Skocz do zawartości

outback 3,0 2006 kilka pytan po zakupie


maciuo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku dni posiadam takie autko i nasuwa mi się kilka pytań:

1. Prowadzenie, jeździłem Foresterem SG, SH. Tam nie występowało kiwanie się nadwozia przód- a ten kiwa się jak przysłowiowy piesek z ruchomą główką góra-dół. Amortyzatory przednie mają po 65% sprawności, diagnosta powiedział że  ok. Ten typ ma taką charakterystykę zawieszenia czy mam jednak zużyte amorki- poza tym kiwaniem prowadzenie auta ok. Dodatkowo poprzednimi autami nie musiałem bardzo zwalniać przed progami na parkingu a ten pomimo że wysoko zawieszony to praktycznie najlepiej przejeżdża jak zwolnię prawie do 0.

2. Mapa nawigacji-warto robić aktualizację czy Yanosik lepszy?

3. Jaki olej i ile kupić na wymianę do automatu 5 biegowego (valvoline lub gulf multi atf czy będzie ok). Czy ta skrzynia posiada zewnętrzny filtr jak 4EAT? Niby oglądałem pod spodem i nie zauważyłem.

4.Jakieś szczególne rady zalecenia jeśli chodzi o h6?

Edytowane przez maciuo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Owszem są bujające ale mniej niż Forestery.

1.1 zawsze twierdziłem, że szkotestery to lipa.

2. Masz Garmina czy kenwooda. Tak czy inaczej fajnie jak są na niej drogi.

3. Do tej skrzyni raczej tylko Subaru. Bez czyszczenia filtra wewnątrz skrzyni 5,5l. Jest filtr zewnętrzny na 100%. Poszukaj przy aku.

4. Jeździć serwisować co 10000km. Montować LPG a różnice w paliwie odkładać na serwis. A utrzymasz auto w nienagannym stanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, maciuo napisał:

2. Mapa nawigacji-warto robić aktualizację czy Yanosik lepszy?

Fajnie mieć zaktualizowane mapy, ale na co dzień wygodniejsze są Google Maps/ Yanosik :D. Tu masz temat o aktualizacji map :

 

 

10 godzin temu, maciuo napisał:

Jaki olej i ile kupić na wymianę do automatu 5 biegowego (valvoline lub gulf multi atf czy będzie ok).

Olej do skrzyni tylko Subaru ATF. Przy okazji wymień olej w przednim i tylnym dyferencjale ;) (chyba, że wiesz kiedy był ostatnio zmieniany) 

 

10 godzin temu, maciuo napisał:

Czy ta skrzynia posiada zewnętrzny filtr jak 4EAT?

Z tego co pamiętam, to niektóre 5EAT nie miały zewnętrznego filtra ATF.

 

10 godzin temu, maciuo napisał:

Jakieś szczególne rady zalecenia jeśli chodzi o h6?

Dbaj na bieżąco, lej dobry olej i sprawdzaj stan. LPG bym nie zakładał, nie po to kupuje się H6 :D (co prawda są też zwolennicy gazu,  ale moim zdaniem to nie ma sensu :mellow:). 

Serwisuj w warsztatach specjalizujących się w Subaru. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Oczkoo15 napisał:

co prawda są też zwolennicy gazu,  ale moim zdaniem to nie ma sensu 

Pozwolę się nie zgodzić :-)

W trasie 12 litrów LPG w stosunku do 10 litrów Pb robi znaczącą różnicę.

Właśnie wróciłem z urlopu i zrobiłem trochę ponad 4 tys km. Różnica w cenie na każdych 100 km wynosiła około 10-12 euro ( gaz 0,6-0,7 eur  - pb 1,7 -1,8 eur )

łatwo policzyć że oszczędność na paliwie na 4 tys km wyniosła ponad 1600 pln - a więc tyle ile regulacja zaworów... No ok regulacja 2 tys...

Niemniej jednak jest to nadal mega opłacalne.

Różnica w osiągach - nie ma żadnej.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka autko już ma Lpg- ciekły wtrysk- podobno przy tym rozwiązaniu nie kasują się luzy zaworowe. Autko to przedlift, wcześniejszy forester z 2002 nie kiwał się tak bardzo.

Co do Atf słyszałem ze ravenol su5 tez daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj raczej buja całą budą równo na wybojach, ale progi też wolno pokonuję - mam wrażenie, że woli wolniej :D  - przód jest raczej stabilny - zewnętrzny filtr skrzyni mój ma za lewym światłem przednim. W moim gaz po wymianie wtrysku i regulacji śmiga jak ta lala, bez różnicy czy gaz czy benzyna a gaz jest 10 letni - ale szukałem już gazem aby sprawdzić jak się na nim zachowuje, bo może być różniie. Instalacja z 4-5 tys dobra, ale i tak zwróci się pewnie po 2-3 latach. Ja tam polecam.

 

Miłego śmigania!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2018 o 00:28, maciuo napisał:

Witam,

Od kilku dni posiadam takie autko i nasuwa mi się kilka pytań:

1. Prowadzenie, jeździłem Foresterem SG, SH. Tam nie występowało kiwanie się nadwozia przód- a ten kiwa się jak przysłowiowy piesek z ruchomą główką góra-dół. Amortyzatory przednie mają po 65% sprawności, diagnosta powiedział że  ok. Ten typ ma taką charakterystykę zawieszenia czy mam jednak zużyte amorki- poza tym kiwaniem prowadzenie auta ok. Dodatkowo poprzednimi autami nie musiałem bardzo zwalniać przed progami na parkingu a ten pomimo że wysoko zawieszony to praktycznie najlepiej przejeżdża jak zwolnię prawie do 0.

2. Mapa nawigacji-warto robić aktualizację czy Yanosik lepszy?

3. Jaki olej i ile kupić na wymianę do automatu 5 biegowego (valvoline lub gulf multi atf czy będzie ok). Czy ta skrzynia posiada zewnętrzny filtr jak 4EAT? Niby oglądałem pod spodem i nie zauważyłem.

4.Jakieś szczególne rady zalecenia jeśli chodzi o h6?

 

Moim nie buja jakoś specjalnie porównując nawet to niższych i sztywniejszych aut.

Mam na myśli przód tył, ale też na boki.

 

Ja mapę mam wgraną Subaru z 2014 r. i jest bardzo czytelna i poza brakiem nowszych obwodnic oraz braku informacji o natężeniu ruchu nie odczuwam potrzeby korzystania z Google Maps.

Pasują mapy Volvo RTI nowe, ale z tego co słyszałem tylko do polifta.

 

Na oleju nie oszczędzaj kup oryginał, większość tak robi, nie ryzykuje.

 

Kontroluj poziom oleju co jakiś czas, niektóre egzemplarze mają na niego apetyt.

Warto sprawdzić czy chłodnica nie jest już do czyszczenia zanim zagrzejesz auto, H6 miewają problemy z chłodzeniem.

Poza tym tankować i jeździć :)

Edytowane przez MateuszKramek
zmiana treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, outback kupiony tydzień temu a tu już pierwsze 1000km za nami. Mam wrażenie ze z tym bujaniem lekko przesadzilem póki co amory zostawiam stare i będę obserwował ale fakt auto długie i ciężkie do tego z ciężkim silnikiem  na 17 felgach to i nie przejeżdża bezkarnie przez progi jak forek 30 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...