Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

w garażu Subaru od zawsze jest - a obok nowa służbówka stanie. Ot w ramach wymiany wyszło, że Octavia. Taka sytuacja ;)

Tylko dylemat czy iść w:

1: 1,8TSi DSG6 4x4 kombi, w wersji Elegance, bez dodatków i z dopłatą (budżet/rata maksymalna + 10% wkładu własnego)

2. 2,0 TSI RS, MT6, FWD, sedan, bez wielkich dodatków i z dopłatą (j.w.)

3. 1,8 TSi MT6, FWD, Elegance,sedan, duuuuuużo dodatków. Bez dopłaty.

I jeśli jest tu Dyrekcja - tak, będzie gniazdo 230V ;)

 

Czy ten RS nie jest już porządnie wyposażony w serii? Niezależnie od wersji którą wybierzesz, daj koniecznie znać jak te Skody się 'czuje' po dłuższym czasie użytkowania, bo to dosyć krytyczny parametr w kontekście tego wątku. Jechałem dziś do PL swoim '09 Legacy SBD. Gnojówka czy nie, to auto znakomicie reaguje na ruchy kierownicy przy ok. 200 km/h, jest stabilne, pewne i nie ma tendencji do podsterowności. Takie rzeczy trudno zweryfikować na jeździe próbnej dlatego jak już pojeździsz tą Skodą, to daj nam fachową opinię  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to zestawiłem:

http://skoda-cc.cloudapp.net/CarCard/62360147

 

vs:

http://skoda-cc.cloudapp.net/CarCard/62356353

http://skoda-cc.cloudapp.net/CarCard/62302393


@@sewa, nie spodziewam się rewolucji na miarę Subaru ;) bo wiem jak np. Alltrack 4x4 się zachowywał w trudnych warunkach i gdybym miał inwestować w Haldexa, to sorry, ale nie. Na lekkim śniegu i lekkim mokrym - daje radę bez problemu. Ale jak wpadłem do rowu, bo się podmokła ziemia obsunęła, to nagle okazało się, że mam przednionapędówkę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas RS jest dobrze wyposażony juz e serii, ale i tak większy znacznie sens ma 1.8 TSI 4X4. Od przyszlego roku rowniez dostepny w liftbacku.

 

Wiem co mowie - jeździłem wszystkimi trzema Octavianami (rs tdi, rs tsi oraz 1.8 tsi 4x4).

 

Najgorszy jest rs tdi...ruszyc tym bez buksowania to wyczyn, do tego glosny a konie gdzies pouciekaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@turdziGT, tylko patrząc na to wszystko - różnica w sprincie niewielka, prestiż żaden ;) a płacić za 40KM więcej i 0,6 do setki i VW kubełki to żąden cymes. Mój były Forek zjadał motocykle na starcie, a to ma być darmowy dupowóz, a nie sprinter na miarę 1/4 mili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kubelki z RSA da sie akurat zamówić do zwykłej Octavi :) mnie oczywiście nie chodzi o osiągi po prostu wiem ze RS bedzie fajniej zestrojony i na pewno bedzie sie lepiej prowadzić o nic wiecej mi nie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias RS to nic specjalnego. Jest twardo, ale nie milo twardo i zwarto a po prostu twardo i tyle. RS ma owszem dwie spoko rzeczy: bardzo przyjemne hamulce z GTI Performance i progresywny uklad kierowniczy - tego moze brakowac w zwyklej Octavii.

 

Za to FWD i 220 KM (a zapewne i wiecej bo tsi maja bardzo czesto gratisy i ten 2.0 hamowany jest na okolo 240) z tym zawiasem i napedem po prostu nie daja rady na choćby delikatnie wilgotnej drodze. Sprawdzone.

 

Jesli chodzi o fotele - sa niezle i mozna je miec w zwyklej tez (pakiet dynamic), podobnie kierownice.

 

Tego mi brakuje w Forku - opcja pakietu SPORT czy jakby tam zwal, ktora daje ciekawszy fotel, wieniec, heble i moze ciut bardziej charakterny dzwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias RS to nic specjalnego. Jest twardo, ale nie milo twardo i zwarto a po prostu twardo i tyle. (...)

 

Za to FWD i 220 KM (a zapewne i wiecej bo tsi maja bardzo czesto gratisy i ten 2.0 hamowany jest na okolo 240) z tym zawiasem i napedem po prostu nie daja rady na choćby delikatnie wilgotnej drodze. Sprawdzone.

 

 

Tak sądziłem; duży moment obrotowy i FWD to trudna kombinacja. Ponadto, owa 'zwartość' o której piszesz to jest dokładnie to o co mi chodzi; charakterystyka której nie sprawdzisz w katalogu i podczas krótkiej jazdy po mieście.  

 

Tym niemniej, i z nieco innej beczki, umówiłem się na jazdę nowym passatem. Salon VW mam akurat w Poznaniu pod nosem. Pierwszy kontakt z nimi potwierdza (po raz kolejny) że podejście do klienta w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie (porównując z BE).

:)

Wesołych Świąt!

s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tym niemniej, i z nieco innej beczki, umówiłem się na jazdę nowym passatem. Salon VW mam akurat w Poznaniu pod nosem. Pierwszy kontakt z nimi potwierdza (po raz kolejny) że podejście do klienta w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie (porównując z BE).

 

A który to salon - tak z ciekawości. Ja jakiś czas temu odwiedziłem ten na Kowalewickiej i mam dokładnie odmienne odczucia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@turdziGT, powiem tak - jak chodzi o prowadzenie, to pytanie czy ma być zylion lat świetlnych do Subaru czy dwa zyliony lat swietlnych ;) jakby nie patrzeć - nadal zylion albo dwa ;)

Cieżko sie doradza zza klawiatury ;) ale mimo wszystko wydaje mnie sie ze RS bedzie miał najwiecej charakteru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@turdziGT, powiem tak - jak chodzi o prowadzenie, to pytanie czy ma być zylion lat świetlnych do Subaru czy dwa zyliony lat swietlnych ;) jakby nie patrzeć - nadal zylion albo dwa ;)

Cieżko sie doradza zza klawiatury ;) ale mimo wszystko wydaje mnie sie ze RS bedzie miał najwiecej charakteru.
Masz rację, @Turdzi. Wydaje Ci się :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w garażu Subaru od zawsze jest - a obok nowa służbówka stanie. Ot w ramach wymiany wyszło, że Octavia. Taka sytuacja ;)

Tylko dylemat czy iść w:

1: 1,8TSi DSG6 4x4 kombi, w wersji Elegance, bez dodatków i z dopłatą (budżet/rata maksymalna + 10% wkładu własnego)

2. 2,0 TSI RS, MT6, FWD, sedan, bez wielkich dodatków i z dopłatą (j.w.)

3. 1,8 TSi MT6, FWD, Elegance,sedan, duuuuuużo dodatków. Bez dopłaty.

I jeśli jest tu Dyrekcja - tak, będzie gniazdo 230V ;)

Ja szukałbym jakieś fajnej mocnej ośki tylko nie wiem czy Skoda coś takiego ma. 200 KM, małe auto, kupa zabawy: można sprawdzić jak przyspiesza przy zaciągniętym ręcznym :biglol:;).

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@@turdziGT, powiem tak - jak chodzi o prowadzenie, to pytanie czy ma być zylion lat świetlnych do Subaru czy dwa zyliony lat swietlnych ;) jakby nie patrzeć - nadal zylion albo dwa ;)

Cieżko sie doradza zza klawiatury ;) ale mimo wszystko wydaje mnie sie ze RS bedzie miał najwiecej charakteru.
Masz rację, @Turdzi. Wydaje Ci się :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Wydaje nie wydaje nie jedziem nigdy RSem wiec ciężko coś powiedzieć w każdym razie we wszystkich testach jest bardzo dobrze oceniany wiec niby dlaczego wszyscy ci dziennikarze maj się mylić.

Tak btw dziś widzalem takiego RSa kombi w fajnym kolorze coś ala Daytona gray Audi ze czarna optyka wygladal na prawdę super bez porównania bardzie zadziornie niż 1.8 TSI sąsiada w kolorze srebrnym. Dlam mnie wybór jest tylko jeden a w ciężkim terenie haldex i tak nie pomoże ale tak jak mówię to moj wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem i to trochę więcej niż jazda próbna. O ile RS I miał kupę charakteru i dawał naprawdę frajdę, RS II był poprawny ale trochę bez polotu, tym niemniej uchodził w tłoku, o tyle RS III to totalne rozczarowanie. Jazda tym jest po prostu męcząca i nieprzyjemna, a radości czy charakteru zero :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...