Skocz do zawartości

Forester SG - Bląd ODB + CRUISE pytanie


PrezesKrecina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pacjent  Forester SG 2007 r. 2.0X AT w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka serwisowa OBD wraz z migającą kontrolką CRUISE. Poza świecącymi kontrolkami auto jeździ normalnie i nie ma żadnych innych niepokojących objawów. Słyszałem ze w subaru taki błąd może sobie po prostu wyskoczyć. Zanim pojadę do serwisu chciałem najpierw zresetować komputer i zobaczyć czy błąd dalej wyskakuje ale nie wiem czy to dobre podejście.

 

Więc mam poniższe pytanie czy jeżeli rzeczywiście jest jakaś usterka to po zresetowaniu komputera i kolejnym odpaleniu auta błąd wyskoczy ponownie? A jeżeli nic nie wyskoczy to znaczy, że wszystko jest ok? Czy lepiej od razu jechać do serwisu? Ewentualnie pytanie czy ktoś z  forum z Warszawy ma panel, którym mógłby mi sprawdzić ewentualne błędy zanim pojadę do serwisu. Dzięki.         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie czytnik obd. Wskaże Ci kod błędu i pozwoli go zresetować.

Możesz sobie sprawdzić wtedy co mu dolega. Na pewno w w-wie znajdziesz sklep albo na Allegro.

Przy okazji na tel możesz sprawdzać aktualne parametru pracy silnika.

Polecam

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, coocer napisał:

Kup sobie czytnik obd. Wskaże Ci kod błędu i pozwoli go zresetować.

Możesz sobie sprawdzić wtedy co mu dolega. Na pewno w w-wie znajdziesz sklep albo na Allegro.

Przy okazji na tel możesz sprawdzać aktualne parametru pracy silnika.

Polecam

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

a czy możesz polecić jakiś czytnik działający z IPhonem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam Androida ale myślę że to nie problem. Poszukaj jakiegoś programu do obd. Zacznij od darmowych.

Jak już będziesz miał program to kup urządzenie i poproś sprzedającego o pomoc w sparowaniu. OBD2 to jest standard komunikacji więc każde urządzenie będzie działać.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Jeżeli ktoś używa czytnika OBD z iphonem proszę o info jaki model i soft działa?  

 

W między czasie jest ktoś z Warszawy kto mógłby mi na szybko sprawdzić błędy zanim nabędę czytnik OBD?

Edytowane przez PrezesKrecina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny objaw. Okazało się, że padł alternator. Sprawdź ładowanie.

Mi się to przydarzyło tuż przed wyjazdem na wakacje :) przejechałem tak 60 km do Nowego Sącza w celu diagnozy i tam akurat Panowie dysponowali używką o takich samych numerach. Uratowali mi wyjazd :) pozdrawiam przy okazji.

Forek odmówił posłuszeństwa 100 metrów przed serwisem ;)

Edytowane przez Krzysiek444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, coocer napisał:

myślę że to nie problem

To niestety jest często problem. Ja już tego sprzętu nie używam, ale przy poprzednim aucie w Androidzie wszystko OK, a dwa różne OBD na BT nie chciały z Iphonem działać. Z tego co się orientuję są wersje przewidziane do "jabłka" także warto obadać elm237 w wersji dla iphone np. na allegro etc.

Dla uściślenia już nie mam tego czytnika więc niestety nie pomogę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny objaw. Okazało się, że padł alternator. Sprawdź ładowanie.
Mi się to przydarzyło tuż przed wyjazdem na wakacje przejechałem tak 60 km do Nowego Sącza w celu diagnozy i tam akurat Panowie dysponowali używką o takich samych numerach. Uratowali mi wyjazd pozdrawiam przy okazji.
Forek odmówił posłuszeństwa 100 metrów przed serwisem
Taki objaw może mieć tysiąc przyczyn. Także trzeba zczytać błąd i dopiero kombinować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, PrezesKrecina napisał:

Dziękuję za wszystkie uwagi. Zamówiłem na allegro zestaw do iphone, ma być pojutrze to sprawdzę czy działa i co to za błąd.   

Kiedyś w toyocie była podobna sprawa, ale check sam zgasł, jak paliwo okazało się niestety "lipne" po zalaniu BP czy innym Shellem błąd się "skasował" i wszystko dalej ok. Nie mniej polecam diagnozę ;)  Osobiście znam też taki przypadek z Legacy ale V, już miała być lambda do wymiany, ale normalne paliwo dało radę. Zwłaszcza, że stało się to niespodziewanie, i zaraz po tankowaniu na "Kerfie" jakimś śmieciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w forester SH taki objaw to najczęściej błąd 0420 bodajże, katalizator druga sonda lambda. auto jeździ normalnie (w SH wyłącza wtedy VSC). 

Rozwiązanie na stałe wg mojego mechanika: zamontowanie jakiegoś ustrojstwa na sondzie (tulejki czy emulatora, nie pamiętam). Podobno elektronika Subaru zbyt czuła na paliwo. Nie wiem czy to ma przełożenie na SG.

 

W SH u mnie występuje losowo - może go nie być przez 2000km a potem przez 200km pojawi się dwa razy.

 

Reset rozłączeniem akumulatora lub czytnikiem błędów pomaga. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rady mogą tylko zaszkodzić. Trzeba najpierw zdiagnozować póki błąd jest w pamięci a nie zakładać to to czy tamto bo komuś się przydarzyło.
Owszem, często pada druga lambda, czujnik pomożenia biegu jałowego czy inne tego typu usterki ale może być rownie dobrze poważny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem czytnik OBDII, który działa po WIFI z Iphon-em. Poniżej wrzuciłem zdjęcie czytnika jak by ktoś kiedyś szukał. Można kupić na Allegro.

Udało mi się przy okazji zdiagnozować błąd i jest to: P1410 Secondary air injection system switching valve - stuck open.

Rozumiem z tego, że zawór systemu wtrysku wtórnego powierza zablokował się w pozycji otwartej. Czy to oznacza, że jest raczej do wymiany czy do wyczyszczenia?

Błąd skasowałem. Nie wiem czy zawór się odblokował bo trochę pojeździłem i na razie błędów nie pokazuje ale wybieram się do mechanika. Ma ktoś doświadczenia w tym temacie?

 

 

OBD2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa powietrza wtórnego - awaryjne ustrojstwo, odpowiedzialne jedynie za ekologię. Niestety drogie.

Opcje masz 2 - wymiana, albo wycięcie błędu z ECU i wywalenie tego dziadostwa. Może można jakoś oszukać auto opornikiem ale z tym się nie spotkałem.

Problem jest taki, że te ECU nie są łatwo mapowalne - robi to nie-ASO oraz, jeśli zdecydujesz się skorzystać z pomocy kolegi z Rosji - @Sasha_A80. Przy okazji można pozbyć się problemu mulenia w 2.0R - masz na ten temat cały wątek na forum.

Rozwiązanie z Sashą jest atrakcyjniejsze finansowo ale wymaga pewnej gimnastyki logistycznej. Do Mapteku musisz fizycznie pojechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód dzisiaj odebrałem ale będzie jeszcze jedna wizyta. Czekają na kompa ze Stanów. Na dzień dzisiejszy usunięto zawory i pompę a otwory po nich zostały zaślepione. Wprawdzie jeszcze komputer wywala błędy ale mam nadzieje, że za 2 tygodnie będzie już ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...