na tzw nożnym czy zaciągam ręczny ? W instrukcji nic nie znalazłem na ten temat, to mój pierwszy automat,nie chciałbym na dzień dobry coś uszkodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Nie wiem co na to teoria (z definicji to hamulec postojowy/parkingowy, aczkolwiek niektórzy używają go do innych, niecnych celów ), w praktyce od kilku lat tak postępuję. Nic złego się nie dzieje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elpi Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 czyli zaciągam ręczny potem dodaje gazu i ruszam bez żadnego zwalniania ręcznego automat robi to sam .Dobrze rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Niedobrze. Automat za Ciebie nie zwolni hamulca ręcznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elpi Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) przy ruszaniu zwalnia bez żadnego problemu czy oporu . Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez Elpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Niedobrze. Automat za Ciebie nie zwolni hamulca ręcznego. W XV zwalnia sam, natomiast zaciągnięcie ręcznego wlacza silnik przy SSmanie. Zaciągnięcie ręcznego powoduje, że nie swiecisz po oczach temu z tyłu - ale co na to skrzynia?Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elpi Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 własnie o to mi chodzi czy robić tak ,czy też jest to problem dla skrzyni.Nigdzie nie mogę znalęzć jednoznacznej opinii czy opisu ani instrukcja nic nie mówi,a opini jest milion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) W samochodach z funkcją auto hold nie stanowi to problemu. Poza tym, z pozycji skrzyni, nie widzę różnicy, czy to hamulec ręczny, czy nożny. Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elpi Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) Problem że XV nie ma funkcji Autohold tylko zwykły ręczny.Czyli raczej nie ma co panikować używać ręcznego i tyle ? Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez Elpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 XV nie ma, ale nie słyszałem, aby skrzynie padały przez tę wygodną funkcjonalność. Moim zdaniem, to rób tak, jak Ci wygodnie, dokąd nie wrzucasz P w skrzyni Ja mam nawyk stania na nożnym wyrobiony w automacie z tradycyjnym ręcznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 39 minut temu, Elpi napisał: Czyli raczej nie ma co panikować używać ręcznego i tyle ? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) Ja nie jestem pewien czy dla skrzynin jest neutralna kombinacja D + ham ręczny. Wydaje mi sie ze powinienes przejść na P jeśli trzymanie hamulca nożnego jest dla ciebie uciążliwe. W teorii to jedno i drugie jest hamulcem ale może skrzynia inaczej reaguje na hamulec nożny w pozycji D niż na ham ręczny? Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez MaMis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 20 minut temu, MaMis napisał: ale może skrzynia inaczej reaguje na hamulec nożny w pozycji D niż na ham ręczny? Ale z jakiego powodu skrzynia miałaby inaczej "reagować"? W obu przypadkach jest D, koła zablokowane i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Np taki ze sterownik skrzyni biegów wbija coś w rodzaju biegu jałowego po otrzymaniu sygnału z pedału hamulca a z ręcznego tego nie otrzymuje? W teorii jest to możliwe ale nie upieram się raczej gdybam. Poza tym Ręczny blokuje tylne koła a nożny wszystkie 4 wiec elektronika może w łatwy sposób rozróżnić który hamulec jest używany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 20 minut temu, MaMis napisał: W teorii jest to możliwe Rozumiem, że jest to możliwe, tylko jaki miałoby sens wprowadzanie takich rozwiązań? Skrzynia na D nie ma biegu jałowego, cały czas jest na 1, tylko koła są zblokowane hamulcem, więc auto stoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 ale dlaczego sami sobie szukamy problemów/doszukujemy się tego "czegoś" ? w manualu jest opisane jak działa hamulec postojowy, że jest automatycznie zwalniany jak wciśniemy pedał gazu (jak mamy "D" ustawione m.in.), jak można go użyć podczas podjazdu pod górkę itd. Jeżeli producent dał nam takie możliwości to się cieszmy i korzystajmy z tego a nie doszukujmy się drugiego dna/bo coś się stanie... Przy każdych dłuższych postojach na światłach korzystam z tej opcji bo po to nam dali hamulec elektroniczny zamiast wajchy (ale ręczna wajcha też ma swoje plusy hehe) Cieszmy się jazdą i samochodem...bo zaraz przestaniemy na to zwracać uwagę/znudzi się nam a tu => 5 Things You Should Never Do In A CVT Vehicle 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Wiele z tego, co można zrobić ze skrzynią, zależy od sprzęgła. Vide p. 9 z filmu. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 A właśnie - wie ktoś, jakiego typu sprzęgło jest w Lineartronicu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomx Mass Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 7 godzin temu, jfidelk napisał: A właśnie - wie ktoś, jakiego typu sprzęgło jest w Lineartronicu? czasem nie hydrokinetyczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Dokładnie tak, jest to hydrokinetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Czyli.... mamy szczęście i lepsze rozwiązanie w samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekEsz Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 A nie można, jak się stoi na światłach, dać na N i zaciągnąć ręczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 21 minut temu, JacekEsz napisał: A nie można, jak się stoi na światłach, dać na N i zaciągnąć ręczny? Wszystko można tylko po co? Wrzucanie na N przyspieszy zużycie skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 (edytowane) W dniu 3.08.2018 o 18:17, Elpi napisał: czyli zaciągam ręczny potem dodaje gazu i ruszam bez żadnego zwalniania ręcznego automat robi to sam .Dobrze rozumiem robię tak często na długich światłach, gdy nie chce mi się trzymać nagi na pedale lub nie chcę wymusić SS. Ręczny sam się zwolni gdy dodasz gazu, bardzo przydatna funkcja. Edytowane 27 Czerwca 2019 przez Snuff Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 1 godzinę temu, Snuff napisał: Ręczny sam się zwolni gdy dodasz gazu, bardzo przydatna funkcja. Ja mam złe wspomnienia z ręcznym .... Lata temu w dzieciństwie, podczas jednej z pierwszych lekcji nauki jazdy Maluchem Ojca, ruszyłem i jechałem na zaciągniętym ręcznym przez ładnych parę kilometrów Sielanka skończyła się gdy trzeba było hamować - a tu nagle nie było jak, bo zagotowałem płyn hamulcowy. Nie mając hamulców, szybko poznałem na czym polega jazda slalomem i hamowanie biegami. Po tamtym doświadczeniu, do dzisiaj hamulec ręczny mnie 'parzy' i używam go tylko parkując na wzniesieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się