Skocz do zawartości

Pytania o wszystko


Karolik

Rekomendowane odpowiedzi

Od paru lat napalam się na markę Subaru, jak Sebix na BMW, czy Karynę. Zaczerpnąłem trochę wiedzy z różnych filmów, komentarzy, wypowiedzi itd., lecz nadal jestem żółtodziobem.

Dlaczego ponawiam pytania, na które mogę znaleźć odpowiedzi na forum? Nie wszystkie linki działają. Zbyt wiele pytań itd. 

Z góry przepraszam jeśli jestem upierdliwy, czy zbyt leniwy żeby szukać.

 

No to zaczynamy...

 

1. Forester III benzyna 2l, niezagazowany, manual:

a) o co chodzi z tymi silnikami 2.5, czy zostały one "przewiercone" z 2jek do tej pojemności i czy nawet w wolnossakach są problemy z wydmuchującymi się uszczelkami itd.?

b) charakterystyka napędu ogólnie, czy jest możliwość zablokowania któregoś z dyfrów, jeśli tak to jak i czy robi to reduktor?

c) prawdopodobnie będę nim dość długo jeździł, zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej. A może opłaca się kupić z już założoną? Mam na myśli głównie awaryjność i negatywny wpływ na serducho auta. Gdzie gazować?

d) czy potrzebne są jakieś specjalne opony, które mianują się oznaczeniem 4x4? Będę głownie jeździł w średniej wielkości mieście, ale wypady na jakieś bezdroża/ łąki/ polany itp. jak najbardziej wchodzą w grę. Nie planuję nim jeździć ekstremalnie. Przynajmniej nie za często ;)

e) gdzie znaleźć sprzedawcę, który mnie nie wykiwa??? Rozumiem, że mam trzymać się z dala od Mirków - handlarzy, szwajcarów i amerykanów? Czy sprowadzić na własną rękę z Niemiec?

f) najważniejsze pytanie - gdzie naprawiać? ASO, które zje cały mój portfel? Jakiś ogarnięty mechanik? Nie chcę by ktoś się uczył na moim aucie.

g) czy boxer trudny/ drogi jest w naprawie?

h) jak dbać o napędy? jakie oleje i gdzie?

i) jak sprawdzić samochód przed kupnem?

j) czy automat daję radę, a co za tym idzie wiskoza (dobrze mówię, prawda?)? Nie chciałbym każdemu zachwalać legendarnego napędu Subaru i dać doopy na pierwszym śniegu/ błocie/ deszczu

k) nie interesują mnie wersje uturbione, tak boję się kosztów

 

Jeśli nie Forek, to:

2)Impreza GH hatchback (wiem - profanacja, ale mnie się podoba, co zrobić)

3)Legacy V

4) XV I.

Tychże samochodów dotyczą te same pytania, oczywiście z silnikami 2.0B :)

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a. Rozwiercona 2- litrówka , lubiące sie pojawić upg.

b.tylko szpery i tylko w turbo STI  ( oem) reduktor fantastyczna sprawa w terenie nieutwardzonym.

c.znosi gaz, na forum jest spec od tego.

d.odpowiednia nośność do suvów, bieżnik szosowy lub AT 

e.loteria, jechać z kimś kto ogarnia i koniecznie przegląd przedzakupowy u kogoś kto ogarnia.

f.generalnie aso, na forum masz dwa robiące oem i więcej niż oem.

g.nie, składa sie jak Lego.

h.oleje z książki serwisowej, do kupienia praktycznie wszędzie.

i.z kimś kto ogarnia, mechanicznie i blacharsko.

j.nie wiem, mam trzecie MT to sie nie wypowiem.

k.dobry wybór.

 

Bierz Forka.

Edytowane przez Pan Dziedzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Karolik napisał:

b) charakterystyka napędu ogólnie, czy jest możliwość zablokowania któregoś z dyfrów, jeśli tak to jak i czy robi to reduktor?

Reduktor zmienia tylko przełożenie główne w skrzyni i nie ma nic wspólnego z mechanizmami różnicowymi.

 

6 godzin temu, Karolik napisał:

j) czy automat daję radę, a co za tym idzie wiskoza (dobrze mówię, prawda?)? Nie chciałbym każdemu zachwalać legendarnego napędu Subaru i dać doopy na pierwszym śniegu/ błocie/ deszczu

Automat w dosyć ciężkim aucie to może i wygoda ale też musisz liczyć się z nieco ospałą jego reakcją. Coś za coś, zdecydowanie lepiej z automatem pracują silniki doładowane lub przynajmniej 2,5 wolnossący. Ale jak się przyzwyczaisz to w terenie gorszy od ręcznej skrzyni nie jest. Nie posiada wiskozy bo nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, tył jest na sprzęgle wielopłytkowym - ale nie jest dopinany w razie uślizgu, on jest spięty cały czas, siła spięcia zależy od warunków jazdy. Automaty w Subaru może finezyjne nie są, ale dosyć pancerne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...